Pravé úhly bez vrásek, facelift Mercedesu G

Marek Litzman, 9. června 2008, 07:01 Google+

Těžko budeme v nabídce Mercedesu hledat legendárnější auto než třídu G. Není to úplně typický Mercedes. Komfort je zde jen jednou z předností a sportovnost jde spíš stranou. Hlavní je tu průchodnost terénem a ta je neskutečná.

Počet komentářů:  0 komentářů Napište svůj názor
G500

G500 | foto: Mercedes-Benz

Sdílejte článek

Již téměř 30 let jen s drobnými změnami slouží světu Mercedes Benz třídy G. Je to nejdéle vyráběný Mercedes všech dob a nějakou dobu jím asi ještě bude.

Nutno říci, že slova "jen s drobnými změnami" jsou trochu zavádějící. Kdybychom vedle sebe postavili jeden z prvních kusů a ten současný, rozdílů bychom našli na celou knihu. Mercedes ale postupoval v vylepšování a zluxusňování tohoto vozu spíše malými krůčky a základ zůstal s výjimkou jediné větší obměny stejný. Tak je tomu i tentokrát.

Facelift zvenčí poznáme těžko. Nejvýraznější změnou je nová maska chladiče, která místo mnoha drátků dostala tři široké chromované pruhy.

Novinkou je motor o objemu 5,5 litru a výkonu 388 koní. Ten dodá rozložitému vozu dost energie na zdolání stovky pod 6 sekund.

Do výbavy přibylo například hands-free s technologií bluetooth, vylepšený systém Command s hlasovým ovládáním a pevným diskem.

Zásahy se udály i u supersilné verze G55 AMG. Jejích 507 koní (o 7 více než dosud) a 700 Nm umí tento off-road dostat na stovku za 5,5 sekundy a zarazí ho až omezovač na hodnotě 210 km/h. Minoritní změny se odehrály i v interiéru, přibyla i 19palcová kola.

Má-li někdo pochybnosti o smyslu existence G55 AMG, není sám. Ale podle vyjádření samotné automobilky je každý třetí vyrobený model G určený civilnímu obyvatelstvu právě ve verzi AMG.
Vytisknout

Diskuze: Pravé úhly bez vrásek, facelift Mercedesu G

Přidejte svůj názor

Počet komentářů: 0, Buďte první Vložte komentář

Doporučujeme

Další články

Aktuálně

Volkswagen Golf People

TEST Volkswagen Golf People – čtyřválec, hezká výbava a cenovka 687 tisíc

Citroen C5X

DLOUHODOBÝ TEST: Citroen C5 X Plug-in Hybrid aneb francouzský křižník očima Terezky

Nový motor Honda V3

Společnost Honda na veletrhu EICMA 2024 představuje nový průlomový koncept spalovacího motoru

Ilustrační foto

Co ovlivňuje cenu vašeho havarijní pojištění?

Lexus UX300h

TEST Lexus UX300h F Sport – stále oblíbenější prémiový crossover po modernizaci

Toyota Corolla TS 1,8 Hybrid Style

TEST Toyota Corolla TS 1,8 Hybrid Style – univerzální kombík pro klidné řidiče

Škoda Enyaq Sportline 85

TEST Škoda Enyaq Sportline 85 – vylepšená vlajková loď z elektrické rodiny Škoda

Škoda Octavia Combi

TEST Škoda Octavia Combi 1,5 TSI m-HEV – faceliftovaná verze se spotřebou pod 5 litrů

Ilustrační foto

V čem se liší povinné ručení pro mladé?

Citroen C5X plug-in hybrid

DLOUHODOBÝ TEST: Citroen C5 X Plug-in Hybrid – cesta na dovolenou + spaní v autě

Cyklokaravan

Elektrokolo s mini karavanem, hodně stylové cestování

Škoda Kodiaq II

TEST Škoda Kodiaq 2,0 TDI 142 kW 4x4 – český sen podruhé, je ale lepší než Superb?

EcoWheel Diabel

TEST EcoWheel Diabel – elektrická motorka s drsnou tváří

Kontrola okresů

10 nejzvláštnějších dopravních předpisů, které byste měli před svými cestami do zahraničí znát

Ilustrační foto

Co je CarPlay a jak ho nejlépe využít? Plus další vychytávky do auta

reklama

Doporučujeme

ilustrační foto

BMW představí vyladěný systém nočního vidění

Čtěte dále

Nejčtenější články

Fotogalerie

reklama

Zprávy odjinud