Citroen trochu překvapivě představil nejpraktičtější malý model svého portfolia. MPV odvozené od malého modelu C3 dostává tradiční označení Picasso a věrno tradici je i svým originálním a neotřelým designem.
Opelu Meriva roste velmi zajímavá konkurence. Do segmentu malých MPV přichází další vůz, je jím francouzský Citroen C3 Picasso. Není zrovna elegantní, o to víc je ale rozpustilý a mohl by se velmi zamlouvat mladým rodinám.
Nejde až tolik o konkurenci Roomsteru, na kterého v délce ztrácí dobrých 15 čísel a to se v této třídě počítá, Picasso útočí hlavně na Opel Meriva a částečně i na dvojčata Fiat Idea/Lancia Musa, ta jsou ale o dalších 10 cm kratší. Zato Meriva je na délku kratší jen o jednotky centimetrů a lze čekat, že nová generace, která se představí současně se C3 Picasso, bude o něco delší.
Ona zmiňovaná délka je 408 cm, přičemž šířka je 173 cm a výška 162 cm.
Pod kapotou se mohou objevit hned čtyři motory, dva diesely vyvinuté spolu s Fordem a dva benzíny ze spolupráce PSA-BMW. Půjde o motory 1,6 HDI o výkonech 90 a 110 koní, benzíny budou VTI o výkonech 95 a 120 koní.
Oficiálně C3 Picasso poprvé uvidíme v září na autosalonu v Paříži. Bude to tam mít těžké, hodně pozornosti se totiž soustředí kolem jejího úhlavního nepřítele, Opelu Meriva, který vytáhne svůj hlavní trumf - proti sobě se otevírající dveře.
Mladoboleslavská automobilka Škoda Auto představila světu svůj nejnovější crossover, Škoda Epiq. Nejdostupnější elektrické auto značky se dosud ukazovalo pouze jako designová studie, nyní se ale Epiq představil v Mnichově po boku dalších koncernových kompaktních crossoverů koncernu Volkswagen. Přestože detaily ohledně výbavy a cen zůstávají tajemstvím, víme, že cena by měla začínat na částce kolem 600 000 Kč. Sériová výroba započne už příští rok.
Minulý týden nám dělalo společnost velice příjemné SUV, které skvěle vypadá, výborně jezdí, má rozumný nájezd kilometrů a nestojí majlant. Potěší především řidiče, kteří si potrpí na špičkovou ergonomii, nízkou spotřebu a velmi dobré jízdní vlastnosti. Má to vůbec nějaký háček?
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.