V Americe se učí vyrábět auta, která umí jezdit i jinak než rovně. Takový Cadillac CTS-V je jistě jedním z nich. Překonal rekord na Nurburgringu v karegorii sedanů z USA a se svým časem pod 8 minut jistě neudělá hanbu.
Pod kapotou tohoto supersedanu, který bude soupeřit s BMW M5, Audi RS6 a Mercedesem E63 AMG, je 6,2 litru velký osmiválec s přeplňováním kompresorem. Právě tento motor dovolí velkému vozu překonat hranici čtyř sekund ve zrychlení na stovku, čímž se dostáváme do blízkosti supersportů.
Motor dává maximální výkon 550 koní při 6100 ot/min a točivý moment 747 Nm vrcholí při poněkud příznivějších 3800 otáčkách.
CTS-V bude prošpikován moderními technologiemi jako například magnetickým odpružením, které dopomohly k tomu, že tento vůz se stal historicky nejrychlejším americkým sedanem na okruhu Nordschleife, když pokořil hranici osmi sekund a zajel čas 7:59. Video je na konci článku.
Oficiálně jej uvidíme za pár měsíců v Ženevě, ovšem již po boku nového BMW 5 a Mercedesu E, kteří mu bodu ve svých nejvýkonnějších verzích nejvíce konkurovat.
Prémiová SUV jsou u nás velice oblíbená a na silnicích jich vídáme opravdu mnoho. Pořizovací ceny ovšem běžně atakují hranici 3 milionů korun, což není úplně málo. Není tak divu, že se lidé rozhlíží i na trhu ojetých automobilů, kde jsou ceny podstatně příznivější. Jak jezdí tento bílý kousek z roku 2020?
Největším trendem za posledních 10 let jsou jednoznačně vozy typu SUV. Lidé je mají rádi pro svou robustní karoserii, zvýšení podvozek a dostatek prostoru, jenže mají i nějaká negativa. Proti klasickým kombíkům mívají horší jízdní vlastnosti a také vyšší spotřebu. Vezmeme-li z obou světů to dobré, vznikne zvýšený kombík s pohonem 4x4 a přesně takové auto máme v dnešní recenzi.