V Americe se učí vyrábět auta, která umí jezdit i jinak než rovně. Takový Cadillac CTS-V je jistě jedním z nich. Překonal rekord na Nurburgringu v karegorii sedanů z USA a se svým časem pod 8 minut jistě neudělá hanbu.
Pod kapotou tohoto supersedanu, který bude soupeřit s BMW M5, Audi RS6 a Mercedesem E63 AMG, je 6,2 litru velký osmiválec s přeplňováním kompresorem. Právě tento motor dovolí velkému vozu překonat hranici čtyř sekund ve zrychlení na stovku, čímž se dostáváme do blízkosti supersportů.
Motor dává maximální výkon 550 koní při 6100 ot/min a točivý moment 747 Nm vrcholí při poněkud příznivějších 3800 otáčkách.
CTS-V bude prošpikován moderními technologiemi jako například magnetickým odpružením, které dopomohly k tomu, že tento vůz se stal historicky nejrychlejším americkým sedanem na okruhu Nordschleife, když pokořil hranici osmi sekund a zajel čas 7:59. Video je na konci článku.
Oficiálně jej uvidíme za pár měsíců v Ženevě, ovšem již po boku nového BMW 5 a Mercedesu E, kteří mu bodu ve svých nejvýkonnějších verzích nejvíce konkurovat.
Mladoboleslavská automobilka Škoda Auto představila světu svůj nejnovější crossover, Škoda Epiq. Nejdostupnější elektrické auto značky se dosud ukazovalo pouze jako designová studie, nyní se ale Epiq představil v Mnichově po boku dalších koncernových kompaktních crossoverů koncernu Volkswagen. Přestože detaily ohledně výbavy a cen zůstávají tajemstvím, víme, že cena by měla začínat na částce kolem 600 000 Kč. Sériová výroba započne už příští rok.
Minulý týden nám dělalo společnost velice příjemné SUV, které skvěle vypadá, výborně jezdí, má rozumný nájezd kilometrů a nestojí majlant. Potěší především řidiče, kteří si potrpí na špičkovou ergonomii, nízkou spotřebu a velmi dobré jízdní vlastnosti. Má to vůbec nějaký háček?
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.