Podle Mazdy je třeba do roku 2015 snížit spotřebu o 15 procent a pro tento cíl si ustanovila plán, neboť se dá čekat, že situace s palivy určitě nebude lepší, spíše naopak.
Jak k tomu japonská automobilka hodlá dospět? V první řadě je třeba vylepšit motory. Změna se tak dotkne kompletní výrobní řady, motory budou moci být účinnější, tedy i úspornější.
Druhou inovací bude standardně montovaný systém Stop and start, který vypíná motor při stání na křižovatce. Při křižování dálnicemi ho asi neoceníte, ale ve chvíli kdy se objeví kolona, je každá ušetřená desetinka paliva dobrá. Motor má potom adekvátně posílený startér, který nápor vydrží. Motor se vypne při stání na brzdě, při sešlápnutí spojky ale zase hned naskočí.
Důležitou položkou potom je i snižování hmotnosti vozidel. ve výhledu tří let mají být všechny model o 100 kilo lehčí než jejich předchůdci. Splňují to již Mazdy 2 a 6. Podobnou cestou se chce vydat i Volkswagen a další automobilky, je to zkrátka nutnost. Auta nám v poslední době neskutečně ztloustla.
Další novinkou budou vozy na E85, o jehož ekologickém, sociálním a ekonomickém dopadu se vedou sáhodlouhé diskuze. Poslední novotou bude ještě více vylepšený Wankelův motor v nástupci Mazdy RX-8.