Maybach Exelero se ihned po svém uvedení stal téměř legendou. Nádherný a luxusní sporťák je nyní, tři roky od své stavby, na prodej a koupit si jej může každý. Tedy pokud je ten každý multimilionářem, samozřejmě.
Krásné auto bylo sestrojeno jako testovací vůz společnosti Fulda, designeři proto dostali volné ruce. Vytvořili něco, o čem budou mluvit vrabci na střeše ještě alespoň dalších 100 let.
Exelero posloužilo dobře. Fulda jej potřeboval pro testy vysokorychlostních pneumatik, svůj účel splnilo a nyní je čas pustit rodinné stříbro do světa. Ano, slyšíte dobře, Exelero je na prodej.
Tento vůz, který je vybaven dvakrát přeplňovaným dvanáctiválcem o výkonu 700 koní a točivém momentu 1020 Nm má oficiálně potvrzenou nejvyšší rychlost 351,5 km/h, neoficiálně to bude ještě o něco víc. Jde o téměř 6 metrů dlouhé luxusní kupé, které obouvé 23palcová pneumatiky, kvůli kterým vlastně vzniklo.
No a nakonec to nejlepší. Cena. Ta je pěkných 5 milionů euro, tedy asi 117 milionů korun za vůz, který má na tachometru 9100 km. Řekl bych, že pořizovací a výrobní cena se Fuldě i Maybachu nakonec docela vrátí...
Největším trendem za posledních 10 let jsou jednoznačně vozy typu SUV. Lidé je mají rádi pro svou robustní karoserii, zvýšení podvozek a dostatek prostoru, jenže mají i nějaká negativa. Proti klasickým kombíkům mívají horší jízdní vlastnosti a také vyšší spotřebu. Vezmeme-li z obou světů to dobré, vznikne zvýšený kombík s pohonem 4x4 a přesně takové auto máme v dnešní recenzi.
Ford Mustang je už desítky let ikonou, kterou pozná asi každý. Tentokrát se podíváme na ojetý kus z roku 2022, který nabízí to nejlepší z klasického amerického receptu - karoserii typu kupé, atmosférický pětilitrový osmiválec, manuální převodovku a v tomto případě i sportovní sedadla Recaro. Je to lepší volba než posledně testovaný kabriolet s automatem?