Nový model se nám tradičně zvětšil. Nárůst je především v rozvoru 14 cm a to už jde poznat.
Oproti minulé generaci používá nová sedma iDrive druhé generace s 10,2palcovým displejem. Nové ovládání by mělo být jednodušší a intuitivnější a to je přesně to co kupci od BMW žádali. Kolem ovladače jsou programovatelná tlačítka nejoblíbenějších funkcí, hudbu je možno ukládat na vestavěný pevný disk. O ConnectedDrive, tedy internetu v autě, jsme již mluvili, onen starší článek najdete na
tomto odkazu.
BMW chtělo snížit spotřebu. Šlo na to tradičně systémem EfficientDynamics, tedy inteligentním energetickým řízením, kdy se elektrospotřebiče dobíjejí jen je-li to energeticky vhodné tedy třeba při brzdění a plynulé jízdě, nikoliv ale při zrychlení. Důležitá je úspora hmotnosti, z hliníku jsou dveře, blatníky či kapota. Ze stejného materiálu je potom například i uložení diferenciálu, nápravy apod.
Automobilka trochu překvapivě nepoužila novou osmirychlostní skříň, která asi ještě není odladěná, čekat ji můžeme zanedlouho. Prozatím je k dispozici šest stupňů.
Nová sedma používá úplně nový podvozek, k dispozici je pro vyšší modely vzduchové odpružení, novinkou je i aktivní řízení nejen přední, ale i zadní nápravy spojené s již starším systémem proměnného řízení, které v závislosti na jízdních podmínkách mění převod řízení. K úspoře paliva slouží pumpa posilovače, která se spíná jen je-li potřeba. Systém se jmenuje Integral active steering.
Z nepřeberného množství řidičových asistentů jmenujme systém nočního vidění, který je poprvé vybaven detekcí chodců. Dále jmenujme head-up displej (zobrazování důležitých informací jako rychlost na přední sklo), systém proti opuštění jízdního pruhu atd.
Sériově je auto vybaveno xenonovými světlomety s LED denním svícením, dvoustupňovými brzdovými světly, které svítí dle intenzity brzdění různou intenzitou, za příplatek potom jsou adaptivní světlomety, které mění světelný kužel dle aktuálních podmínek.
Sedma je nabita i zábavními funkcemi, k dispozici je tak DVD přehrávač s vícekanálovým zvukem, připojení vlastního audia přes AUX vstup či přes USB vstup, televizní tuner a kompletní navigační a komunikační rozhraní. Pasažéry oblaží automatická čtyřzónová klimatizace či odvětrávaná sedadla s masážní funkcí.
K dispozici bude ze začátku tři motory:
BMW 750i: V8 benzín s přeplňováním dvěma turbodmychadly a přímým vstřikem paliva.
Objem: 4,395 cm
2,
výkon: 300 kW/407 hp v pásmu 5500–6400 ot/min,
točivý moment: 600 Nm v pásmu 1750–4500 ot/min,
zrychlení: 0–100 km/h: 5.2 s (BMW 750Li: 5.3 s),
nejvyšší rychlost: 250 km/h,
průměrná spotřeba: 11.4 l/100 km (BMW 750Li: 11.4 l/100 km),
CO
2 emise: 266 g/km (BMW 750Li: 266 g/km).
BMW 740i: Řadový benzínový šestiválec s dvojitým přeplňováním a přímým vstřikem paliva.
Objem: 2,979 cm
2,
výkon: 240 kW/326 hp v 5800 ot/min,
točivý moment: 450 Nm v pásmu 1500–4500 ot/min,
zrychlení:0–100 km/h: 5.9 s (BMW 740Li: 6.0 s),
nejvyšší rychlost: 250 km/h ,
průměrná spotřeba: 9.9 l/100 km (BMW 740Li: 10.0 l/100 km),
CO
2 emise: 232 g/km (BMW 740Li: 235 g/km).
BMW 730d: Řadový dieselový šestiválec s přeplňováním a třetí generací vstřikování Common rail.
Objem: 2,993 cm
2,
výkon: 180 kW/245 hp v 4000 ot/min,
točivý moment: 540 Nm v pásmu 1750–3000 ot/min,
zrychlení:0–100 km/h: 7.2 s,
nejvyšší rychlost: 245 km/h,
průměrná spotřeba: 7.2 l/100 km,
CO
2 emise: 192 g/km.