Informací zatím není nazbyt, takže pro dnešek to vidím na čtení z fotek a na konci možná i trochu z křišťálové koule a dobře uvařené polévky.
Tyto obrázky pronikly na internet trochu záhadným způsobem, nikdo se k nim moc nehlásí, podle názoru většiny novinářů ale nejde o podvrhy. Oficiální informace a asi i další snímky bychom měli dostat snad ještě tento měsíc, snad už příští týden.
Na rozdíl od prvního „šokujícího“ Banglova díla - minulé generace - je novinka přece jenom umírněnější. Stále je kontroverznější než většina konkurentů, nejde ale tak daleko. Přední maska s typickými ledvinkami a světlomety inspirovanými konceptem CS působí úplně jiným výrazem než dosud. Stejně je na tom i záď a její světla složená z vysoce svítivých diod. Na vzhled si asi budu muset ještě chvíli zvykat, jde ale o individuální záležitost a navíc – v reálu jde přece jen o něco jiného.
Interiér pokračuje v linii nastolené předchozím modelem. Vše se točí kolem zázračného iDrive a na jedné z fotografií nám BMW ukazuje svůj trumf, internet. Uživatelé jásají, odborníci jsou zdrženliví, systém bude nutno dobře zabezpečit proti internetové havěti, co by totiž dobře naprogramovaný virus mohl udělat s autem, to nikdo nechce raději moc domýšlet.
Automat se dočkal, podobně jako u jiných nových BMW, ovládání joystickem na palubní desce. Jako celek nepůsobí interiér nijak nepřehledně, tlačítek je spíše tak akorát. Zbytek jde přes iDrive.
Povídavou tedy měla i křišťálová koule a ta nám sdělila, že pod kapotou se nově objeví přeplňovaný V8 z modelu X6 spřažený s automatickou osmistupňovou převodovkou. Tu by měly používat i jiné motorizace. Nové koncepce bude i diferenciál.
Co se motorizací týče, ze začátku budou tři. Základem bude 730d, třílitrový diesel o výkonu 245 koní. Příjemná by měla být spotřeba na úrovni sedmi litrů. I tak nepůjde o žádného lenocha, na stovku zrychlí za 7,2 sekundy. Benzíny zastoupí 740 o výkonu 326 koní. Půjde o dvakrát přeplňovaný šestiválec se spotřebou, která se o desetinku vejde pod 10 litrů, přesto to na stovku bude trvat jen 5,9 sekundy. Vrcholem zatím bude avizovaný přeplňovaný osmiválec 750 o výkonu 407 koní. Zrychlení za 5,2 sekundy už stačí na ujetí téměř komukoliv. Maximální rychlosti jsou tradičně omezeny na 250.
Časem přijde i dvanáctiválec, v této kategorii nutnost a záležitost cti, a silnější diesel.
Polévka nám zase sdělila, že v sedmičce by se měl objevit speciální displej s názvem Dual view. Jeho specialitou je to, že při náhledu z jedné strany zobrazuje jeden obraz a při náhledu z druhé strany zobrazí zase něco jiného, princip je podobný jako i starých známých měnících se obrázků. Řidič tedy může sledovat navigaci, zatímco spolujezdec si může užívat filmu.
Jak jsem již předeslal, oficiální představení se odehraje zanedlouho a v reálu auto uvidíme na podzim v Paříži.