Cena paliva a jeho spotřeba, k tomu navíc restrikce ze stran Evropské Unie i států USA za překročení emisních limitů CO2, to všechno nutí automobily ke snaze snížit spotřebu paliva na nejnižší možnou hodnotu.
Podle Mazdy je třeba do roku 2015 snížit spotřebu o 15 procent a pro tento cíl si ustanovila plán, neboť se dá čekat, že situace s palivy určitě nebude lepší, spíše naopak.
Jak k tomu japonská automobilka hodlá dospět? V první řadě je třeba vylepšit motory. Změna se tak dotkne kompletní výrobní řady, motory budou moci být účinnější, tedy i úspornější.
Druhou inovací bude standardně montovaný systém Stop and start, který vypíná motor při stání na křižovatce. Při křižování dálnicemi ho asi neoceníte, ale ve chvíli kdy se objeví kolona, je každá ušetřená desetinka paliva dobrá. Motor má potom adekvátně posílený startér, který nápor vydrží. Motor se vypne při stání na brzdě, při sešlápnutí spojky ale zase hned naskočí.
Důležitou položkou potom je i snižování hmotnosti vozidel. ve výhledu tří let mají být všechny model o 100 kilo lehčí než jejich předchůdci. Splňují to již Mazdy 2 a 6. Podobnou cestou se chce vydat i Volkswagen a další automobilky, je to zkrátka nutnost. Auta nám v poslední době neskutečně ztloustla.
Další novinkou budou vozy na E85, o jehož ekologickém, sociálním a ekonomickém dopadu se vedou sáhodlouhé diskuze. Poslední novotou bude ještě více vylepšený Wankelův motor v nástupci Mazdy RX-8.
Mladoboleslavská automobilka Škoda Auto představila světu svůj nejnovější crossover, Škoda Epiq. Nejdostupnější elektrické auto značky se dosud ukazovalo pouze jako designová studie, nyní se ale Epiq představil v Mnichově po boku dalších koncernových kompaktních crossoverů koncernu Volkswagen. Přestože detaily ohledně výbavy a cen zůstávají tajemstvím, víme, že cena by měla začínat na částce kolem 600 000 Kč. Sériová výroba započne už příští rok.
Minulý týden nám dělalo společnost velice příjemné SUV, které skvěle vypadá, výborně jezdí, má rozumný nájezd kilometrů a nestojí majlant. Potěší především řidiče, kteří si potrpí na špičkovou ergonomii, nízkou spotřebu a velmi dobré jízdní vlastnosti. Má to vůbec nějaký háček?
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.