Říkáte, že Smarty jsou už tak jedněmi z nejúspornějších aut? Máte pravdu, ale ve vývojovém centru si to nemyslí a proto nyní budou do všech benzínových Smartů montovat systém MHD. Co se pod touto zkratkou skrývá se dozvíte v článku.
Jak může Smart spořit za pomocí MHD. Je to speciální systém vyvinutý Mercedesem, kdy se s prostoru pod přední kapotou, která je nyní o něco větší, vysune veliký magnet a pokročilý lokalizační systém vyhledá nejbližší autobus hromadné dopravy, zavěsí se za něj a takto uspoří palivo. Díky muší hmotnosti Smartu řidič nic nepozná...
... no dobře, teď už vážně. Jde o systém pojmenovaný Micro hybrid drive a ačkoliv se název tváří docela hybridně, není tomu tak. Smart využil jen známé technologie Stop and start, která zhasíná motor při stání na semaforu a v kolonách. Název je tedy trochu matoucí, nicméně o snížení spotřeby jde a odehraje se v mezích nějakých 8%, záleží na aktuální situaci. Systém byl dosud dostupný za příplatek, nyní je sériovou součástí obou benzínových Smartů ForTwo o výkonech 61 a 71 koní.
Dieselové Smarty tato změna mrzet nebude, i ony totiž dostanou novou technologii pro nižší emise. Bude jí filtr pevných částic, který dokáže z výfuku odstranit množství sazí, které jinak spalování dieselu produkuje. Malý turbodiesel má výkon 45 koní a spotřebu jen 3,4 litru/100 km, tedy o litr méně než benzínové modely.
Přibudou ještě i nějaké nové barvy a nová kola, interiér se dočká dalších odkládacích míst.
Takto inovované Smarty ForTwo jsou k dispozici již nyní.
Mladoboleslavská automobilka Škoda Auto představila světu svůj nejnovější crossover, Škoda Epiq. Nejdostupnější elektrické auto značky se dosud ukazovalo pouze jako designová studie, nyní se ale Epiq představil v Mnichově po boku dalších koncernových kompaktních crossoverů koncernu Volkswagen. Přestože detaily ohledně výbavy a cen zůstávají tajemstvím, víme, že cena by měla začínat na částce kolem 600 000 Kč. Sériová výroba započne už příští rok.
Minulý týden nám dělalo společnost velice příjemné SUV, které skvěle vypadá, výborně jezdí, má rozumný nájezd kilometrů a nestojí majlant. Potěší především řidiče, kteří si potrpí na špičkovou ergonomii, nízkou spotřebu a velmi dobré jízdní vlastnosti. Má to vůbec nějaký háček?
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.