Lotus Eagle na prvním oficiálním snímku

Marek Litzman, 16. července 2008, 07:00 Google+

Očekávané GT s rozestavěním sedaček 2+2 se konečně ukázalo světu. Pokud nepočítáme klasicky ve tmě zahalenou fotku, vidíme poprvé jedno z nejsportovnějších GT, jaké svět získal. Jsem zvědav jak to bude s komfortem.

Počet komentářů:  0 komentářů Napište svůj názor
Eagle

Eagle | foto: Lotus

Sdílejte článek

Již za necelý týden se na autosalonu v Londýně oficiálně představí nové GT z dílny Lotusu a to Eagle, v překladu orel. Dosud nabízel Lotus jako jediné GT Europa, což je sice nejcivilizovanější model z nabídky, komfortem a luxusem nesahá klasickým GT ani po paty. Své zájemce si ale najde.

Eagle má být o několik řádů luxusnější, v Lotusu ale nezapomněli ani na tu pro značku důležitější a to sportovní stránku věci. Pod kapotou, tedy vlastně uprostřed auta, se bude nacházet motor 3,5 V6 o výkonu 276 koní původem od Toyoty. Lotus si s ním ale trochu vyhrál. Obligátní hodnoty zrychlení a maximální rychlosti Lotus nezveřejnil, od této značky se ale dají čekat jen opravdu mrštné vozy, což dokládají zatím prototypové, avšak oficiální časy - 0-100 pod 5 sekund, maximální rychlost přes 250.

Dle oficiální tiskové zprávy je tohle GT na Nurburgringu rychlejší než Elise a ve vysokých rychlostech ovladatelnější než Exige.

Lotus bude mít v záloze i verzi, kdy se nouzový prostor zadních sedadel promění v trochu racionálnější větší kufr, se kterým bude možné dělat to, k čemu je GT předurčeno - cestovat. Jinak jsou zadní sedadla vybavena systémem ISOFIX a je k nim tak možné připevnit dětskou sedačku. Dalšími odvozeninami by měl být výkonnější model a kabriolet.

O zábavu posádky je postaráno 7palcovým dotykovým displejem s bluetooth handsfree, satelitní navigací, připojením iPodu a couvací kamerou. O ozvučení se postarala renomovaná firma Alpine.

Těchto ručně vyráběných vozů se nevyrobí více než 2000 kusů ročně, což zajistí dostatečnou exkluzivitu. První dodávky začnou na počátku příštího roku. 

Firma se chlubí tím, že od uvedení Elise jde o první od základu zkonstruovaný model, nejen přepracovaný týž základ. O tom, že technici Lotusu umí, jsme se přesvědčili již vícekrát, jak se jim povedlo tohle auto pro každodenní použití? Dozvíme se v Londýně.

Vytisknout

Diskuze: Lotus Eagle na prvním oficiálním snímku

Přidejte svůj názor

Počet komentářů: 0, Buďte první Vložte komentář

Doporučujeme

Další články

Aktuálně

Volkswagen Golf People

TEST Volkswagen Golf People – čtyřválec, hezká výbava a cenovka 687 tisíc

Citroen C5X

DLOUHODOBÝ TEST: Citroen C5 X Plug-in Hybrid aneb francouzský křižník očima Terezky

Nový motor Honda V3

Společnost Honda na veletrhu EICMA 2024 představuje nový průlomový koncept spalovacího motoru

Ilustrační foto

Co ovlivňuje cenu vašeho havarijní pojištění?

Lexus UX300h

TEST Lexus UX300h F Sport – stále oblíbenější prémiový crossover po modernizaci

Toyota Corolla TS 1,8 Hybrid Style

TEST Toyota Corolla TS 1,8 Hybrid Style – univerzální kombík pro klidné řidiče

Škoda Enyaq Sportline 85

TEST Škoda Enyaq Sportline 85 – vylepšená vlajková loď z elektrické rodiny Škoda

Škoda Octavia Combi

TEST Škoda Octavia Combi 1,5 TSI m-HEV – faceliftovaná verze se spotřebou pod 5 litrů

Ilustrační foto

V čem se liší povinné ručení pro mladé?

Citroen C5X plug-in hybrid

DLOUHODOBÝ TEST: Citroen C5 X Plug-in Hybrid – cesta na dovolenou + spaní v autě

Cyklokaravan

Elektrokolo s mini karavanem, hodně stylové cestování

Škoda Kodiaq II

TEST Škoda Kodiaq 2,0 TDI 142 kW 4x4 – český sen podruhé, je ale lepší než Superb?

EcoWheel Diabel

TEST EcoWheel Diabel – elektrická motorka s drsnou tváří

Kontrola okresů

10 nejzvláštnějších dopravních předpisů, které byste měli před svými cestami do zahraničí znát

Ilustrační foto

Co je CarPlay a jak ho nejlépe využít? Plus další vychytávky do auta

reklama

Doporučujeme

ilustrační foto

Rusko je nyní největší trh v Evropě

Čtěte dále

Nejčtenější články

Fotogalerie

reklama

Zprávy odjinud