O faceliftu loganu se již pěknou chíli mluví. Je to logické, model je na trhu přesně čtyři roky a to je standardní doba pro zahlazení vrásek a vydání se vstříc nově přibývajícím soupeřům na všech frontách.
Logan se stal světovým trhákem hned po svém uvedení. Levný vůz s velkým prostorem, kvalitní technikou a nálepkou „by Renault“ má za čtyři roky na kontě téměř 700 tisíc vyrobených kusů.
Nyní je čas na facelift. Automobilky se předhánějí v tom, kdo nabídne podobný vůz, do boje se zapojí dokonce i domácí škodovka, proto je čas trochu omladit.
Faceliftovaný Logan bude i nadále nijak krásným, ale na druhé straně už vůbec ne odpudivým vozem.
Příď vypadá o něco hodnotněji, je boubelatější a snaží se auto zařadit do více dnešních linií. Podobně i záď je nově navržena tak, aby více směřovala do dnešní doby.
Renault říká, že se nejvíce zaměřil na bezpečnost. Logan byl do jisté míry kritizován za nepříliš úchvatný výsledek v EuroNCAP, především nové materiály přístrojové desky by ale měly pasažéry ochránit lépe než dosud. Logan potom používá nejmodernějších systémů ABS, či EBA, zkrátka všichni elektroničtí pomocníci jsou zmodernizováni také.
Všechna sedadla jsou vybavena opěrkou hlavy a tříbodovým bezpečnostním pásem.
V Dacii se věnovali i zvětšování interiéru, díky všemožným úsporným opatřením je tam nyní více místa než dosud.
Důležitou a pro posádku nadmíru příjemnou změnou je úplně nová přístrojová deska převzatá z modelu Sandero, který se u nás před několika dny začal prodávat.
Motorizace zůstávají stejné, je tak na výběr z 1,4 o výkonu 75 koní a ze dvou 1,6 o výkonech 90 a 105 koní. Diesely jsou zastoupeny dvěma 1,5 dCi o výkonech 70 a 85 koní.
Trh s novými automobily prošel za poslední roky poměrně turbulentním obdobím. Mizí mnoho tradičních modelů, řeší se emise a pozornost se soustředí na vozy typu SUV či elektromobily. Negativem je všeobecný nárůst cen nových aut a proto je skvělá zpráva, že zde existuje velké množství lehce ojetých automobilů, které jsou často o více, než třetinu levnější a nabízí mnoho prostoru za přijatelnou cenu. Přesně to je případ tohoto šikovně postaveného Mercedesu.
Každé vozidlo, se kterým vyrážíte na pozemní komunikace, musí mít sjednané alespoň nějaké pojištění. To se označuje jako povinné ručení a je klíčovou součástí odpovědného provozování motorového vozidla. Jeho sjednání je nejen zákonnou povinností, ale také ochranou před finančními následky potenciálních škod, proto si ho nezapomeňte sjednat a vybrat si nejen to nejvýhodnější, ale i nejlepší. Jak na to?
Jako žena motoristického novináře jsem si na místě spolujezdce vyslechla už nespočet monologů svého muže, když si nahlas komentoval výhody nebo naopak nedostatky jednotlivých vozů. Takový pohled na auto já bohužel nemám, takže nedokážu říct, kolik má pod kapotou koní nebo o jaký typ hybridu se jedná, ale mám mnoho svých postřehů, které jsem za dobu používání této krásné DS3 vypozorovala. Bude to tedy poněkud netradiční recenze.
Třetí generace modelu Audi Q3 přijíždí po sedmi letech s výrazným technologickým posunem. Nabídne micro-LED světla s desítkami tisíc pixelů, inteligentní páčky pod volantem i umělou inteligenci v infotainmentu. Kromě benzínu a dieselu nabídne také plug-in hybrid s dojezdem 120 km čistě na elektřinu. Do showroomů dorazí letos v říjnu, cena základní verze startuje v Německu na 44 600 eurech.
BMW vypustilo první technické detaily k nové generaci elektromobilu iX3 a nastavilo laťku vysoko. Dojezd přes 800 kilometrů, ultrarychlé nabíjení výkonem 400 kW a zcela nový softwarový mozek s názvem „Srdce radosti“. Premiéru chystá v září na autosalonu IAA.
Tesla rozšiřuje nabídku restylovaných Modelů S a X. Design téměř beze změn, ale dojezd i ceny míří nahoru. Novinkou jsou adaptivní světla, vylepšené odpružení a delší dojezd až 660 kilometrů. Američané si ale připlatí – až o 5 tisíc dolarů (cca 108 tisíc korun) více než dosud.
Tento týden nám do redakční garáže přijela nová generace legendárního Land Cruiseru. Proti předchůdci udělala velký skok kupředu, což je znát hlavně uvnitř. Mezi novinky se však neřadí jen hranatější design a modernější interiér, ale také různé technické vychytávky, které oceníte především v terénu, kde je proti předchůdci schopnější. Dnešní recenze však ukáže i nějaké oblasti, které jsou v novince horší, které to jsou?
Před začátkem 81. ročníku Polské rally došlo k tragické události. Jednadvacetiletý italský jezdec Matteo Doretto, juniorský mistr Itálie pro rok 2024, zahynul při nehodě během soukromého testu. Podle dostupných informací jeho vůz narazil do stromu poté, co sjel ze silnice.
Audi rozšiřuje rodinu modelu Q5 o plug-in hybridy. Nové SUV i Sportback e-hybrid kombinují výkon až 367 koní, elektrický dojezd do 100 kilometrů a vyspělé technologie. Do prodeje vstoupí koncem roku 2025, nejlevnější verze vyjde na více než 69 tisíc eur (cca 1,7 milionu korun).