Má ambice stát se budoucí mekkou ostrých hatchbacků. Ford Focus RS chce být tím, o kterém se bude mluvit jen a pouze v superlativech. Podaří se smělému bojovníkovi na hlavu porazit veškerou konkurenci?
Budoucí RS se představí již za pár týdnů v Londýně a automobilka jako Pavlov horlivě ladí naše chuťové buňky tak, abychom byli na to „žrádlo“ řádně připraveni. Pak už jen postačí posvítit...
Ford nám namíchal krásně organický koktejl s neskutečnou silou uvnitř. Posuďte sami. Srdce o objemu 2,5 litru je přeplňováno turbem a dokáže přetlačit až 280 koní. Je to téměř stejný orgán, jaký pohání i slabšího bratříčka Focuse ST, avšak dostal porci steroidů navíc.
Tretry na kolech bude pohánět skrze soustavu zvanou samosvorný diferenciál. Právě ten zaručí to, že obě zabírající nohy přenesou i onen enormní výkon.
Jak už jsme dříve psali, Focus RS nedostane pohon všech končetin, aktivně se budou pohybovat jenom ty přední. Jejich průměr bude 19 palců.
Po zkušenosti s Stčkem víme, že se máme opravdu na co těšit. Bohužel sériově se budou rodit až v roce 2009.
Mladoboleslavská automobilka Škoda Auto představila světu svůj nejnovější crossover, Škoda Epiq. Nejdostupnější elektrické auto značky se dosud ukazovalo pouze jako designová studie, nyní se ale Epiq představil v Mnichově po boku dalších koncernových kompaktních crossoverů koncernu Volkswagen. Přestože detaily ohledně výbavy a cen zůstávají tajemstvím, víme, že cena by měla začínat na částce kolem 600 000 Kč. Sériová výroba započne už příští rok.
Minulý týden nám dělalo společnost velice příjemné SUV, které skvěle vypadá, výborně jezdí, má rozumný nájezd kilometrů a nestojí majlant. Potěší především řidiče, kteří si potrpí na špičkovou ergonomii, nízkou spotřebu a velmi dobré jízdní vlastnosti. Má to vůbec nějaký háček?
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.