 
            AKUTALIZOVÁNO, OFICIÁLNÍ INFORMACE: Ford dnes asi trochu nechtěně představil svůj nový vůz, který měl veřejnosti zůstat ještě pár dní utajen. Několik snímků v jedovatě zelené barvě ukazuje svaly hodné Schwarzeneggera a dravost hodnou šelmy.
Ford v noci vypustil do světa oficiální informace o Focusu RS, podívejme se tedy na ně.
Důležitý je údaj o maximálním výkonu. Oproti očekávaným 280 koním bude finální výkon pěkně kulatých 300 koní, což je na 2,5litr pěkné číslo. Točivý moment bude silnici trhajících 410 Nm. Ford se chlubí vyspělým systémem odpružení pojmenovaným RevoKnuckle, který má i při plném plynu držet kola na silnici. Pomůže mu samosvorný deferenciál a rozměrná 19palcová kola.
Informace o jízdních výkonech zatím neznáme, přibude-li nějaká novná informace, jistě ji do článku přidáme.
Původní článek:
Podobně jako u článku o nové sedmě, i u nového Focusu RS budeme muset více zapojit naše věštecké schopnosti než oficiální zdroje, protože ty zatím o oficiálním představení nechtějí ani slyšet.
Dle našich již lednových, nicméně stále aktuálních informací by měl být pod kapotou ten samý pětiválec 2,5 turbo, který jsme viděli už ve Focusu ST. Tady ale bude naladěn na 280 koní. Výkon půjde na přední kola přes samosvorný diferenciál, zde jde oproti pohonu všech kol o úsporu hmostnosti.
Díky tomu zrychlí eReSo na stovku kolem šesti sekund a na 100 mil za hodinu, tedy 160 km/h za 13 sekund.
Poprvé ho v reálu uvidíme v Londýně ještě tento měsíc, prodeje ale budou zahájeny až na přelomu tohoto a příštího roku.
 
            Největším trendem za posledních 10 let jsou jednoznačně vozy typu SUV. Lidé je mají rádi pro svou robustní karoserii, zvýšení podvozek a dostatek prostoru, jenže mají i nějaká negativa. Proti klasickým kombíkům mívají horší jízdní vlastnosti a také vyšší spotřebu. Vezmeme-li z obou světů to dobré, vznikne zvýšený kombík s pohonem 4x4 a přesně takové auto máme v dnešní recenzi.
 
            Ford Mustang je už desítky let ikonou, kterou pozná asi každý. Tentokrát se podíváme na ojetý kus z roku 2022, který nabízí to nejlepší z klasického amerického receptu - karoserii typu kupé, atmosférický pětilitrový osmiválec, manuální převodovku a v tomto případě i sportovní sedadla Recaro. Je to lepší volba než posledně testovaný kabriolet s automatem?