Citroen trochu překvapivě představil nejpraktičtější malý model svého portfolia. MPV odvozené od malého modelu C3 dostává tradiční označení Picasso a věrno tradici je i svým originálním a neotřelým designem.
Opelu Meriva roste velmi zajímavá konkurence. Do segmentu malých MPV přichází další vůz, je jím francouzský Citroen C3 Picasso. Není zrovna elegantní, o to víc je ale rozpustilý a mohl by se velmi zamlouvat mladým rodinám.
Nejde až tolik o konkurenci Roomsteru, na kterého v délce ztrácí dobrých 15 čísel a to se v této třídě počítá, Picasso útočí hlavně na Opel Meriva a částečně i na dvojčata Fiat Idea/Lancia Musa, ta jsou ale o dalších 10 cm kratší. Zato Meriva je na délku kratší jen o jednotky centimetrů a lze čekat, že nová generace, která se představí současně se C3 Picasso, bude o něco delší.
Ona zmiňovaná délka je 408 cm, přičemž šířka je 173 cm a výška 162 cm.
Pod kapotou se mohou objevit hned čtyři motory, dva diesely vyvinuté spolu s Fordem a dva benzíny ze spolupráce PSA-BMW. Půjde o motory 1,6 HDI o výkonech 90 a 110 koní, benzíny budou VTI o výkonech 95 a 120 koní.
Oficiálně C3 Picasso poprvé uvidíme v září na autosalonu v Paříži. Bude to tam mít těžké, hodně pozornosti se totiž soustředí kolem jejího úhlavního nepřítele, Opelu Meriva, který vytáhne svůj hlavní trumf - proti sobě se otevírající dveře.
Prémiová SUV jsou u nás velice oblíbená a na silnicích jich vídáme opravdu mnoho. Pořizovací ceny ovšem běžně atakují hranici 3 milionů korun, což není úplně málo. Není tak divu, že se lidé rozhlíží i na trhu ojetých automobilů, kde jsou ceny podstatně příznivější. Jak jezdí tento bílý kousek z roku 2020?
Největším trendem za posledních 10 let jsou jednoznačně vozy typu SUV. Lidé je mají rádi pro svou robustní karoserii, zvýšení podvozek a dostatek prostoru, jenže mají i nějaká negativa. Proti klasickým kombíkům mívají horší jízdní vlastnosti a také vyšší spotřebu. Vezmeme-li z obou světů to dobré, vznikne zvýšený kombík s pohonem 4x4 a přesně takové auto máme v dnešní recenzi.