Společnost Nice představila světu nový elektromobil, který se jmenuje MyCar. Tento Giugiarem navržený model se představí již tento týden na autosalonu v Londýně, který se stane místem opravdu velkého množství premiér.
Společnost Nice (No internal combustion engine - žádný spalovací motor) bude mít příští týden nabito. Na autosalonu v Londýně představí hned tři nové a velmi zásadní modely. Zatím posledním do party je malý městský elektromobil MyCar.
Prcek je tvořen konstrukcí ze železných trubek pokrytch laminátem. To firmě dovolilo držet cenu na uzdě a stanovit ji na v přepočtu asi 250 tisíc korun. Baterie by měly stačit na 65 kilometrů dlouhou jízdu a nabíjení má trvat 6-8 hodin. Maximální rychlost je 65 km/h, zkrátka do města docela dostatečné hodnoty. Design je navržen Giugiarem a výroba bude probíhat v Hong Kongu. Základní výbava bude obsahovat například elektricky ovladatelné okénka a zrcátka, přehrávač CD a mp3, za příplatek bude skleněná nebo stahovatelná střecha a větraná či vyhřívaná kožená sedadla.
Zajímavý je i model Ze-O. Jde o elektrické MPV, což je dosud trochu nevídaná kombinace. Problémem bude především dojezd pouhých 105 kilometrů, což stačí jen do města a aglomerací, na dovolenou s tím nevyrazíte. Maximální rychlost bude 90 km/h. Vše mají napravit příplatkové Li-Ion baterie, které by měly přijít zanedlouho. Hlavní výhodu vidím v daňovém zvýhodnění elektromobilů v mnoha zemích. Základní cena je stanovena na rovný půlmilion.
Do třetice je tu sporťák, o kterém toho víme nejméně. Má jít o vůz s karoserií z karbonu a bude zde použito mnoho elektroniky, která oproti klasickým mechanickým součástkám ušetří plno hmotnosti. Půjde o řízení, brzdy atd.
Elektřina se do motorů aut žene čím dál odhodlaněji. Pokusů už tu bylo plno a nemálo z nich skončilo neúspěchem, takže uvidíme jakého úspěchu se dočká firma s krásným jménem Nice.
Mladoboleslavská automobilka Škoda Auto představila světu svůj nejnovější crossover, Škoda Epiq. Nejdostupnější elektrické auto značky se dosud ukazovalo pouze jako designová studie, nyní se ale Epiq představil v Mnichově po boku dalších koncernových kompaktních crossoverů koncernu Volkswagen. Přestože detaily ohledně výbavy a cen zůstávají tajemstvím, víme, že cena by měla začínat na částce kolem 600 000 Kč. Sériová výroba započne už příští rok.
Minulý týden nám dělalo společnost velice příjemné SUV, které skvěle vypadá, výborně jezdí, má rozumný nájezd kilometrů a nestojí majlant. Potěší především řidiče, kteří si potrpí na špičkovou ergonomii, nízkou spotřebu a velmi dobré jízdní vlastnosti. Má to vůbec nějaký háček?
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.