Legenda po desetiletí, Maserati Quattroporte, dostalo po čtyřech letech výroby poslední generace facelift. Změny jsou viditelné i neviditelné a ještě více přibližují sportovně luxusní sedan k dokonalosti.
Quattroporte, to byla trefa přímo do černého. Nová designová linie, kterou tento sedan nesl, se ukázala být nesmírně úspěšná a prodeje strmě stoupaly. Linie navržené Pininfarinou ale nejsou jediným důvodem tohoto úspěchu. Je jím i skvělý motor v kombinaci s podvozkem.
Důvodem je i to, že tento sedan nemá ve své podstatě na trhu soupeře. Jistě, jsou tu ostré Audi S8, silné deriváty od Mercedesu i BMW, ale žádný z nich nemá přesně tu správnou směs sportovnosti a luxusu, jako Quattroporte. Jsou to totiž vlastně „jen“ silné luxusní vozy. Vše se změní až za rok, když na trh přijdou Aston Martin Rapide společně s Porsche Panamerou.
Maserati se ale na tuto mohutnou ofenzívu připravuje. Faceliftem.
Kámen na kameni nezůstal na přídi. Nové jsou přední světlomety s technologií denního LED svícení. Nárazník je nyní ještě aerodynamičtější a úpravy se dotkly i masky s proslaveným trojzubcem.
Podobné změny si automobilka neodpustila ani vzadu, kde najdeme nové vykreslené zadní lampy a jinak tvarovaný nárazník. Nová jsou například i zpětná zrcátka s aerodynamičtějším provedením.
Motor základní verze zůstal stejný, novinkou ale je verze S s motorem o objemu 4,7 litru, což je o 0,5 litru více než tomu je u standardní specifikace. Vzrostl tak i výkon a to o 30 koní, spřažen bude se sekvenčním šestikvatlem ZF.
Reorganizace se dočkala přístrojová deska, která byla snad jediným předmětem kritiky. Nové uspořádání ovládacích prvků je lepší, logičtější a ovládání by tak mělo být příjemnější.
Novinkou jsou i nové dvě barvy čalounění a další minoritní změny...
Mladoboleslavská automobilka Škoda Auto představila světu svůj nejnovější crossover, Škoda Epiq. Nejdostupnější elektrické auto značky se dosud ukazovalo pouze jako designová studie, nyní se ale Epiq představil v Mnichově po boku dalších koncernových kompaktních crossoverů koncernu Volkswagen. Přestože detaily ohledně výbavy a cen zůstávají tajemstvím, víme, že cena by měla začínat na částce kolem 600 000 Kč. Sériová výroba započne už příští rok.
Minulý týden nám dělalo společnost velice příjemné SUV, které skvěle vypadá, výborně jezdí, má rozumný nájezd kilometrů a nestojí majlant. Potěší především řidiče, kteří si potrpí na špičkovou ergonomii, nízkou spotřebu a velmi dobré jízdní vlastnosti. Má to vůbec nějaký háček?
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.