VIDEO: Renault se se současnou generací Méganu loučí vskutku velkolepě. Připravil model, který se bude moci rovnat těm opravdu sportovním vozům a vymyká se ze třídy hot hatchů. R26.R je něčím více, něčím, co nemá být zapomenuto.
Vlajková loď francouzské automobilky v oblasti sportu se jmenuje Mégane R26.R. Tento sporťák je pouhým derivátem hot hatche Méganu RS, přesněji edice F1 Team R26, avšak divize Sport Technologies ho řádně poupravila.
Chudák auto přišlo o zadní sedačky, které nahradil trubkový rám. Zároveň ho inženýři připravili i o klimatizaci, téměř všechny airbagy, mlhovky, kila nepotřebné zvukové izolace a další detaily. Co není nutně potřeba, to musí ven. Výsledek? Úspora skvělých 123 kilo. A to už se na okruhu projeví.
Verzi R každý snadno pozná podle nelakované karbonové kapoty, která nejen ukrutně dobře vypadá, ale taky je lehká.
Motor zůstal z modelu F1 Team R26, má tedy 230 koní a to z objemu 2 litry, točivý moment je přitom 310 Nm. Mezi motorem a koly stojí mimo jiné samosvorný diferenciál. Vše dohromady to znamená zrychlení na stovku za 6 sekund a Nurburgring za 8:17, video uvidíte níže.
Svět spatří jen 450 těchto unikátů.
Mladoboleslavská automobilka Škoda Auto představila světu svůj nejnovější crossover, Škoda Epiq. Nejdostupnější elektrické auto značky se dosud ukazovalo pouze jako designová studie, nyní se ale Epiq představil v Mnichově po boku dalších koncernových kompaktních crossoverů koncernu Volkswagen. Přestože detaily ohledně výbavy a cen zůstávají tajemstvím, víme, že cena by měla začínat na částce kolem 600 000 Kč. Sériová výroba započne už příští rok.
Minulý týden nám dělalo společnost velice příjemné SUV, které skvěle vypadá, výborně jezdí, má rozumný nájezd kilometrů a nestojí majlant. Potěší především řidiče, kteří si potrpí na špičkovou ergonomii, nízkou spotřebu a velmi dobré jízdní vlastnosti. Má to vůbec nějaký háček?
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.