Tento týden je pro společnost Nice poněkud nabitý. Je to téměř každý den co firma představí nový automobil určený pro autosalon v Londýně. Tentokrát jde o přestavbu miláčka ženských srdcí, Fiatu 500, a dalšího městského modelu.
První elektrickou alternativou je Fiat 500, kterému byla odstraněna čoudící roura na zádi a onen čoud produkující motor. Motor byl nahrazen elektromotorem, palivové potrubí nahradily kabely a místo nádrže obsadily baterie.
Ty využívají poměrně pokročilé technologie Li-Pol a kapacita baterií je 22 kWh. S těmi ujede pětistovka na jedno nabití přes 110 km, maximální rychlost je rovných 100 km/h. Nabíjení trvá 6-8 hodin.
Zajímavé je, že oproti jiným elektromobilům zůstal zbytek kabiny jak byl, zůstala i pětirychlostní manuální převodovka. Ve standardní výbavě je potom i klimatizace, autorádio s bluetooth a mp3. Za příplatek bude klimatizace automatická, přibýt může i střešní okno. Zkrátka tak, jako u standardního Fiatu 500. Výhodou je jednoznačně nezměněná kvalita auta včetně pevnosti při nárazu, kterou vlastní výrobky firmy Nice nemusí nabídnout.
Druhým, tentokrát opravdu vlastním výrobkem je další vozítko do města se jménem Nice Mega City. 10,5 kWh baterie mohou toto vozítko živit na asi stokilometrové cestě a to až 70 kilometrovou rychlostí. Nabíjení trvá 5-6 hodin.
Díky hmotnosti 930 kilo stačí ani ne poloviční baterie na podobné výkony jako u upravené pětistovky. Standardní výbavou bude automatická převodovka, parkovací senzory, nadstandardní potom bude satelitní navigace nebo propojení s iPodem. Cena začíná na 330 tisících korun.
Na představení dalších modelů Nice se podívejte sem. Zda se elektroauta dostanou k nám, zatím není jasné. Jejich prodeje ve Velké Británii jsou zaručeny především rozsáhlým daňovým zvýhodněním.
Mladoboleslavská automobilka Škoda Auto představila světu svůj nejnovější crossover, Škoda Epiq. Nejdostupnější elektrické auto značky se dosud ukazovalo pouze jako designová studie, nyní se ale Epiq představil v Mnichově po boku dalších koncernových kompaktních crossoverů koncernu Volkswagen. Přestože detaily ohledně výbavy a cen zůstávají tajemstvím, víme, že cena by měla začínat na částce kolem 600 000 Kč. Sériová výroba započne už příští rok.
Minulý týden nám dělalo společnost velice příjemné SUV, které skvěle vypadá, výborně jezdí, má rozumný nájezd kilometrů a nestojí majlant. Potěší především řidiče, kteří si potrpí na špičkovou ergonomii, nízkou spotřebu a velmi dobré jízdní vlastnosti. Má to vůbec nějaký háček?
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.