Smarty nyní budou ještě úspornější

Marek Litzman, 14. července 2008, 12:22 Google+

Říkáte, že Smarty jsou už tak jedněmi z nejúspornějších aut? Máte pravdu, ale ve vývojovém centru si to nemyslí a proto nyní budou do všech benzínových Smartů montovat systém MHD. Co se pod touto zkratkou skrývá se dozvíte v článku.

Počet komentářů:  0 komentářů Napište svůj názor
Fortwo

Fortwo | foto: Renntech

Sdílejte článek

Jak může Smart spořit za pomocí MHD. Je to speciální systém vyvinutý Mercedesem, kdy se s prostoru pod přední kapotou, která je nyní o něco větší, vysune veliký magnet a pokročilý lokalizační systém vyhledá nejbližší autobus hromadné dopravy, zavěsí se za něj a takto uspoří palivo. Díky muší hmotnosti Smartu řidič nic nepozná...

... no dobře, teď už vážně. Jde o systém pojmenovaný Micro hybrid drive a ačkoliv se název tváří docela hybridně, není tomu tak. Smart využil jen známé technologie Stop and start, která zhasíná motor při stání na semaforu a v kolonách. Název je tedy trochu matoucí, nicméně o snížení spotřeby jde a odehraje se v mezích nějakých 8%, záleží na aktuální situaci. Systém byl dosud dostupný za příplatek, nyní je sériovou součástí obou benzínových Smartů ForTwo o výkonech 61 a 71 koní.

Dieselové Smarty tato změna mrzet nebude, i ony totiž dostanou novou technologii pro nižší emise. Bude jí filtr pevných částic, který dokáže z výfuku odstranit množství sazí, které jinak spalování dieselu produkuje. Malý turbodiesel má výkon 45 koní a spotřebu jen 3,4 litru/100 km, tedy o litr méně než benzínové modely.

Přibudou ještě i nějaké nové barvy a nová kola, interiér se dočká dalších odkládacích míst.

Takto inovované Smarty ForTwo jsou k dispozici již nyní.

Vytisknout

Diskuze: Smarty nyní budou ještě úspornější

Přidejte svůj názor

Počet komentářů: 0, Buďte první Vložte komentář

Doporučujeme

Další články

Aktuálně

Citroen C4 X

TEST: Citroen C4 X 1.5 BlueHDI 130 Shine – moderně vypadající retro za skvělou cenu

For Caravan

Na karavany a lodě? Již tento víkend v PVA EXPO PRAHA

Volkswagen Polo

TEST: Volkswagen Polo 1,0 TSI – stačí základní motor s 5 stupňovým manuálem?

peugeot 408

Test Peugeot 408 Hybrid 225 e-EAT8 GT: sázka na styl a hi-tech pohon

Ilustrační foto

Toyota znovu nejlepší ze všech. A nejde o výrobu, bezpečnost ani emise

Cupra Leon Sportstourer

TEST: Cupra Leon SP 2.0 TDI – vymírající druh se skvělou spotřebou

Ilustrační foto

Výše stravného je k smíchu, změny cestovních náhrad

on-line prodej

Máte ho doma? Tahle auta se prodávají nejrychleji

První snímky nového Volva XC90 - vše pro nízký odpor vzduchu

Volvo má nový způsob značení některých svých vozů

MG5 Electric

TEST: MG5 Electric Excite – kombík na baterky do milionu, jde o dobrou volbu?

MG4 XPOWER

MG4 XPOWER: za bezkonkurenční cenu nabízí 435 koní a "stovku" za 3,8 s

Vodíkové vozy Stellantis

Stellantis rozšiřuje své portfolio vodíkových užitkových vozů

Citroen C5X plug-in hybrid

Citroen C5X MAX plug-in hybrid 225 - francouzský křižník s famózním podvozkem

Lincoln Nautilus a 48 palcová obrazovka

Lincoln Nautilus (2024): Taková obrazovka v autech ještě nebyla. A s podporou CarPlay a Android

Opel Frontera

Nový Opel Frontera bude nejnovějším a plně elektrickým SUV značky

reklama

Doporučujeme

Room

Fascinující pohled na budoucnost automobilů

Čtěte dále

Nejčtenější články

Fotogalerie

reklama

Zprávy odjinud