Nové BMW 7 v detailech a oficiálně

7
7, foto: BMW Group
Marek Litzman 7. července 2008 12:48
Sdílej:

Nové BMW nejvyšší třídy je oficiálně venku a proto se můžeme detailně podívat na to co nám přinese. Naše redakční křišťálová koule z minulého článku ukazovala docela přesně, takže se podíváme hlavně na zajímavosti.

Nový model se nám tradičně zvětšil. Nárůst je především v rozvoru 14 cm a to už jde poznat. Oproti minulé generaci používá nová sedma iDrive druhé generace s 10,2palcovým displejem. Nové ovládání by mělo být jednodušší a intuitivnější a to je přesně to co kupci od BMW žádali. Kolem ovladače jsou programovatelná tlačítka nejoblíbenějších funkcí, hudbu je možno ukládat na vestavěný pevný disk. O ConnectedDrive, tedy internetu v autě, jsme již mluvili, onen starší článek najdete na tomto odkazu. BMW chtělo snížit spotřebu. Šlo na to tradičně systémem EfficientDynamics, tedy inteligentním energetickým řízením, kdy se elektrospotřebiče dobíjejí jen je-li to energeticky vhodné tedy třeba při brzdění a plynulé jízdě, nikoliv ale při zrychlení. Důležitá je úspora hmotnosti, z hliníku jsou dveře, blatníky či kapota. Ze stejného materiálu je potom například i uložení diferenciálu, nápravy apod. Automobilka trochu překvapivě nepoužila novou osmirychlostní skříň, která asi ještě není odladěná, čekat ji můžeme zanedlouho. Prozatím je k dispozici šest stupňů. Nová sedma používá úplně nový podvozek, k dispozici je pro vyšší modely vzduchové odpružení, novinkou je i aktivní řízení nejen přední, ale i zadní nápravy spojené s již starším systémem proměnného řízení, které v závislosti na jízdních podmínkách mění převod řízení. K úspoře paliva slouží pumpa posilovače, která se spíná jen je-li potřeba. Systém se jmenuje Integral active steering. Z nepřeberného množství řidičových asistentů jmenujme systém nočního vidění, který je poprvé vybaven detekcí chodců. Dále jmenujme head-up displej (zobrazování důležitých informací jako rychlost na přední sklo), systém proti opuštění jízdního pruhu atd. Sériově je auto vybaveno xenonovými světlomety s LED denním svícením, dvoustupňovými brzdovými světly, které svítí dle intenzity brzdění různou intenzitou, za příplatek potom jsou adaptivní světlomety, které mění světelný kužel dle aktuálních podmínek. Sedma je nabita i zábavními funkcemi, k dispozici je tak DVD přehrávač s vícekanálovým zvukem, připojení vlastního audia přes AUX vstup či přes USB vstup, televizní tuner a kompletní navigační a komunikační rozhraní. Pasažéry oblaží automatická čtyřzónová klimatizace či odvětrávaná sedadla s masážní funkcí. K dispozici bude ze začátku tři motory: BMW 750i: V8 benzín s přeplňováním dvěma turbodmychadly a přímým vstřikem paliva. Objem: 4,395 cm2, výkon: 300 kW/407 hp v pásmu 5500–6400 ot/min, točivý moment: 600 Nm v pásmu 1750–4500 ot/min, zrychlení: 0–100 km/h: 5.2 s (BMW 750Li: 5.3 s), nejvyšší rychlost: 250 km/h, průměrná spotřeba: 11.4 l/100 km (BMW 750Li: 11.4 l/100 km), CO2 emise: 266 g/km (BMW 750Li: 266 g/km). BMW 740i: Řadový benzínový šestiválec s dvojitým přeplňováním a přímým vstřikem paliva. Objem: 2,979 cm2, výkon: 240 kW/326 hp v 5800 ot/min, točivý moment: 450 Nm v pásmu 1500–4500 ot/min, zrychlení:0–100 km/h: 5.9 s (BMW 740Li: 6.0 s), nejvyšší rychlost: 250 km/h , průměrná spotřeba: 9.9 l/100 km (BMW 740Li: 10.0 l/100 km), CO2 emise: 232 g/km (BMW 740Li: 235 g/km). BMW 730d: Řadový dieselový šestiválec s přeplňováním a třetí generací vstřikování Common rail. Objem: 2,993 cm2, výkon: 180 kW/245 hp v 4000 ot/min, točivý moment: 540 Nm v pásmu 1750–3000 ot/min, zrychlení:0–100 km/h: 7.2 s, nejvyšší rychlost: 245 km/h, průměrná spotřeba: 7.2 l/100 km, CO2 emise: 192 g/km.
Témata:
Stalo se