O faceliftu loganu se již pěknou chíli mluví. Je to logické, model je na trhu přesně čtyři roky a to je standardní doba pro zahlazení vrásek a vydání se vstříc nově přibývajícím soupeřům na všech frontách.
Logan se stal světovým trhákem hned po svém uvedení. Levný vůz s velkým prostorem, kvalitní technikou a nálepkou „by Renault“ má za čtyři roky na kontě téměř 700 tisíc vyrobených kusů.
Nyní je čas na facelift. Automobilky se předhánějí v tom, kdo nabídne podobný vůz, do boje se zapojí dokonce i domácí škodovka, proto je čas trochu omladit.
Faceliftovaný Logan bude i nadále nijak krásným, ale na druhé straně už vůbec ne odpudivým vozem.
Příď vypadá o něco hodnotněji, je boubelatější a snaží se auto zařadit do více dnešních linií. Podobně i záď je nově navržena tak, aby více směřovala do dnešní doby.
Renault říká, že se nejvíce zaměřil na bezpečnost. Logan byl do jisté míry kritizován za nepříliš úchvatný výsledek v EuroNCAP, především nové materiály přístrojové desky by ale měly pasažéry ochránit lépe než dosud. Logan potom používá nejmodernějších systémů ABS, či EBA, zkrátka všichni elektroničtí pomocníci jsou zmodernizováni také.
Všechna sedadla jsou vybavena opěrkou hlavy a tříbodovým bezpečnostním pásem.
V Dacii se věnovali i zvětšování interiéru, díky všemožným úsporným opatřením je tam nyní více místa než dosud.
Důležitou a pro posádku nadmíru příjemnou změnou je úplně nová přístrojová deska převzatá z modelu Sandero, který se u nás před několika dny začal prodávat.
Motorizace zůstávají stejné, je tak na výběr z 1,4 o výkonu 75 koní a ze dvou 1,6 o výkonech 90 a 105 koní. Diesely jsou zastoupeny dvěma 1,5 dCi o výkonech 70 a 85 koní.
Mladoboleslavská automobilka Škoda Auto představila světu svůj nejnovější crossover, Škoda Epiq. Nejdostupnější elektrické auto značky se dosud ukazovalo pouze jako designová studie, nyní se ale Epiq představil v Mnichově po boku dalších koncernových kompaktních crossoverů koncernu Volkswagen. Přestože detaily ohledně výbavy a cen zůstávají tajemstvím, víme, že cena by měla začínat na částce kolem 600 000 Kč. Sériová výroba započne už příští rok.
Minulý týden nám dělalo společnost velice příjemné SUV, které skvěle vypadá, výborně jezdí, má rozumný nájezd kilometrů a nestojí majlant. Potěší především řidiče, kteří si potrpí na špičkovou ergonomii, nízkou spotřebu a velmi dobré jízdní vlastnosti. Má to vůbec nějaký háček?
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.