Očekávané GT s rozestavěním sedaček 2+2 se konečně ukázalo světu. Pokud nepočítáme klasicky ve tmě zahalenou fotku, vidíme poprvé jedno z nejsportovnějších GT, jaké svět získal. Jsem zvědav jak to bude s komfortem.
Již za necelý týden se na autosalonu v Londýně oficiálně představí nové GT z dílny Lotusu a to Eagle, v překladu orel. Dosud nabízel Lotus jako jediné GT Europa, což je sice nejcivilizovanější model z nabídky, komfortem a luxusem nesahá klasickým GT ani po paty. Své zájemce si ale najde.
Eagle má být o několik řádů luxusnější, v Lotusu ale nezapomněli ani na tu pro značku důležitější a to sportovní stránku věci. Pod kapotou, tedy vlastně uprostřed auta, se bude nacházet motor 3,5 V6 o výkonu 276 koní původem od Toyoty. Lotus si s ním ale trochu vyhrál. Obligátní hodnoty zrychlení a maximální rychlosti Lotus nezveřejnil, od této značky se ale dají čekat jen opravdu mrštné vozy, což dokládají zatím prototypové, avšak oficiální časy - 0-100 pod 5 sekund, maximální rychlost přes 250.
Dle oficiální tiskové zprávy je tohle GT na Nurburgringu rychlejší než Elise a ve vysokých rychlostech ovladatelnější než Exige.
Lotus bude mít v záloze i verzi, kdy se nouzový prostor zadních sedadel promění v trochu racionálnější větší kufr, se kterým bude možné dělat to, k čemu je GT předurčeno - cestovat. Jinak jsou zadní sedadla vybavena systémem ISOFIX a je k nim tak možné připevnit dětskou sedačku. Dalšími odvozeninami by měl být výkonnější model a kabriolet.
O zábavu posádky je postaráno 7palcovým dotykovým displejem s bluetooth handsfree, satelitní navigací, připojením iPodu a couvací kamerou. O ozvučení se postarala renomovaná firma Alpine.
Těchto ručně vyráběných vozů se nevyrobí více než 2000 kusů ročně, což zajistí dostatečnou exkluzivitu. První dodávky začnou na počátku příštího roku.
Firma se chlubí tím, že od uvedení Elise jde o první od základu zkonstruovaný model, nejen přepracovaný týž základ. O tom, že technici Lotusu umí, jsme se přesvědčili již vícekrát, jak se jim povedlo tohle auto pro každodenní použití? Dozvíme se v Londýně.
Mladoboleslavská automobilka Škoda Auto představila světu svůj nejnovější crossover, Škoda Epiq. Nejdostupnější elektrické auto značky se dosud ukazovalo pouze jako designová studie, nyní se ale Epiq představil v Mnichově po boku dalších koncernových kompaktních crossoverů koncernu Volkswagen. Přestože detaily ohledně výbavy a cen zůstávají tajemstvím, víme, že cena by měla začínat na částce kolem 600 000 Kč. Sériová výroba započne už příští rok.
Minulý týden nám dělalo společnost velice příjemné SUV, které skvěle vypadá, výborně jezdí, má rozumný nájezd kilometrů a nestojí majlant. Potěší především řidiče, kteří si potrpí na špičkovou ergonomii, nízkou spotřebu a velmi dobré jízdní vlastnosti. Má to vůbec nějaký háček?
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.