Říkáte, že Smarty jsou už tak jedněmi z nejúspornějších aut? Máte pravdu, ale ve vývojovém centru si to nemyslí a proto nyní budou do všech benzínových Smartů montovat systém MHD. Co se pod touto zkratkou skrývá se dozvíte v článku.
Jak může Smart spořit za pomocí MHD. Je to speciální systém vyvinutý Mercedesem, kdy se s prostoru pod přední kapotou, která je nyní o něco větší, vysune veliký magnet a pokročilý lokalizační systém vyhledá nejbližší autobus hromadné dopravy, zavěsí se za něj a takto uspoří palivo. Díky muší hmotnosti Smartu řidič nic nepozná...
... no dobře, teď už vážně. Jde o systém pojmenovaný Micro hybrid drive a ačkoliv se název tváří docela hybridně, není tomu tak. Smart využil jen známé technologie Stop and start, která zhasíná motor při stání na semaforu a v kolonách. Název je tedy trochu matoucí, nicméně o snížení spotřeby jde a odehraje se v mezích nějakých 8%, záleží na aktuální situaci. Systém byl dosud dostupný za příplatek, nyní je sériovou součástí obou benzínových Smartů ForTwo o výkonech 61 a 71 koní.
Dieselové Smarty tato změna mrzet nebude, i ony totiž dostanou novou technologii pro nižší emise. Bude jí filtr pevných částic, který dokáže z výfuku odstranit množství sazí, které jinak spalování dieselu produkuje. Malý turbodiesel má výkon 45 koní a spotřebu jen 3,4 litru/100 km, tedy o litr méně než benzínové modely.
Přibudou ještě i nějaké nové barvy a nová kola, interiér se dočká dalších odkládacích míst.
Takto inovované Smarty ForTwo jsou k dispozici již nyní.
Modely úspěšné automobilky Cupra prošly v nedávné době faceliftem, který se týká i pohledného kombíku Leon Sportstourer. Na první pohled by se mohlo zdát, že se jedná jen o lehké omlazení designu, jak to u faceliftů bývá zvykem, jenže to je omyl. Změněna byla jedna velice podstatná věc, která tento sportovní kombík posunula do vyšší ligy.
Extrémní výkon přes 1.000 kW byl na běžný provoz až příliš – alespoň podle Xiaomi, které svůj hypersedan SU7 Ultra softwarově omezilo. Po silné kritice uživatelů ale automobilka otočila a výkon hodlá znovu uvolnit. Informoval web Carnewschina.
Do naší recenze tento týden zavítala modernizovaná Toyota ProAce Verso v prodloužené verzi L2, která vychytala drobné nedostatky starší verze. Jedná se o víceúčelového parťáka, který je překvapivě komfortní. Početnější rodiny, které si nemohou dovolit Multivan či Mercedes-Benz třídy V, budou dost možná překvapeni, že se jedná o konkurenceschopného rivala.
S příchodem elekromobility jsme byli svědky vzniku hned několika opravdu rychlých aut na baterky, která na semaforu sice potrápila kde jaký supersport, ale při řízení chyběly emoce a ani v zatáčkách to mnohdy nebyla moc zábava. Rychlost zkrátka neznamená automaticky zábavu a proto vznikl Ioniq 5 N, který se rozhodl zbořit mýty o tom, že elektromobil nemůže být zábavný. Jak se to podařilo?