Maybach Exelero se ihned po svém uvedení stal téměř legendou. Nádherný a luxusní sporťák je nyní, tři roky od své stavby, na prodej a koupit si jej může každý. Tedy pokud je ten každý multimilionářem, samozřejmě.
Krásné auto bylo sestrojeno jako testovací vůz společnosti Fulda, designeři proto dostali volné ruce. Vytvořili něco, o čem budou mluvit vrabci na střeše ještě alespoň dalších 100 let.
Exelero posloužilo dobře. Fulda jej potřeboval pro testy vysokorychlostních pneumatik, svůj účel splnilo a nyní je čas pustit rodinné stříbro do světa. Ano, slyšíte dobře, Exelero je na prodej.
Tento vůz, který je vybaven dvakrát přeplňovaným dvanáctiválcem o výkonu 700 koní a točivém momentu 1020 Nm má oficiálně potvrzenou nejvyšší rychlost 351,5 km/h, neoficiálně to bude ještě o něco víc. Jde o téměř 6 metrů dlouhé luxusní kupé, které obouvé 23palcová pneumatiky, kvůli kterým vlastně vzniklo.
No a nakonec to nejlepší. Cena. Ta je pěkných 5 milionů euro, tedy asi 117 milionů korun za vůz, který má na tachometru 9100 km. Řekl bych, že pořizovací a výrobní cena se Fuldě i Maybachu nakonec docela vrátí...
Tento oblíbený městský crossover prošel v loňském roce spolu se Scalou drobnou omlazovací kúrou. Dnes se zaměříme na Kamiq a to hned v nejvyšší výbavě Monte Carlo. Proti svým konkurentům boduje vnitřní prostorností, snadným ovládáním a také nízkou spotřebou. Vše má ovšem svou cenu, která v tomto případě není zrovna nízká. Otázka tedy zní, zda-li není lepší volbou Scala, která je ve stejné výbavě a motorizaci levnější.
Zvýšené kombíky jsou fantastickým příkladem toho, jak jsou vlastně všechna SUV zbytečná a právě proto je mám tak rád. Dnes testované Volvo nabídne kvalitnější materiály uvnitř, než minule testovaný Mercedes GLE, světlá výška je vyšší než u Kodiaqu a výbavou dokáže konkurovat luxusním německým limuzínám. To vše za podobnou cenu ekvivalentně ojetého trojkového Superbu Scout, který je o úroveň níž. Má to vůbec nějaký háček?