Maybach Exelero se ihned po svém uvedení stal téměř legendou. Nádherný a luxusní sporťák je nyní, tři roky od své stavby, na prodej a koupit si jej může každý. Tedy pokud je ten každý multimilionářem, samozřejmě.
Krásné auto bylo sestrojeno jako testovací vůz společnosti Fulda, designeři proto dostali volné ruce. Vytvořili něco, o čem budou mluvit vrabci na střeše ještě alespoň dalších 100 let.
Exelero posloužilo dobře. Fulda jej potřeboval pro testy vysokorychlostních pneumatik, svůj účel splnilo a nyní je čas pustit rodinné stříbro do světa. Ano, slyšíte dobře, Exelero je na prodej.
Tento vůz, který je vybaven dvakrát přeplňovaným dvanáctiválcem o výkonu 700 koní a točivém momentu 1020 Nm má oficiálně potvrzenou nejvyšší rychlost 351,5 km/h, neoficiálně to bude ještě o něco víc. Jde o téměř 6 metrů dlouhé luxusní kupé, které obouvé 23palcová pneumatiky, kvůli kterým vlastně vzniklo.
No a nakonec to nejlepší. Cena. Ta je pěkných 5 milionů euro, tedy asi 117 milionů korun za vůz, který má na tachometru 9100 km. Řekl bych, že pořizovací a výrobní cena se Fuldě i Maybachu nakonec docela vrátí...
Mladoboleslavská automobilka Škoda Auto představila světu svůj nejnovější crossover, Škoda Epiq. Nejdostupnější elektrické auto značky se dosud ukazovalo pouze jako designová studie, nyní se ale Epiq představil v Mnichově po boku dalších koncernových kompaktních crossoverů koncernu Volkswagen. Přestože detaily ohledně výbavy a cen zůstávají tajemstvím, víme, že cena by měla začínat na částce kolem 600 000 Kč. Sériová výroba započne už příští rok.
Minulý týden nám dělalo společnost velice příjemné SUV, které skvěle vypadá, výborně jezdí, má rozumný nájezd kilometrů a nestojí majlant. Potěší především řidiče, kteří si potrpí na špičkovou ergonomii, nízkou spotřebu a velmi dobré jízdní vlastnosti. Má to vůbec nějaký háček?
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.