Legenda po desetiletí, Maserati Quattroporte, dostalo po čtyřech letech výroby poslední generace facelift. Změny jsou viditelné i neviditelné a ještě více přibližují sportovně luxusní sedan k dokonalosti.
Quattroporte, to byla trefa přímo do černého. Nová designová linie, kterou tento sedan nesl, se ukázala být nesmírně úspěšná a prodeje strmě stoupaly. Linie navržené Pininfarinou ale nejsou jediným důvodem tohoto úspěchu. Je jím i skvělý motor v kombinaci s podvozkem.
Důvodem je i to, že tento sedan nemá ve své podstatě na trhu soupeře. Jistě, jsou tu ostré Audi S8, silné deriváty od Mercedesu i BMW, ale žádný z nich nemá přesně tu správnou směs sportovnosti a luxusu, jako Quattroporte. Jsou to totiž vlastně „jen“ silné luxusní vozy. Vše se změní až za rok, když na trh přijdou Aston Martin Rapide společně s Porsche Panamerou.
Maserati se ale na tuto mohutnou ofenzívu připravuje. Faceliftem.
Kámen na kameni nezůstal na přídi. Nové jsou přední světlomety s technologií denního LED svícení. Nárazník je nyní ještě aerodynamičtější a úpravy se dotkly i masky s proslaveným trojzubcem.
Podobné změny si automobilka neodpustila ani vzadu, kde najdeme nové vykreslené zadní lampy a jinak tvarovaný nárazník. Nová jsou například i zpětná zrcátka s aerodynamičtějším provedením.
Motor základní verze zůstal stejný, novinkou ale je verze S s motorem o objemu 4,7 litru, což je o 0,5 litru více než tomu je u standardní specifikace. Vzrostl tak i výkon a to o 30 koní, spřažen bude se sekvenčním šestikvatlem ZF.
Reorganizace se dočkala přístrojová deska, která byla snad jediným předmětem kritiky. Nové uspořádání ovládacích prvků je lepší, logičtější a ovládání by tak mělo být příjemnější.
Novinkou jsou i nové dvě barvy čalounění a další minoritní změny...
Trh s novými automobily prošel za poslední roky poměrně turbulentním obdobím. Mizí mnoho tradičních modelů, řeší se emise a pozornost se soustředí na vozy typu SUV či elektromobily. Negativem je všeobecný nárůst cen nových aut a proto je skvělá zpráva, že zde existuje velké množství lehce ojetých automobilů, které jsou často o více, než třetinu levnější a nabízí mnoho prostoru za přijatelnou cenu. Přesně to je případ tohoto šikovně postaveného Mercedesu.
Každé vozidlo, se kterým vyrážíte na pozemní komunikace, musí mít sjednané alespoň nějaké pojištění. To se označuje jako povinné ručení a je klíčovou součástí odpovědného provozování motorového vozidla. Jeho sjednání je nejen zákonnou povinností, ale také ochranou před finančními následky potenciálních škod, proto si ho nezapomeňte sjednat a vybrat si nejen to nejvýhodnější, ale i nejlepší. Jak na to?
Jako žena motoristického novináře jsem si na místě spolujezdce vyslechla už nespočet monologů svého muže, když si nahlas komentoval výhody nebo naopak nedostatky jednotlivých vozů. Takový pohled na auto já bohužel nemám, takže nedokážu říct, kolik má pod kapotou koní nebo o jaký typ hybridu se jedná, ale mám mnoho svých postřehů, které jsem za dobu používání této krásné DS3 vypozorovala. Bude to tedy poněkud netradiční recenze.
Třetí generace modelu Audi Q3 přijíždí po sedmi letech s výrazným technologickým posunem. Nabídne micro-LED světla s desítkami tisíc pixelů, inteligentní páčky pod volantem i umělou inteligenci v infotainmentu. Kromě benzínu a dieselu nabídne také plug-in hybrid s dojezdem 120 km čistě na elektřinu. Do showroomů dorazí letos v říjnu, cena základní verze startuje v Německu na 44 600 eurech.
BMW vypustilo první technické detaily k nové generaci elektromobilu iX3 a nastavilo laťku vysoko. Dojezd přes 800 kilometrů, ultrarychlé nabíjení výkonem 400 kW a zcela nový softwarový mozek s názvem „Srdce radosti“. Premiéru chystá v září na autosalonu IAA.
Tesla rozšiřuje nabídku restylovaných Modelů S a X. Design téměř beze změn, ale dojezd i ceny míří nahoru. Novinkou jsou adaptivní světla, vylepšené odpružení a delší dojezd až 660 kilometrů. Američané si ale připlatí – až o 5 tisíc dolarů (cca 108 tisíc korun) více než dosud.
Tento týden nám do redakční garáže přijela nová generace legendárního Land Cruiseru. Proti předchůdci udělala velký skok kupředu, což je znát hlavně uvnitř. Mezi novinky se však neřadí jen hranatější design a modernější interiér, ale také různé technické vychytávky, které oceníte především v terénu, kde je proti předchůdci schopnější. Dnešní recenze však ukáže i nějaké oblasti, které jsou v novince horší, které to jsou?
Před začátkem 81. ročníku Polské rally došlo k tragické události. Jednadvacetiletý italský jezdec Matteo Doretto, juniorský mistr Itálie pro rok 2024, zahynul při nehodě během soukromého testu. Podle dostupných informací jeho vůz narazil do stromu poté, co sjel ze silnice.
Audi rozšiřuje rodinu modelu Q5 o plug-in hybridy. Nové SUV i Sportback e-hybrid kombinují výkon až 367 koní, elektrický dojezd do 100 kilometrů a vyspělé technologie. Do prodeje vstoupí koncem roku 2025, nejlevnější verze vyjde na více než 69 tisíc eur (cca 1,7 milionu korun).