Cena paliva a jeho spotřeba, k tomu navíc restrikce ze stran Evropské Unie i států USA za překročení emisních limitů CO2, to všechno nutí automobily ke snaze snížit spotřebu paliva na nejnižší možnou hodnotu.
Podle Mazdy je třeba do roku 2015 snížit spotřebu o 15 procent a pro tento cíl si ustanovila plán, neboť se dá čekat, že situace s palivy určitě nebude lepší, spíše naopak.
Jak k tomu japonská automobilka hodlá dospět? V první řadě je třeba vylepšit motory. Změna se tak dotkne kompletní výrobní řady, motory budou moci být účinnější, tedy i úspornější.
Druhou inovací bude standardně montovaný systém Stop and start, který vypíná motor při stání na křižovatce. Při křižování dálnicemi ho asi neoceníte, ale ve chvíli kdy se objeví kolona, je každá ušetřená desetinka paliva dobrá. Motor má potom adekvátně posílený startér, který nápor vydrží. Motor se vypne při stání na brzdě, při sešlápnutí spojky ale zase hned naskočí.
Důležitou položkou potom je i snižování hmotnosti vozidel. ve výhledu tří let mají být všechny model o 100 kilo lehčí než jejich předchůdci. Splňují to již Mazdy 2 a 6. Podobnou cestou se chce vydat i Volkswagen a další automobilky, je to zkrátka nutnost. Auta nám v poslední době neskutečně ztloustla.
Další novinkou budou vozy na E85, o jehož ekologickém, sociálním a ekonomickém dopadu se vedou sáhodlouhé diskuze. Poslední novotou bude ještě více vylepšený Wankelův motor v nástupci Mazdy RX-8.
Prémiová SUV jsou u nás velice oblíbená a na silnicích jich vídáme opravdu mnoho. Pořizovací ceny ovšem běžně atakují hranici 3 milionů korun, což není úplně málo. Není tak divu, že se lidé rozhlíží i na trhu ojetých automobilů, kde jsou ceny podstatně příznivější. Jak jezdí tento bílý kousek z roku 2020?
Největším trendem za posledních 10 let jsou jednoznačně vozy typu SUV. Lidé je mají rádi pro svou robustní karoserii, zvýšení podvozek a dostatek prostoru, jenže mají i nějaká negativa. Proti klasickým kombíkům mívají horší jízdní vlastnosti a také vyšší spotřebu. Vezmeme-li z obou světů to dobré, vznikne zvýšený kombík s pohonem 4x4 a přesně takové auto máme v dnešní recenzi.