Peugeot konečně vypustil do světa snímky a oficiální informace k očekávanému stylovému modelu 308 CC. Kupé-kabriolet má oproti předchozí verzi mnohem více konkurentů, má tedy na to aby uspěl v litém boji?
Peugeot byl jedním z průkopníků novodobých vozů kupé-kabrio. Spolu s Mercedesem vypustil první takto konstruované modely 206 CC a 307 CC, které se okamžitě ujaly. Následovala eskapáda podobně konstruovaných konkurenčních aut, jmenujme třeba Ford Focus CC, který jsme měli v testu, nebo Volkswagen Eos.
Peugeot tak má půlgenerační náskok a nyní představuje kupé-kabriolet odvozený od svého nového modelu 308.
Při konstrukci takovýchto aut je výhodou velikost. Pokud je auto příliš malé, je třeba dělat nepřirozené tvary a auto tak z mnoha úhlů nebezpečně připomíná chrousta. U větších je možnost hmotu lépe rozptýlit. Snažili se o to i u Peugeotu a vypadá to tak, že se konstruktéři nemají za co stydět.
Až po A sloupek jde o klasickou 308, čelní okno je ale znatelně více skloněné. Pevná střecha se stáhne za pěkných 20 sekund z kufru o 403 litrech vytvoří 226litrový kufr.
Auto bude zpočátku k dispozici s jedním benzínem, 1,6 THP o výkonu 150 koní, a jedním dieselem, půjde o dvoulitr o výkonu 140 koní.
Standardem jsou samozřejmě oblouky proti převrácení, design je ozvláštněn chromovými doplňky.
Prémiová SUV jsou u nás velice oblíbená a na silnicích jich vídáme opravdu mnoho. Pořizovací ceny ovšem běžně atakují hranici 3 milionů korun, což není úplně málo. Není tak divu, že se lidé rozhlíží i na trhu ojetých automobilů, kde jsou ceny podstatně příznivější. Jak jezdí tento bílý kousek z roku 2020?
Největším trendem za posledních 10 let jsou jednoznačně vozy typu SUV. Lidé je mají rádi pro svou robustní karoserii, zvýšení podvozek a dostatek prostoru, jenže mají i nějaká negativa. Proti klasickým kombíkům mívají horší jízdní vlastnosti a také vyšší spotřebu. Vezmeme-li z obou světů to dobré, vznikne zvýšený kombík s pohonem 4x4 a přesně takové auto máme v dnešní recenzi.