VIDEO: Renault se se současnou generací Méganu loučí vskutku velkolepě. Připravil model, který se bude moci rovnat těm opravdu sportovním vozům a vymyká se ze třídy hot hatchů. R26.R je něčím více, něčím, co nemá být zapomenuto.
Vlajková loď francouzské automobilky v oblasti sportu se jmenuje Mégane R26.R. Tento sporťák je pouhým derivátem hot hatche Méganu RS, přesněji edice F1 Team R26, avšak divize Sport Technologies ho řádně poupravila.
Chudák auto přišlo o zadní sedačky, které nahradil trubkový rám. Zároveň ho inženýři připravili i o klimatizaci, téměř všechny airbagy, mlhovky, kila nepotřebné zvukové izolace a další detaily. Co není nutně potřeba, to musí ven. Výsledek? Úspora skvělých 123 kilo. A to už se na okruhu projeví.
Verzi R každý snadno pozná podle nelakované karbonové kapoty, která nejen ukrutně dobře vypadá, ale taky je lehká.
Motor zůstal z modelu F1 Team R26, má tedy 230 koní a to z objemu 2 litry, točivý moment je přitom 310 Nm. Mezi motorem a koly stojí mimo jiné samosvorný diferenciál. Vše dohromady to znamená zrychlení na stovku za 6 sekund a Nurburgring za 8:17, video uvidíte níže.
Svět spatří jen 450 těchto unikátů.
Prémiová SUV jsou u nás velice oblíbená a na silnicích jich vídáme opravdu mnoho. Pořizovací ceny ovšem běžně atakují hranici 3 milionů korun, což není úplně málo. Není tak divu, že se lidé rozhlíží i na trhu ojetých automobilů, kde jsou ceny podstatně příznivější. Jak jezdí tento bílý kousek z roku 2020?
Největším trendem za posledních 10 let jsou jednoznačně vozy typu SUV. Lidé je mají rádi pro svou robustní karoserii, zvýšení podvozek a dostatek prostoru, jenže mají i nějaká negativa. Proti klasickým kombíkům mívají horší jízdní vlastnosti a také vyšší spotřebu. Vezmeme-li z obou světů to dobré, vznikne zvýšený kombík s pohonem 4x4 a přesně takové auto máme v dnešní recenzi.