AKUTALIZOVÁNO, OFICIÁLNÍ INFORMACE: Ford dnes asi trochu nechtěně představil svůj nový vůz, který měl veřejnosti zůstat ještě pár dní utajen. Několik snímků v jedovatě zelené barvě ukazuje svaly hodné Schwarzeneggera a dravost hodnou šelmy.
Ford v noci vypustil do světa oficiální informace o Focusu RS, podívejme se tedy na ně.
Důležitý je údaj o maximálním výkonu. Oproti očekávaným 280 koním bude finální výkon pěkně kulatých 300 koní, což je na 2,5litr pěkné číslo. Točivý moment bude silnici trhajících 410 Nm. Ford se chlubí vyspělým systémem odpružení pojmenovaným RevoKnuckle, který má i při plném plynu držet kola na silnici. Pomůže mu samosvorný deferenciál a rozměrná 19palcová kola.
Informace o jízdních výkonech zatím neznáme, přibude-li nějaká novná informace, jistě ji do článku přidáme.
Původní článek:
Podobně jako u článku o nové sedmě, i u nového Focusu RS budeme muset více zapojit naše věštecké schopnosti než oficiální zdroje, protože ty zatím o oficiálním představení nechtějí ani slyšet.
Dle našich již lednových, nicméně stále aktuálních informací by měl být pod kapotou ten samý pětiválec 2,5 turbo, který jsme viděli už ve Focusu ST. Tady ale bude naladěn na 280 koní. Výkon půjde na přední kola přes samosvorný diferenciál, zde jde oproti pohonu všech kol o úsporu hmostnosti.
Díky tomu zrychlí eReSo na stovku kolem šesti sekund a na 100 mil za hodinu, tedy 160 km/h za 13 sekund.
Poprvé ho v reálu uvidíme v Londýně ještě tento měsíc, prodeje ale budou zahájeny až na přelomu tohoto a příštího roku.
Mladoboleslavská automobilka Škoda Auto představila světu svůj nejnovější crossover, Škoda Epiq. Nejdostupnější elektrické auto značky se dosud ukazovalo pouze jako designová studie, nyní se ale Epiq představil v Mnichově po boku dalších koncernových kompaktních crossoverů koncernu Volkswagen. Přestože detaily ohledně výbavy a cen zůstávají tajemstvím, víme, že cena by měla začínat na částce kolem 600 000 Kč. Sériová výroba započne už příští rok.
Minulý týden nám dělalo společnost velice příjemné SUV, které skvěle vypadá, výborně jezdí, má rozumný nájezd kilometrů a nestojí majlant. Potěší především řidiče, kteří si potrpí na špičkovou ergonomii, nízkou spotřebu a velmi dobré jízdní vlastnosti. Má to vůbec nějaký háček?
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.