Nové BMW nejvyšší třídy je oficiálně venku a proto se můžeme detailně podívat na to co nám přinese. Naše redakční křišťálová koule z minulého článku ukazovala docela přesně, takže se podíváme hlavně na zajímavosti.
Nový model se nám tradičně zvětšil. Nárůst je především v rozvoru 14 cm a to už jde poznat.
Oproti minulé generaci používá nová sedma iDrive druhé generace s 10,2palcovým displejem. Nové ovládání by mělo být jednodušší a intuitivnější a to je přesně to co kupci od BMW žádali. Kolem ovladače jsou programovatelná tlačítka nejoblíbenějších funkcí, hudbu je možno ukládat na vestavěný pevný disk. O ConnectedDrive, tedy internetu v autě, jsme již mluvili, onen starší článek najdete na tomto odkazu.
BMW chtělo snížit spotřebu. Šlo na to tradičně systémem EfficientDynamics, tedy inteligentním energetickým řízením, kdy se elektrospotřebiče dobíjejí jen je-li to energeticky vhodné tedy třeba při brzdění a plynulé jízdě, nikoliv ale při zrychlení. Důležitá je úspora hmotnosti, z hliníku jsou dveře, blatníky či kapota. Ze stejného materiálu je potom například i uložení diferenciálu, nápravy apod.
Automobilka trochu překvapivě nepoužila novou osmirychlostní skříň, která asi ještě není odladěná, čekat ji můžeme zanedlouho. Prozatím je k dispozici šest stupňů.
Nová sedma používá úplně nový podvozek, k dispozici je pro vyšší modely vzduchové odpružení, novinkou je i aktivní řízení nejen přední, ale i zadní nápravy spojené s již starším systémem proměnného řízení, které v závislosti na jízdních podmínkách mění převod řízení. K úspoře paliva slouží pumpa posilovače, která se spíná jen je-li potřeba. Systém se jmenuje Integral active steering.
Z nepřeberného množství řidičových asistentů jmenujme systém nočního vidění, který je poprvé vybaven detekcí chodců. Dále jmenujme head-up displej (zobrazování důležitých informací jako rychlost na přední sklo), systém proti opuštění jízdního pruhu atd.
Sériově je auto vybaveno xenonovými světlomety s LED denním svícením, dvoustupňovými brzdovými světly, které svítí dle intenzity brzdění různou intenzitou, za příplatek potom jsou adaptivní světlomety, které mění světelný kužel dle aktuálních podmínek.
Sedma je nabita i zábavními funkcemi, k dispozici je tak DVD přehrávač s vícekanálovým zvukem, připojení vlastního audia přes AUX vstup či přes USB vstup, televizní tuner a kompletní navigační a komunikační rozhraní. Pasažéry oblaží automatická čtyřzónová klimatizace či odvětrávaná sedadla s masážní funkcí.
K dispozici bude ze začátku tři motory:
BMW 750i: V8 benzín s přeplňováním dvěma turbodmychadly a přímým vstřikem paliva.
Objem: 4,395 cm2,
výkon: 300 kW/407 hp v pásmu 5500–6400 ot/min,
točivý moment: 600 Nm v pásmu 1750–4500 ot/min,
zrychlení: 0–100 km/h: 5.2 s (BMW 750Li: 5.3 s),
nejvyšší rychlost: 250 km/h,
průměrná spotřeba: 11.4 l/100 km (BMW 750Li: 11.4 l/100 km),
CO2 emise: 266 g/km (BMW 750Li: 266 g/km).
BMW 740i: Řadový benzínový šestiválec s dvojitým přeplňováním a přímým vstřikem paliva.
Objem: 2,979 cm2,
výkon: 240 kW/326 hp v 5800 ot/min,
točivý moment: 450 Nm v pásmu 1500–4500 ot/min,
zrychlení:0–100 km/h: 5.9 s (BMW 740Li: 6.0 s),
nejvyšší rychlost: 250 km/h ,
průměrná spotřeba: 9.9 l/100 km (BMW 740Li: 10.0 l/100 km),
CO2 emise: 232 g/km (BMW 740Li: 235 g/km).
BMW 730d: Řadový dieselový šestiválec s přeplňováním a třetí generací vstřikování Common rail.
Objem: 2,993 cm2,
výkon: 180 kW/245 hp v 4000 ot/min,
točivý moment: 540 Nm v pásmu 1750–3000 ot/min,
zrychlení:0–100 km/h: 7.2 s,
nejvyšší rychlost: 245 km/h,
průměrná spotřeba: 7.2 l/100 km,
CO2 emise: 192 g/km.
Stalo se
Škoda Epiq přichází. Nejnovější crossover zaujme příjemnou cenovkou
Mladoboleslavská automobilka Škoda Auto představila světu svůj nejnovější crossover, Škoda Epiq. Nejdostupnější elektrické auto značky se dosud ukazovalo pouze jako designová studie, nyní se ale Epiq představil v Mnichově po boku dalších koncernových kompaktních crossoverů koncernu Volkswagen. Přestože detaily ohledně výbavy a cen zůstávají tajemstvím, víme, že cena by měla začínat na částce kolem 600 000 Kč. Sériová výroba započne už příští rok.
Test ojetiny BMW X3 xDrive20d – prémiové SUV, které si zamilujete
Minulý týden nám dělalo společnost velice příjemné SUV, které skvěle vypadá, výborně jezdí, má rozumný nájezd kilometrů a nestojí majlant. Potěší především řidiče, kteří si potrpí na špičkovou ergonomii, nízkou spotřebu a velmi dobré jízdní vlastnosti. Má to vůbec nějaký háček?