Pravé úhly bez vrásek, facelift Mercedesu G

Marek Litzman, 9. června 2008, 07:01 Google+

Těžko budeme v nabídce Mercedesu hledat legendárnější auto než třídu G. Není to úplně typický Mercedes. Komfort je zde jen jednou z předností a sportovnost jde spíš stranou. Hlavní je tu průchodnost terénem a ta je neskutečná.

Počet komentářů:  0 komentářů Napište svůj názor
G500

G500 | foto: Mercedes-Benz

Sdílejte článek

Již téměř 30 let jen s drobnými změnami slouží světu Mercedes Benz třídy G. Je to nejdéle vyráběný Mercedes všech dob a nějakou dobu jím asi ještě bude.

Nutno říci, že slova "jen s drobnými změnami" jsou trochu zavádějící. Kdybychom vedle sebe postavili jeden z prvních kusů a ten současný, rozdílů bychom našli na celou knihu. Mercedes ale postupoval v vylepšování a zluxusňování tohoto vozu spíše malými krůčky a základ zůstal s výjimkou jediné větší obměny stejný. Tak je tomu i tentokrát.

Facelift zvenčí poznáme těžko. Nejvýraznější změnou je nová maska chladiče, která místo mnoha drátků dostala tři široké chromované pruhy.

Novinkou je motor o objemu 5,5 litru a výkonu 388 koní. Ten dodá rozložitému vozu dost energie na zdolání stovky pod 6 sekund.

Do výbavy přibylo například hands-free s technologií bluetooth, vylepšený systém Command s hlasovým ovládáním a pevným diskem.

Zásahy se udály i u supersilné verze G55 AMG. Jejích 507 koní (o 7 více než dosud) a 700 Nm umí tento off-road dostat na stovku za 5,5 sekundy a zarazí ho až omezovač na hodnotě 210 km/h. Minoritní změny se odehrály i v interiéru, přibyla i 19palcová kola.

Má-li někdo pochybnosti o smyslu existence G55 AMG, není sám. Ale podle vyjádření samotné automobilky je každý třetí vyrobený model G určený civilnímu obyvatelstvu právě ve verzi AMG.
Vytisknout

Diskuze: Pravé úhly bez vrásek, facelift Mercedesu G

Přidejte svůj názor

Počet komentářů: 0, Buďte první Vložte komentář

Doporučujeme

Další články

Aktuálně

Citroen C4 X

TEST: Citroen C4 X 1.5 BlueHDI 130 Shine – moderně vypadající retro za skvělou cenu

For Caravan

Na karavany a lodě? Již tento víkend v PVA EXPO PRAHA

Volkswagen Polo

TEST: Volkswagen Polo 1,0 TSI – stačí základní motor s 5 stupňovým manuálem?

peugeot 408

Test Peugeot 408 Hybrid 225 e-EAT8 GT: sázka na styl a hi-tech pohon

Ilustrační foto

Toyota znovu nejlepší ze všech. A nejde o výrobu, bezpečnost ani emise

Cupra Leon Sportstourer

TEST: Cupra Leon SP 2.0 TDI – vymírající druh se skvělou spotřebou

Ilustrační foto

Výše stravného je k smíchu, změny cestovních náhrad

on-line prodej

Máte ho doma? Tahle auta se prodávají nejrychleji

První snímky nového Volva XC90 - vše pro nízký odpor vzduchu

Volvo má nový způsob značení některých svých vozů

MG5 Electric

TEST: MG5 Electric Excite – kombík na baterky do milionu, jde o dobrou volbu?

MG4 XPOWER

MG4 XPOWER: za bezkonkurenční cenu nabízí 435 koní a "stovku" za 3,8 s

Vodíkové vozy Stellantis

Stellantis rozšiřuje své portfolio vodíkových užitkových vozů

Citroen C5X plug-in hybrid

Citroen C5X MAX plug-in hybrid 225 - francouzský křižník s famózním podvozkem

Lincoln Nautilus a 48 palcová obrazovka

Lincoln Nautilus (2024): Taková obrazovka v autech ještě nebyla. A s podporou CarPlay a Android

Opel Frontera

Nový Opel Frontera bude nejnovějším a plně elektrickým SUV značky

reklama

Doporučujeme

ilustrační foto

BMW představí vyladěný systém nočního vidění

Čtěte dále

Nejčtenější články

Fotogalerie

reklama

Zprávy odjinud