Smarty nyní budou ještě úspornější

Marek Litzman, 14. července 2008, 12:22 Google+

Říkáte, že Smarty jsou už tak jedněmi z nejúspornějších aut? Máte pravdu, ale ve vývojovém centru si to nemyslí a proto nyní budou do všech benzínových Smartů montovat systém MHD. Co se pod touto zkratkou skrývá se dozvíte v článku.

Počet komentářů:  0 komentářů Napište svůj názor
Fortwo

Fortwo | foto: Renntech

Sdílejte článek

Jak může Smart spořit za pomocí MHD. Je to speciální systém vyvinutý Mercedesem, kdy se s prostoru pod přední kapotou, která je nyní o něco větší, vysune veliký magnet a pokročilý lokalizační systém vyhledá nejbližší autobus hromadné dopravy, zavěsí se za něj a takto uspoří palivo. Díky muší hmotnosti Smartu řidič nic nepozná...

... no dobře, teď už vážně. Jde o systém pojmenovaný Micro hybrid drive a ačkoliv se název tváří docela hybridně, není tomu tak. Smart využil jen známé technologie Stop and start, která zhasíná motor při stání na semaforu a v kolonách. Název je tedy trochu matoucí, nicméně o snížení spotřeby jde a odehraje se v mezích nějakých 8%, záleží na aktuální situaci. Systém byl dosud dostupný za příplatek, nyní je sériovou součástí obou benzínových Smartů ForTwo o výkonech 61 a 71 koní.

Dieselové Smarty tato změna mrzet nebude, i ony totiž dostanou novou technologii pro nižší emise. Bude jí filtr pevných částic, který dokáže z výfuku odstranit množství sazí, které jinak spalování dieselu produkuje. Malý turbodiesel má výkon 45 koní a spotřebu jen 3,4 litru/100 km, tedy o litr méně než benzínové modely.

Přibudou ještě i nějaké nové barvy a nová kola, interiér se dočká dalších odkládacích míst.

Takto inovované Smarty ForTwo jsou k dispozici již nyní.

Vytisknout

Diskuze: Smarty nyní budou ještě úspornější

Přidejte svůj názor

Počet komentářů: 0, Buďte první Vložte komentář

Doporučujeme

Další články

Aktuálně

Volkswagen Golf People

TEST Volkswagen Golf People – čtyřválec, hezká výbava a cenovka 687 tisíc

Citroen C5X

DLOUHODOBÝ TEST: Citroen C5 X Plug-in Hybrid aneb francouzský křižník očima Terezky

Nový motor Honda V3

Společnost Honda na veletrhu EICMA 2024 představuje nový průlomový koncept spalovacího motoru

Ilustrační foto

Co ovlivňuje cenu vašeho havarijní pojištění?

Lexus UX300h

TEST Lexus UX300h F Sport – stále oblíbenější prémiový crossover po modernizaci

Toyota Corolla TS 1,8 Hybrid Style

TEST Toyota Corolla TS 1,8 Hybrid Style – univerzální kombík pro klidné řidiče

Škoda Enyaq Sportline 85

TEST Škoda Enyaq Sportline 85 – vylepšená vlajková loď z elektrické rodiny Škoda

Škoda Octavia Combi

TEST Škoda Octavia Combi 1,5 TSI m-HEV – faceliftovaná verze se spotřebou pod 5 litrů

Ilustrační foto

V čem se liší povinné ručení pro mladé?

Citroen C5X plug-in hybrid

DLOUHODOBÝ TEST: Citroen C5 X Plug-in Hybrid – cesta na dovolenou + spaní v autě

Cyklokaravan

Elektrokolo s mini karavanem, hodně stylové cestování

Škoda Kodiaq II

TEST Škoda Kodiaq 2,0 TDI 142 kW 4x4 – český sen podruhé, je ale lepší než Superb?

EcoWheel Diabel

TEST EcoWheel Diabel – elektrická motorka s drsnou tváří

Kontrola okresů

10 nejzvláštnějších dopravních předpisů, které byste měli před svými cestami do zahraničí znát

Ilustrační foto

Co je CarPlay a jak ho nejlépe využít? Plus další vychytávky do auta

reklama

Doporučujeme

Room

Fascinující pohled na budoucnost automobilů

Čtěte dále

Nejčtenější články

Fotogalerie

reklama

Zprávy odjinud