Má ambice stát se budoucí mekkou ostrých hatchbacků. Ford Focus RS chce být tím, o kterém se bude mluvit jen a pouze v superlativech. Podaří se smělému bojovníkovi na hlavu porazit veškerou konkurenci?
Budoucí RS se představí již za pár týdnů v Londýně a automobilka jako Pavlov horlivě ladí naše chuťové buňky tak, abychom byli na to „žrádlo“ řádně připraveni. Pak už jen postačí posvítit...
Ford nám namíchal krásně organický koktejl s neskutečnou silou uvnitř. Posuďte sami. Srdce o objemu 2,5 litru je přeplňováno turbem a dokáže přetlačit až 280 koní. Je to téměř stejný orgán, jaký pohání i slabšího bratříčka Focuse ST, avšak dostal porci steroidů navíc.
Tretry na kolech bude pohánět skrze soustavu zvanou samosvorný diferenciál. Právě ten zaručí to, že obě zabírající nohy přenesou i onen enormní výkon.
Jak už jsme dříve psali, Focus RS nedostane pohon všech končetin, aktivně se budou pohybovat jenom ty přední. Jejich průměr bude 19 palců.
Po zkušenosti s Stčkem víme, že se máme opravdu na co těšit. Bohužel sériově se budou rodit až v roce 2009.
Prémiová SUV jsou u nás velice oblíbená a na silnicích jich vídáme opravdu mnoho. Pořizovací ceny ovšem běžně atakují hranici 3 milionů korun, což není úplně málo. Není tak divu, že se lidé rozhlíží i na trhu ojetých automobilů, kde jsou ceny podstatně příznivější. Jak jezdí tento bílý kousek z roku 2020?
Největším trendem za posledních 10 let jsou jednoznačně vozy typu SUV. Lidé je mají rádi pro svou robustní karoserii, zvýšení podvozek a dostatek prostoru, jenže mají i nějaká negativa. Proti klasickým kombíkům mívají horší jízdní vlastnosti a také vyšší spotřebu. Vezmeme-li z obou světů to dobré, vznikne zvýšený kombík s pohonem 4x4 a přesně takové auto máme v dnešní recenzi.