Tento týden je pro společnost Nice poněkud nabitý. Je to téměř každý den co firma představí nový automobil určený pro autosalon v Londýně. Tentokrát jde o přestavbu miláčka ženských srdcí, Fiatu 500, a dalšího městského modelu.
První elektrickou alternativou je Fiat 500, kterému byla odstraněna čoudící roura na zádi a onen čoud produkující motor. Motor byl nahrazen elektromotorem, palivové potrubí nahradily kabely a místo nádrže obsadily baterie.
Ty využívají poměrně pokročilé technologie Li-Pol a kapacita baterií je 22 kWh. S těmi ujede pětistovka na jedno nabití přes 110 km, maximální rychlost je rovných 100 km/h. Nabíjení trvá 6-8 hodin.
Zajímavé je, že oproti jiným elektromobilům zůstal zbytek kabiny jak byl, zůstala i pětirychlostní manuální převodovka. Ve standardní výbavě je potom i klimatizace, autorádio s bluetooth a mp3. Za příplatek bude klimatizace automatická, přibýt může i střešní okno. Zkrátka tak, jako u standardního Fiatu 500. Výhodou je jednoznačně nezměněná kvalita auta včetně pevnosti při nárazu, kterou vlastní výrobky firmy Nice nemusí nabídnout.
Druhým, tentokrát opravdu vlastním výrobkem je další vozítko do města se jménem Nice Mega City. 10,5 kWh baterie mohou toto vozítko živit na asi stokilometrové cestě a to až 70 kilometrovou rychlostí. Nabíjení trvá 5-6 hodin.
Díky hmotnosti 930 kilo stačí ani ne poloviční baterie na podobné výkony jako u upravené pětistovky. Standardní výbavou bude automatická převodovka, parkovací senzory, nadstandardní potom bude satelitní navigace nebo propojení s iPodem. Cena začíná na 330 tisících korun.
Na představení dalších modelů Nice se podívejte sem. Zda se elektroauta dostanou k nám, zatím není jasné. Jejich prodeje ve Velké Británii jsou zaručeny především rozsáhlým daňovým zvýhodněním.
Prémiová SUV jsou u nás velice oblíbená a na silnicích jich vídáme opravdu mnoho. Pořizovací ceny ovšem běžně atakují hranici 3 milionů korun, což není úplně málo. Není tak divu, že se lidé rozhlíží i na trhu ojetých automobilů, kde jsou ceny podstatně příznivější. Jak jezdí tento bílý kousek z roku 2020?
Největším trendem za posledních 10 let jsou jednoznačně vozy typu SUV. Lidé je mají rádi pro svou robustní karoserii, zvýšení podvozek a dostatek prostoru, jenže mají i nějaká negativa. Proti klasickým kombíkům mívají horší jízdní vlastnosti a také vyšší spotřebu. Vezmeme-li z obou světů to dobré, vznikne zvýšený kombík s pohonem 4x4 a přesně takové auto máme v dnešní recenzi.