Nice MyCar - elektřina v praxi

Marek Litzman, 22. července 2008, 07:00 Google+

Společnost Nice představila světu nový elektromobil, který se jmenuje MyCar. Tento Giugiarem navržený model se představí již tento týden na autosalonu v Londýně, který se stane místem opravdu velkého množství premiér.

Počet komentářů:  0 komentářů Napište svůj názor
MyCar

MyCar | foto: Nice

Sdílejte článek

Společnost Nice (No internal combustion engine - žádný spalovací motor) bude mít příští týden nabito. Na autosalonu v Londýně představí hned tři nové a velmi zásadní modely. Zatím posledním do party je malý městský elektromobil MyCar.

Prcek je tvořen konstrukcí ze železných trubek pokrytch laminátem. To firmě dovolilo držet cenu na uzdě a stanovit ji na v přepočtu asi 250 tisíc korun.  Baterie by měly stačit na 65 kilometrů dlouhou jízdu a  nabíjení má trvat 6-8 hodin. Maximální rychlost je 65 km/h, zkrátka do města docela dostatečné hodnoty. Design je navržen Giugiarem a výroba bude probíhat v Hong Kongu. Základní výbava bude obsahovat například elektricky ovladatelné okénka a zrcátka, přehrávač CD a mp3, za příplatek bude skleněná nebo stahovatelná střecha a větraná či vyhřívaná kožená sedadla.

Zajímavý je i model Ze-O. Jde o elektrické MPV, což je dosud trochu nevídaná kombinace. Problémem bude především dojezd pouhých 105 kilometrů, což stačí jen do města a aglomerací, na dovolenou s tím nevyrazíte. Maximální rychlost bude 90 km/h. Vše mají napravit příplatkové Li-Ion baterie, které by měly přijít zanedlouho.  Hlavní výhodu vidím v daňovém zvýhodnění elektromobilů v mnoha zemích. Základní cena je stanovena na rovný půlmilion.

Do třetice je tu sporťák, o kterém toho víme nejméně. Má jít o vůz s karoserií z karbonu a bude zde použito mnoho elektroniky, která oproti klasickým mechanickým součástkám ušetří plno hmotnosti. Půjde o řízení, brzdy atd.

Elektřina se do motorů aut žene čím dál odhodlaněji. Pokusů už tu bylo plno a nemálo z nich skončilo neúspěchem, takže uvidíme jakého úspěchu se dočká firma s krásným jménem Nice.

Vytisknout

Diskuze: Nice MyCar - elektřina v praxi

Přidejte svůj názor

Počet komentářů: 0, Buďte první Vložte komentář

Doporučujeme

Další články

Aktuálně

Volkswagen Golf People

TEST Volkswagen Golf People – čtyřválec, hezká výbava a cenovka 687 tisíc

Citroen C5X

DLOUHODOBÝ TEST: Citroen C5 X Plug-in Hybrid aneb francouzský křižník očima Terezky

Nový motor Honda V3

Společnost Honda na veletrhu EICMA 2024 představuje nový průlomový koncept spalovacího motoru

Ilustrační foto

Co ovlivňuje cenu vašeho havarijní pojištění?

Lexus UX300h

TEST Lexus UX300h F Sport – stále oblíbenější prémiový crossover po modernizaci

Toyota Corolla TS 1,8 Hybrid Style

TEST Toyota Corolla TS 1,8 Hybrid Style – univerzální kombík pro klidné řidiče

Škoda Enyaq Sportline 85

TEST Škoda Enyaq Sportline 85 – vylepšená vlajková loď z elektrické rodiny Škoda

Škoda Octavia Combi

TEST Škoda Octavia Combi 1,5 TSI m-HEV – faceliftovaná verze se spotřebou pod 5 litrů

Ilustrační foto

V čem se liší povinné ručení pro mladé?

Citroen C5X plug-in hybrid

DLOUHODOBÝ TEST: Citroen C5 X Plug-in Hybrid – cesta na dovolenou + spaní v autě

Cyklokaravan

Elektrokolo s mini karavanem, hodně stylové cestování

Škoda Kodiaq II

TEST Škoda Kodiaq 2,0 TDI 142 kW 4x4 – český sen podruhé, je ale lepší než Superb?

EcoWheel Diabel

TEST EcoWheel Diabel – elektrická motorka s drsnou tváří

Kontrola okresů

10 nejzvláštnějších dopravních předpisů, které byste měli před svými cestami do zahraničí znát

Ilustrační foto

Co je CarPlay a jak ho nejlépe využít? Plus další vychytávky do auta

reklama

Doporučujeme

GWPeri

GWPeri - další čínský plagiát odstřelen

Čtěte dále

Nejčtenější články

Fotogalerie

reklama

Zprávy odjinud