Nové BMW 7 v detailech a oficiálně

Marek Litzman, 7. července 2008, 12:48 Google+

Nové BMW nejvyšší třídy je oficiálně venku a proto se můžeme detailně podívat na to co nám přinese. Naše redakční křišťálová koule z minulého článku ukazovala docela přesně, takže se podíváme hlavně na zajímavosti.

Počet komentářů:  0 komentářů Napište svůj názor
7

7 | foto: BMW Group

Sdílejte článek

Nový model se nám tradičně zvětšil. Nárůst je především v rozvoru 14 cm a to už jde poznat.

Oproti minulé generaci používá nová sedma iDrive druhé generace s 10,2palcovým displejem. Nové ovládání by mělo být jednodušší a intuitivnější a to je přesně to co kupci od BMW žádali. Kolem ovladače jsou programovatelná tlačítka nejoblíbenějších funkcí, hudbu je možno ukládat na vestavěný pevný disk. O ConnectedDrive, tedy internetu v autě, jsme již mluvili, onen starší článek najdete na tomto odkazu.

BMW chtělo snížit spotřebu. Šlo na to tradičně systémem EfficientDynamics, tedy inteligentním energetickým řízením, kdy se elektrospotřebiče dobíjejí jen je-li to energeticky vhodné tedy třeba při brzdění a plynulé jízdě, nikoliv ale při zrychlení. Důležitá je úspora hmotnosti, z hliníku jsou dveře, blatníky či kapota. Ze stejného materiálu je potom například i uložení diferenciálu, nápravy apod.

Automobilka trochu překvapivě nepoužila novou osmirychlostní skříň, která asi ještě není odladěná, čekat ji můžeme zanedlouho. Prozatím je k dispozici šest stupňů.

Nová sedma používá úplně nový podvozek, k dispozici je pro vyšší modely vzduchové odpružení, novinkou je i aktivní řízení nejen přední, ale i zadní nápravy spojené s již starším systémem proměnného řízení, které v závislosti na jízdních podmínkách mění převod řízení. K úspoře paliva slouží pumpa posilovače, která se spíná jen je-li potřeba. Systém se jmenuje Integral active steering.

Z nepřeberného množství řidičových asistentů jmenujme systém nočního vidění, který je poprvé vybaven detekcí chodců. Dále jmenujme head-up displej (zobrazování důležitých informací jako rychlost na přední sklo), systém proti opuštění jízdního pruhu atd.

Sériově je auto vybaveno xenonovými světlomety s LED denním svícením, dvoustupňovými brzdovými světly, které svítí dle intenzity brzdění různou intenzitou, za příplatek potom jsou adaptivní světlomety, které mění světelný kužel dle aktuálních podmínek.

Sedma je nabita i zábavními funkcemi, k dispozici je tak DVD přehrávač s vícekanálovým zvukem, připojení vlastního audia přes AUX vstup či přes USB vstup, televizní tuner a kompletní navigační a komunikační rozhraní. Pasažéry oblaží automatická čtyřzónová klimatizace či odvětrávaná sedadla s masážní funkcí.

K dispozici bude ze začátku tři motory:

BMW 750i: V8 benzín s přeplňováním dvěma turbodmychadly a přímým vstřikem paliva.

Objem: 4,395 cm2,
výkon: 300 kW/407 hp v pásmu 5500–6400 ot/min,
točivý moment: 600 Nm v pásmu 1750–4500 ot/min,
zrychlení: 0–100 km/h: 5.2 s (BMW 750Li: 5.3 s),
nejvyšší rychlost: 250 km/h,
průměrná spotřeba: 11.4 l/100 km (BMW 750Li: 11.4 l/100 km),
CO2 emise: 266 g/km (BMW 750Li: 266 g/km).

BMW 740i: Řadový benzínový šestiválec s dvojitým přeplňováním a přímým vstřikem paliva.

Objem: 2,979 cm2,
výkon: 240 kW/326 hp v 5800 ot/min,
točivý moment: 450 Nm v pásmu 1500–4500 ot/min,
zrychlení:0–100 km/h: 5.9 s (BMW 740Li: 6.0 s),
nejvyšší rychlost: 250 km/h ,
průměrná spotřeba: 9.9 l/100 km (BMW 740Li: 10.0 l/100 km),
CO2 emise: 232 g/km (BMW 740Li: 235 g/km).

BMW 730d: Řadový dieselový šestiválec s přeplňováním a třetí generací vstřikování Common rail.

Objem: 2,993 cm2,
výkon: 180 kW/245 hp v 4000 ot/min,
točivý moment: 540 Nm v pásmu 1750–3000 ot/min,
zrychlení:0–100 km/h: 7.2 s,
nejvyšší rychlost: 245 km/h,
průměrná spotřeba: 7.2 l/100 km,
CO2 emise: 192 g/km.
Vytisknout

Diskuze: Nové BMW 7 v detailech a oficiálně

Přidejte svůj názor

Počet komentářů: 0, Buďte první Vložte komentář

Doporučujeme

Další články

Aktuálně

Volkswagen Golf People

TEST Volkswagen Golf People – čtyřválec, hezká výbava a cenovka 687 tisíc

Citroen C5X

DLOUHODOBÝ TEST: Citroen C5 X Plug-in Hybrid aneb francouzský křižník očima Terezky

Nový motor Honda V3

Společnost Honda na veletrhu EICMA 2024 představuje nový průlomový koncept spalovacího motoru

Ilustrační foto

Co ovlivňuje cenu vašeho havarijní pojištění?

Lexus UX300h

TEST Lexus UX300h F Sport – stále oblíbenější prémiový crossover po modernizaci

Toyota Corolla TS 1,8 Hybrid Style

TEST Toyota Corolla TS 1,8 Hybrid Style – univerzální kombík pro klidné řidiče

Škoda Enyaq Sportline 85

TEST Škoda Enyaq Sportline 85 – vylepšená vlajková loď z elektrické rodiny Škoda

Škoda Octavia Combi

TEST Škoda Octavia Combi 1,5 TSI m-HEV – faceliftovaná verze se spotřebou pod 5 litrů

Ilustrační foto

V čem se liší povinné ručení pro mladé?

Citroen C5X plug-in hybrid

DLOUHODOBÝ TEST: Citroen C5 X Plug-in Hybrid – cesta na dovolenou + spaní v autě

Cyklokaravan

Elektrokolo s mini karavanem, hodně stylové cestování

Škoda Kodiaq II

TEST Škoda Kodiaq 2,0 TDI 142 kW 4x4 – český sen podruhé, je ale lepší než Superb?

EcoWheel Diabel

TEST EcoWheel Diabel – elektrická motorka s drsnou tváří

Kontrola okresů

10 nejzvláštnějších dopravních předpisů, které byste měli před svými cestami do zahraničí znát

Ilustrační foto

Co je CarPlay a jak ho nejlépe využít? Plus další vychytávky do auta

reklama

Doporučujeme

Volkswagen

Volkswgen Robust - Kam s ním?

Čtěte dále

Nejčtenější články

Fotogalerie

reklama

Zprávy odjinud