Nice MyCar - elektřina v praxi

Marek Litzman, 22. července 2008, 07:00 Google+

Společnost Nice představila světu nový elektromobil, který se jmenuje MyCar. Tento Giugiarem navržený model se představí již tento týden na autosalonu v Londýně, který se stane místem opravdu velkého množství premiér.

Počet komentářů:  0 komentářů Napište svůj názor
MyCar

MyCar | foto: Nice

Sdílejte článek

Společnost Nice (No internal combustion engine - žádný spalovací motor) bude mít příští týden nabito. Na autosalonu v Londýně představí hned tři nové a velmi zásadní modely. Zatím posledním do party je malý městský elektromobil MyCar.

Prcek je tvořen konstrukcí ze železných trubek pokrytch laminátem. To firmě dovolilo držet cenu na uzdě a stanovit ji na v přepočtu asi 250 tisíc korun.  Baterie by měly stačit na 65 kilometrů dlouhou jízdu a  nabíjení má trvat 6-8 hodin. Maximální rychlost je 65 km/h, zkrátka do města docela dostatečné hodnoty. Design je navržen Giugiarem a výroba bude probíhat v Hong Kongu. Základní výbava bude obsahovat například elektricky ovladatelné okénka a zrcátka, přehrávač CD a mp3, za příplatek bude skleněná nebo stahovatelná střecha a větraná či vyhřívaná kožená sedadla.

Zajímavý je i model Ze-O. Jde o elektrické MPV, což je dosud trochu nevídaná kombinace. Problémem bude především dojezd pouhých 105 kilometrů, což stačí jen do města a aglomerací, na dovolenou s tím nevyrazíte. Maximální rychlost bude 90 km/h. Vše mají napravit příplatkové Li-Ion baterie, které by měly přijít zanedlouho.  Hlavní výhodu vidím v daňovém zvýhodnění elektromobilů v mnoha zemích. Základní cena je stanovena na rovný půlmilion.

Do třetice je tu sporťák, o kterém toho víme nejméně. Má jít o vůz s karoserií z karbonu a bude zde použito mnoho elektroniky, která oproti klasickým mechanickým součástkám ušetří plno hmotnosti. Půjde o řízení, brzdy atd.

Elektřina se do motorů aut žene čím dál odhodlaněji. Pokusů už tu bylo plno a nemálo z nich skončilo neúspěchem, takže uvidíme jakého úspěchu se dočká firma s krásným jménem Nice.

Vytisknout

Diskuze: Nice MyCar - elektřina v praxi

Přidejte svůj názor

Počet komentářů: 0, Buďte první Vložte komentář

Doporučujeme

Další články

Aktuálně

Peugeot 508

TEST Peugeot 508 GT Plug-in Hybrid 225 – jeden z nejlepších liftbacků na trhu?

Cupra Formentor VZ

TEST: Cupra Formentor VZ 2.0 TSI 310k – sportovní SUV, které dá stovku pod 5 vteřin

Ilustrační foto

Zelená karta v mobilu. Vystačíte s ní v zahraničí?

citroën berlingo

Akční ceny u nového Citroënu Berlingo - je k mání s benzínem, dieselem i elektromotorem

volkswagen caddy

TEST Volkswagen Caddy 2.0 TDI Life – rodinný univerzál s kompromisy

Citroen C4 X

TEST: Citroen C4 X 1.5 BlueHDI 130 Shine – moderně vypadající retro za skvělou cenu

For Caravan

Na karavany a lodě? Již tento víkend v PVA EXPO PRAHA

Volkswagen Polo

TEST: Volkswagen Polo 1,0 TSI – stačí základní motor s 5 stupňovým manuálem?

peugeot 408

Test Peugeot 408 Hybrid 225 e-EAT8 GT: sázka na styl a hi-tech pohon

Ilustrační foto

Toyota znovu nejlepší ze všech. A nejde o výrobu, bezpečnost ani emise

Cupra Leon Sportstourer

TEST: Cupra Leon SP 2.0 TDI – vymírající druh se skvělou spotřebou

Ilustrační foto

Výše stravného je k smíchu, změny cestovních náhrad

on-line prodej

Máte ho doma? Tahle auta se prodávají nejrychleji

První snímky nového Volva XC90 - vše pro nízký odpor vzduchu

Volvo má nový způsob značení některých svých vozů

MG5 Electric

TEST: MG5 Electric Excite – kombík na baterky do milionu, jde o dobrou volbu?

reklama

Doporučujeme

GWPeri

GWPeri - další čínský plagiát odstřelen

Čtěte dále

Nejčtenější články

Fotogalerie

reklama

Zprávy odjinud