Pro další roky života na trzích připravilo Porsche důkladný facelift nejen základních verzí své kultovní devětsetjedenáctky, ale i verzí s otevřenou střechou a občas opovrhovaným pohonem všech čtyř kol.
Faceliftu 911 jsme se věnovali v tomto článku, čím nás ale překvapí verze 4S?
4S znamená v jazyku Porsche pohon všech čtyř kol a ten se ve velmi rozsáhlém faceliftu změní k nepoznání. Zatímco dosud jezdilo 4S s pohonem připojitelným přes viskózní spojku, nová 911 dostává plně elektricky ovládaný pohon původem ze supersilného Turba.
U Targy je zase novinkou velká skleněná střecha, která nedovolí proniknout UV paprskům. Za pouhých sedm sekund sklápění bude možné dýchat čerstvý vzduch dovedený přímo dírou ve střeše.
Samozřejmostí je potom použití stejných úprav na motoru jako u standardní 911, podobně se neznění ani nová sedmistupňová dvouspojková převodovka.
Prémiová SUV jsou u nás velice oblíbená a na silnicích jich vídáme opravdu mnoho. Pořizovací ceny ovšem běžně atakují hranici 3 milionů korun, což není úplně málo. Není tak divu, že se lidé rozhlíží i na trhu ojetých automobilů, kde jsou ceny podstatně příznivější. Jak jezdí tento bílý kousek z roku 2020?
Největším trendem za posledních 10 let jsou jednoznačně vozy typu SUV. Lidé je mají rádi pro svou robustní karoserii, zvýšení podvozek a dostatek prostoru, jenže mají i nějaká negativa. Proti klasickým kombíkům mívají horší jízdní vlastnosti a také vyšší spotřebu. Vezmeme-li z obou světů to dobré, vznikne zvýšený kombík s pohonem 4x4 a přesně takové auto máme v dnešní recenzi.