Dacia Logan - faceliftem k nové tváří

Marek Litzman, 1. července 2008, 12:58 Google+

O faceliftu loganu se již pěknou chíli mluví. Je to logické, model je na trhu přesně čtyři roky a to je standardní doba pro zahlazení vrásek a vydání se vstříc nově přibývajícím soupeřům na všech frontách.

Počet komentářů:  0 komentářů Napište svůj názor
Logan

Logan | foto: Renault

Sdílejte článek

Logan se stal světovým trhákem hned po svém uvedení. Levný vůz s velkým prostorem, kvalitní technikou a nálepkou „by Renault“ má za čtyři roky na kontě téměř 700 tisíc vyrobených kusů.

Nyní je čas na facelift. Automobilky se předhánějí v tom, kdo nabídne podobný vůz, do boje se zapojí dokonce i domácí škodovka, proto je čas trochu omladit.

Faceliftovaný Logan bude i nadále nijak krásným, ale na druhé straně už vůbec ne odpudivým vozem.

Příď vypadá o něco hodnotněji, je boubelatější a snaží se auto zařadit do více dnešních linií. Podobně i záď je nově navržena tak, aby více směřovala do dnešní doby.

Renault říká, že se nejvíce zaměřil na bezpečnost. Logan byl do jisté míry kritizován za nepříliš úchvatný výsledek v EuroNCAP, především nové materiály přístrojové desky by ale měly pasažéry ochránit lépe než dosud. Logan potom používá nejmodernějších systémů ABS, či EBA, zkrátka všichni elektroničtí pomocníci jsou zmodernizováni také.

Všechna sedadla jsou vybavena opěrkou hlavy a tříbodovým bezpečnostním pásem.

V Dacii se věnovali i zvětšování interiéru, díky všemožným úsporným opatřením je tam nyní více místa než dosud.

Důležitou a pro posádku nadmíru příjemnou změnou je úplně nová přístrojová deska převzatá z modelu Sandero, který se u nás před několika dny začal prodávat.

Motorizace zůstávají stejné, je tak na výběr z 1,4 o výkonu 75 koní a ze dvou 1,6 o výkonech 90 a 105 koní. Diesely jsou zastoupeny dvěma 1,5 dCi o výkonech 70 a 85 koní.

Vytisknout

Diskuze: Dacia Logan - faceliftem k nové tváří

Přidejte svůj názor

Počet komentářů: 0, Buďte první Vložte komentář

Doporučujeme

Další články

Aktuálně

Volkswagen Golf People

TEST Volkswagen Golf People – čtyřválec, hezká výbava a cenovka 687 tisíc

Citroen C5X

DLOUHODOBÝ TEST: Citroen C5 X Plug-in Hybrid aneb francouzský křižník očima Terezky

Nový motor Honda V3

Společnost Honda na veletrhu EICMA 2024 představuje nový průlomový koncept spalovacího motoru

Ilustrační foto

Co ovlivňuje cenu vašeho havarijní pojištění?

Lexus UX300h

TEST Lexus UX300h F Sport – stále oblíbenější prémiový crossover po modernizaci

Toyota Corolla TS 1,8 Hybrid Style

TEST Toyota Corolla TS 1,8 Hybrid Style – univerzální kombík pro klidné řidiče

Škoda Enyaq Sportline 85

TEST Škoda Enyaq Sportline 85 – vylepšená vlajková loď z elektrické rodiny Škoda

Škoda Octavia Combi

TEST Škoda Octavia Combi 1,5 TSI m-HEV – faceliftovaná verze se spotřebou pod 5 litrů

Ilustrační foto

V čem se liší povinné ručení pro mladé?

Citroen C5X plug-in hybrid

DLOUHODOBÝ TEST: Citroen C5 X Plug-in Hybrid – cesta na dovolenou + spaní v autě

Cyklokaravan

Elektrokolo s mini karavanem, hodně stylové cestování

Škoda Kodiaq II

TEST Škoda Kodiaq 2,0 TDI 142 kW 4x4 – český sen podruhé, je ale lepší než Superb?

EcoWheel Diabel

TEST EcoWheel Diabel – elektrická motorka s drsnou tváří

Kontrola okresů

10 nejzvláštnějších dopravních předpisů, které byste měli před svými cestami do zahraničí znát

Ilustrační foto

Co je CarPlay a jak ho nejlépe využít? Plus další vychytávky do auta

reklama

Doporučujeme

Scirocco GT24

Volkswagen Scirocco R - ostrá verze bude

Čtěte dále

Nejčtenější články

Fotogalerie

reklama

Zprávy odjinud