Již za necelý týden se na autosalonu v Londýně oficiálně představí nové GT z dílny Lotusu a to Eagle, v překladu orel. Dosud nabízel Lotus jako jediné GT Europa, což je sice nejcivilizovanější model z nabídky, komfortem a luxusem nesahá klasickým GT ani po paty. Své zájemce si ale najde.
Eagle má být o několik řádů luxusnější, v Lotusu ale nezapomněli ani na tu pro značku důležitější a to sportovní stránku věci. Pod kapotou, tedy vlastně uprostřed auta, se bude nacházet motor 3,5 V6 o výkonu 276 koní původem od Toyoty. Lotus si s ním ale trochu vyhrál. Obligátní hodnoty zrychlení a maximální rychlosti Lotus nezveřejnil, od této značky se ale dají čekat jen opravdu mrštné vozy, což dokládají zatím prototypové, avšak oficiální časy - 0-100 pod 5 sekund, maximální rychlost přes 250.
Dle oficiální tiskové zprávy je tohle GT na Nurburgringu rychlejší než Elise a ve vysokých rychlostech ovladatelnější než Exige.
Lotus bude mít v záloze i verzi, kdy se nouzový prostor zadních sedadel promění v trochu racionálnější větší kufr, se kterým bude možné dělat to, k čemu je GT předurčeno - cestovat. Jinak jsou zadní sedadla vybavena systémem ISOFIX a je k nim tak možné připevnit dětskou sedačku. Dalšími odvozeninami by měl být výkonnější model a kabriolet.
O zábavu posádky je postaráno 7palcovým dotykovým displejem s bluetooth handsfree, satelitní navigací, připojením iPodu a couvací kamerou. O ozvučení se postarala renomovaná firma Alpine.
Těchto ručně vyráběných vozů se nevyrobí více než 2000 kusů ročně, což zajistí dostatečnou exkluzivitu. První dodávky začnou na počátku příštího roku.
Firma se chlubí tím, že od uvedení Elise jde o první od základu zkonstruovaný model, nejen přepracovaný týž základ. O tom, že technici Lotusu umí, jsme se přesvědčili již vícekrát, jak se jim povedlo tohle auto pro každodenní použití? Dozvíme se v Londýně.