Konečně jsme se dočkali prvních oficiálních snímků nové luxusní limuzíny z Mnichova, BMW 7. Jen pár dní po fotce ve tmě zahalených světel je zde plnohodnotný pohled jak na exteriér, tak i na interiér.
Informací zatím není nazbyt, takže pro dnešek to vidím na čtení z fotek a na konci možná i trochu z křišťálové koule a dobře uvařené polévky.
Tyto obrázky pronikly na internet trochu záhadným způsobem, nikdo se k nim moc nehlásí, podle názoru většiny novinářů ale nejde o podvrhy. Oficiální informace a asi i další snímky bychom měli dostat snad ještě tento měsíc, snad už příští týden.
Na rozdíl od prvního „šokujícího“ Banglova díla - minulé generace - je novinka přece jenom umírněnější. Stále je kontroverznější než většina konkurentů, nejde ale tak daleko. Přední maska s typickými ledvinkami a světlomety inspirovanými konceptem CS působí úplně jiným výrazem než dosud. Stejně je na tom i záď a její světla složená z vysoce svítivých diod. Na vzhled si asi budu muset ještě chvíli zvykat, jde ale o individuální záležitost a navíc – v reálu jde přece jen o něco jiného.
Interiér pokračuje v linii nastolené předchozím modelem. Vše se točí kolem zázračného iDrive a na jedné z fotografií nám BMW ukazuje svůj trumf, internet. Uživatelé jásají, odborníci jsou zdrženliví, systém bude nutno dobře zabezpečit proti internetové havěti, co by totiž dobře naprogramovaný virus mohl udělat s autem, to nikdo nechce raději moc domýšlet.
Automat se dočkal, podobně jako u jiných nových BMW, ovládání joystickem na palubní desce. Jako celek nepůsobí interiér nijak nepřehledně, tlačítek je spíše tak akorát. Zbytek jde přes iDrive.
Povídavou tedy měla i křišťálová koule a ta nám sdělila, že pod kapotou se nově objeví přeplňovaný V8 z modelu X6 spřažený s automatickou osmistupňovou převodovkou. Tu by měly používat i jiné motorizace. Nové koncepce bude i diferenciál.
Co se motorizací týče, ze začátku budou tři. Základem bude 730d, třílitrový diesel o výkonu 245 koní. Příjemná by měla být spotřeba na úrovni sedmi litrů. I tak nepůjde o žádného lenocha, na stovku zrychlí za 7,2 sekundy. Benzíny zastoupí 740 o výkonu 326 koní. Půjde o dvakrát přeplňovaný šestiválec se spotřebou, která se o desetinku vejde pod 10 litrů, přesto to na stovku bude trvat jen 5,9 sekundy. Vrcholem zatím bude avizovaný přeplňovaný osmiválec 750 o výkonu 407 koní. Zrychlení za 5,2 sekundy už stačí na ujetí téměř komukoliv. Maximální rychlosti jsou tradičně omezeny na 250.
Časem přijde i dvanáctiválec, v této kategorii nutnost a záležitost cti, a silnější diesel.
Polévka nám zase sdělila, že v sedmičce by se měl objevit speciální displej s názvem Dual view. Jeho specialitou je to, že při náhledu z jedné strany zobrazuje jeden obraz a při náhledu z druhé strany zobrazí zase něco jiného, princip je podobný jako i starých známých měnících se obrázků. Řidič tedy může sledovat navigaci, zatímco spolujezdec si může užívat filmu.
Jak jsem již předeslal, oficiální představení se odehraje zanedlouho a v reálu auto uvidíme na podzim v Paříži.
Trh s novými automobily prošel za poslední roky poměrně turbulentním obdobím. Mizí mnoho tradičních modelů, řeší se emise a pozornost se soustředí na vozy typu SUV či elektromobily. Negativem je všeobecný nárůst cen nových aut a proto je skvělá zpráva, že zde existuje velké množství lehce ojetých automobilů, které jsou často o více, než třetinu levnější a nabízí mnoho prostoru za přijatelnou cenu. Přesně to je případ tohoto šikovně postaveného Mercedesu.
Každé vozidlo, se kterým vyrážíte na pozemní komunikace, musí mít sjednané alespoň nějaké pojištění. To se označuje jako povinné ručení a je klíčovou součástí odpovědného provozování motorového vozidla. Jeho sjednání je nejen zákonnou povinností, ale také ochranou před finančními následky potenciálních škod, proto si ho nezapomeňte sjednat a vybrat si nejen to nejvýhodnější, ale i nejlepší. Jak na to?
Jako žena motoristického novináře jsem si na místě spolujezdce vyslechla už nespočet monologů svého muže, když si nahlas komentoval výhody nebo naopak nedostatky jednotlivých vozů. Takový pohled na auto já bohužel nemám, takže nedokážu říct, kolik má pod kapotou koní nebo o jaký typ hybridu se jedná, ale mám mnoho svých postřehů, které jsem za dobu používání této krásné DS3 vypozorovala. Bude to tedy poněkud netradiční recenze.
Třetí generace modelu Audi Q3 přijíždí po sedmi letech s výrazným technologickým posunem. Nabídne micro-LED světla s desítkami tisíc pixelů, inteligentní páčky pod volantem i umělou inteligenci v infotainmentu. Kromě benzínu a dieselu nabídne také plug-in hybrid s dojezdem 120 km čistě na elektřinu. Do showroomů dorazí letos v říjnu, cena základní verze startuje v Německu na 44 600 eurech.
BMW vypustilo první technické detaily k nové generaci elektromobilu iX3 a nastavilo laťku vysoko. Dojezd přes 800 kilometrů, ultrarychlé nabíjení výkonem 400 kW a zcela nový softwarový mozek s názvem „Srdce radosti“. Premiéru chystá v září na autosalonu IAA.
Tesla rozšiřuje nabídku restylovaných Modelů S a X. Design téměř beze změn, ale dojezd i ceny míří nahoru. Novinkou jsou adaptivní světla, vylepšené odpružení a delší dojezd až 660 kilometrů. Američané si ale připlatí – až o 5 tisíc dolarů (cca 108 tisíc korun) více než dosud.
Tento týden nám do redakční garáže přijela nová generace legendárního Land Cruiseru. Proti předchůdci udělala velký skok kupředu, což je znát hlavně uvnitř. Mezi novinky se však neřadí jen hranatější design a modernější interiér, ale také různé technické vychytávky, které oceníte především v terénu, kde je proti předchůdci schopnější. Dnešní recenze však ukáže i nějaké oblasti, které jsou v novince horší, které to jsou?
Před začátkem 81. ročníku Polské rally došlo k tragické události. Jednadvacetiletý italský jezdec Matteo Doretto, juniorský mistr Itálie pro rok 2024, zahynul při nehodě během soukromého testu. Podle dostupných informací jeho vůz narazil do stromu poté, co sjel ze silnice.
Audi rozšiřuje rodinu modelu Q5 o plug-in hybridy. Nové SUV i Sportback e-hybrid kombinují výkon až 367 koní, elektrický dojezd do 100 kilometrů a vyspělé technologie. Do prodeje vstoupí koncem roku 2025, nejlevnější verze vyjde na více než 69 tisíc eur (cca 1,7 milionu korun).