Nice - další dva elektromobily

Marek Litzman, 24. července 2008, 07:00 Google+

Tento týden je pro společnost Nice poněkud nabitý. Je to téměř každý den co firma představí nový automobil určený pro autosalon v Londýně. Tentokrát jde o přestavbu miláčka ženských srdcí, Fiatu 500, a dalšího městského modelu.

Počet komentářů:  0 komentářů Napište svůj názor
Micro-Vett Fiat 500

Micro-Vett Fiat 500 | foto: Nice

Sdílejte článek

První elektrickou alternativou je Fiat 500, kterému byla odstraněna čoudící roura na zádi a onen čoud produkující motor. Motor byl nahrazen elektromotorem, palivové potrubí nahradily kabely a místo nádrže obsadily baterie.

Ty využívají poměrně pokročilé technologie Li-Pol a kapacita baterií je 22 kWh. S těmi ujede pětistovka na jedno nabití přes 110 km, maximální rychlost je rovných 100 km/h. Nabíjení trvá 6-8 hodin.

Zajímavé je, že oproti jiným elektromobilům zůstal zbytek kabiny jak byl, zůstala i pětirychlostní manuální převodovka. Ve standardní výbavě je potom i klimatizace, autorádio s bluetooth a mp3. Za příplatek bude klimatizace automatická, přibýt může i střešní okno. Zkrátka tak, jako u standardního Fiatu 500. Výhodou je jednoznačně nezměněná kvalita auta včetně pevnosti při nárazu, kterou vlastní výrobky firmy Nice nemusí nabídnout.

Druhým, tentokrát opravdu vlastním výrobkem je další vozítko do města se jménem Nice Mega City. 10,5 kWh baterie mohou toto vozítko živit na asi stokilometrové cestě a to až 70 kilometrovou rychlostí. Nabíjení trvá 5-6 hodin.

Díky hmotnosti 930 kilo stačí ani ne poloviční baterie na podobné výkony jako u upravené pětistovky. Standardní výbavou bude automatická převodovka, parkovací senzory, nadstandardní potom bude satelitní navigace nebo propojení s iPodem. Cena začíná na 330 tisících korun.

Na představení dalších modelů Nice se podívejte sem. Zda se elektroauta dostanou k nám, zatím není jasné. Jejich prodeje ve Velké Británii jsou zaručeny především rozsáhlým daňovým zvýhodněním.

Vytisknout

Diskuze: Nice - další dva elektromobily

Přidejte svůj názor

Počet komentářů: 0, Buďte první Vložte komentář

Doporučujeme

Další články

Aktuálně

Volkswagen Golf People

TEST Volkswagen Golf People – čtyřválec, hezká výbava a cenovka 687 tisíc

Citroen C5X

DLOUHODOBÝ TEST: Citroen C5 X Plug-in Hybrid aneb francouzský křižník očima Terezky

Nový motor Honda V3

Společnost Honda na veletrhu EICMA 2024 představuje nový průlomový koncept spalovacího motoru

Ilustrační foto

Co ovlivňuje cenu vašeho havarijní pojištění?

Lexus UX300h

TEST Lexus UX300h F Sport – stále oblíbenější prémiový crossover po modernizaci

Toyota Corolla TS 1,8 Hybrid Style

TEST Toyota Corolla TS 1,8 Hybrid Style – univerzální kombík pro klidné řidiče

Škoda Enyaq Sportline 85

TEST Škoda Enyaq Sportline 85 – vylepšená vlajková loď z elektrické rodiny Škoda

Škoda Octavia Combi

TEST Škoda Octavia Combi 1,5 TSI m-HEV – faceliftovaná verze se spotřebou pod 5 litrů

Ilustrační foto

V čem se liší povinné ručení pro mladé?

Citroen C5X plug-in hybrid

DLOUHODOBÝ TEST: Citroen C5 X Plug-in Hybrid – cesta na dovolenou + spaní v autě

Cyklokaravan

Elektrokolo s mini karavanem, hodně stylové cestování

Škoda Kodiaq II

TEST Škoda Kodiaq 2,0 TDI 142 kW 4x4 – český sen podruhé, je ale lepší než Superb?

EcoWheel Diabel

TEST EcoWheel Diabel – elektrická motorka s drsnou tváří

Kontrola okresů

10 nejzvláštnějších dopravních předpisů, které byste měli před svými cestami do zahraničí znát

Ilustrační foto

Co je CarPlay a jak ho nejlépe využít? Plus další vychytávky do auta

reklama

Doporučujeme

Škoda

Škoda Auto s prodejním rekordem

Čtěte dále

Nejčtenější články

Fotogalerie

reklama

Zprávy odjinud