Očekávané GT s rozestavěním sedaček 2+2 se konečně ukázalo světu. Pokud nepočítáme klasicky ve tmě zahalenou fotku, vidíme poprvé jedno z nejsportovnějších GT, jaké svět získal. Jsem zvědav jak to bude s komfortem.
Již za necelý týden se na autosalonu v Londýně oficiálně představí nové GT z dílny Lotusu a to Eagle, v překladu orel. Dosud nabízel Lotus jako jediné GT Europa, což je sice nejcivilizovanější model z nabídky, komfortem a luxusem nesahá klasickým GT ani po paty. Své zájemce si ale najde.
Eagle má být o několik řádů luxusnější, v Lotusu ale nezapomněli ani na tu pro značku důležitější a to sportovní stránku věci. Pod kapotou, tedy vlastně uprostřed auta, se bude nacházet motor 3,5 V6 o výkonu 276 koní původem od Toyoty. Lotus si s ním ale trochu vyhrál. Obligátní hodnoty zrychlení a maximální rychlosti Lotus nezveřejnil, od této značky se ale dají čekat jen opravdu mrštné vozy, což dokládají zatím prototypové, avšak oficiální časy - 0-100 pod 5 sekund, maximální rychlost přes 250.
Dle oficiální tiskové zprávy je tohle GT na Nurburgringu rychlejší než Elise a ve vysokých rychlostech ovladatelnější než Exige.
Lotus bude mít v záloze i verzi, kdy se nouzový prostor zadních sedadel promění v trochu racionálnější větší kufr, se kterým bude možné dělat to, k čemu je GT předurčeno - cestovat. Jinak jsou zadní sedadla vybavena systémem ISOFIX a je k nim tak možné připevnit dětskou sedačku. Dalšími odvozeninami by měl být výkonnější model a kabriolet.
O zábavu posádky je postaráno 7palcovým dotykovým displejem s bluetooth handsfree, satelitní navigací, připojením iPodu a couvací kamerou. O ozvučení se postarala renomovaná firma Alpine.
Těchto ručně vyráběných vozů se nevyrobí více než 2000 kusů ročně, což zajistí dostatečnou exkluzivitu. První dodávky začnou na počátku příštího roku.
Firma se chlubí tím, že od uvedení Elise jde o první od základu zkonstruovaný model, nejen přepracovaný týž základ. O tom, že technici Lotusu umí, jsme se přesvědčili již vícekrát, jak se jim povedlo tohle auto pro každodenní použití? Dozvíme se v Londýně.
Trh s novými automobily prošel za poslední roky poměrně turbulentním obdobím. Mizí mnoho tradičních modelů, řeší se emise a pozornost se soustředí na vozy typu SUV či elektromobily. Negativem je všeobecný nárůst cen nových aut a proto je skvělá zpráva, že zde existuje velké množství lehce ojetých automobilů, které jsou často o více, než třetinu levnější a nabízí mnoho prostoru za přijatelnou cenu. Přesně to je případ tohoto šikovně postaveného Mercedesu.
Každé vozidlo, se kterým vyrážíte na pozemní komunikace, musí mít sjednané alespoň nějaké pojištění. To se označuje jako povinné ručení a je klíčovou součástí odpovědného provozování motorového vozidla. Jeho sjednání je nejen zákonnou povinností, ale také ochranou před finančními následky potenciálních škod, proto si ho nezapomeňte sjednat a vybrat si nejen to nejvýhodnější, ale i nejlepší. Jak na to?
Jako žena motoristického novináře jsem si na místě spolujezdce vyslechla už nespočet monologů svého muže, když si nahlas komentoval výhody nebo naopak nedostatky jednotlivých vozů. Takový pohled na auto já bohužel nemám, takže nedokážu říct, kolik má pod kapotou koní nebo o jaký typ hybridu se jedná, ale mám mnoho svých postřehů, které jsem za dobu používání této krásné DS3 vypozorovala. Bude to tedy poněkud netradiční recenze.
Třetí generace modelu Audi Q3 přijíždí po sedmi letech s výrazným technologickým posunem. Nabídne micro-LED světla s desítkami tisíc pixelů, inteligentní páčky pod volantem i umělou inteligenci v infotainmentu. Kromě benzínu a dieselu nabídne také plug-in hybrid s dojezdem 120 km čistě na elektřinu. Do showroomů dorazí letos v říjnu, cena základní verze startuje v Německu na 44 600 eurech.
BMW vypustilo první technické detaily k nové generaci elektromobilu iX3 a nastavilo laťku vysoko. Dojezd přes 800 kilometrů, ultrarychlé nabíjení výkonem 400 kW a zcela nový softwarový mozek s názvem „Srdce radosti“. Premiéru chystá v září na autosalonu IAA.
Tesla rozšiřuje nabídku restylovaných Modelů S a X. Design téměř beze změn, ale dojezd i ceny míří nahoru. Novinkou jsou adaptivní světla, vylepšené odpružení a delší dojezd až 660 kilometrů. Američané si ale připlatí – až o 5 tisíc dolarů (cca 108 tisíc korun) více než dosud.
Tento týden nám do redakční garáže přijela nová generace legendárního Land Cruiseru. Proti předchůdci udělala velký skok kupředu, což je znát hlavně uvnitř. Mezi novinky se však neřadí jen hranatější design a modernější interiér, ale také různé technické vychytávky, které oceníte především v terénu, kde je proti předchůdci schopnější. Dnešní recenze však ukáže i nějaké oblasti, které jsou v novince horší, které to jsou?
Před začátkem 81. ročníku Polské rally došlo k tragické události. Jednadvacetiletý italský jezdec Matteo Doretto, juniorský mistr Itálie pro rok 2024, zahynul při nehodě během soukromého testu. Podle dostupných informací jeho vůz narazil do stromu poté, co sjel ze silnice.
Audi rozšiřuje rodinu modelu Q5 o plug-in hybridy. Nové SUV i Sportback e-hybrid kombinují výkon až 367 koní, elektrický dojezd do 100 kilometrů a vyspělé technologie. Do prodeje vstoupí koncem roku 2025, nejlevnější verze vyjde na více než 69 tisíc eur (cca 1,7 milionu korun).