Chevrolet Volt, u nás ne až tolik známý koncept, je pro zemi za velikou louží něco, na co čekají jako na smilování. Alespoň to tak vypadá, protože téměř není dne kdy bych na zahraničních serverech nenašel článek o výrobě tohoto budoucího modelu.
Volt se nám ukázal jako koncept loni v Detroitu a někdy kolem roku 2011 by se měl dostat do sériové výroby. Američané jsou z něj v době ekologické vlny nadšeni a výroby se nemohou dočkat.
Bob Lutz před pár dny prohlásil, že není důvodu se obávat toho, že by Volt měl zpoždění. I přes nasazení moderních technologií by měl být termín roku 2011 dodržen.
Problémy plynou především z použití moderních Li-Ion baterií, které mají tendenci při zahřátí explodovat, jejich uvedení v autech se tak stále odkládá.
Bob Lutz také slíbil, že cena by neměla přesáhnout 40 tisíc dolarů, tedy asi 620 tisíc korun. Je to o 10 tisíc dolarů (150 tisíc Kč) více, než kolik bylo deklarováno původně. I přesto automobilka počítá s tím, že první generace tohoto plug-in hybridu nebude výdělečná.
Chevrolet Volt je konceptem plug-in hybridu, tedy vozu, který mimo klasické hybridní technologie umí své baterie dobít i ze zásuvky a jet určitou dobu na čistě elektrický pohon. Když se baterie vybijí, naskočí benzínový motor. V Evropě se velmi podobný koncept představil jako Opel Flextreme.
Mladoboleslavská automobilka Škoda Auto představila světu svůj nejnovější crossover, Škoda Epiq. Nejdostupnější elektrické auto značky se dosud ukazovalo pouze jako designová studie, nyní se ale Epiq představil v Mnichově po boku dalších koncernových kompaktních crossoverů koncernu Volkswagen. Přestože detaily ohledně výbavy a cen zůstávají tajemstvím, víme, že cena by měla začínat na částce kolem 600 000 Kč. Sériová výroba započne už příští rok.
Minulý týden nám dělalo společnost velice příjemné SUV, které skvěle vypadá, výborně jezdí, má rozumný nájezd kilometrů a nestojí majlant. Potěší především řidiče, kteří si potrpí na špičkovou ergonomii, nízkou spotřebu a velmi dobré jízdní vlastnosti. Má to vůbec nějaký háček?
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.