Pagani Zonda Cinque - žádné páté kolo u vozu

Marek Litzman, 6. června 2008, 12:58 Google+

Jeden z nejúžasnějších sporťáků dneška, Pagani Zonda, se dočkal další speciální série. Jmenuje se Cinque, tedy italsky pět. Brutální verze je odvozena od té, která má licenci jen na závodní okruhy a z toho už leccos vyčteme.

Počet komentářů:  0 komentářů Napište svůj názor
Zonda Cinque

Zonda Cinque | foto: Pagani

Sdílejte článek

Před několika týdny se představila speciální série R. Vůz vyrobený téměř jen z karbonu je určen výhradně pro závodní tratě. Inspiraci si z něho ale vzala série Cinque, kterou firma právě představila.

Pod šasí, které je odvozené právě ze závodního "erka", se ukrývá motor o objemu 7,3 litru. Jde o V12 od Mercedesu, který je ale řádně vyladěný. Finální výkon je 678 koní což stačí na zdolání dvoustovky pod 10 sekund, konkrétně za 9,8. Při akceleraci je možné dosáhnout neskutečného přetížení 1,45g, to se pohybujeme někde blízko závodních speciálů.

S hmotností 1210 kg a tímto výkonem se očekává, že zboří dosavadní nejlepší výsledek modelu Zonda F na Nurburgringu,

I na legálních pneumtikách (tj. ne slickách) zpomalí Cinque ze dvou set na nulu za 4,3 sekundy a za stovky za 3,1. To mim jiné i díky obřím sudům místo kol o průměru 19 palců vepředu a 20 vzadu a pneumatikám Pirelli Pzero, které lepí lépe než chemopren...
Vytisknout

Diskuze: Pagani Zonda Cinque - žádné páté kolo u vozu

Přidejte svůj názor

Počet komentářů: 0, Buďte první Vložte komentář

Doporučujeme

Další články

Aktuálně

Volkswagen Golf People

TEST Volkswagen Golf People – čtyřválec, hezká výbava a cenovka 687 tisíc

Citroen C5X

DLOUHODOBÝ TEST: Citroen C5 X Plug-in Hybrid aneb francouzský křižník očima Terezky

Nový motor Honda V3

Společnost Honda na veletrhu EICMA 2024 představuje nový průlomový koncept spalovacího motoru

Ilustrační foto

Co ovlivňuje cenu vašeho havarijní pojištění?

Lexus UX300h

TEST Lexus UX300h F Sport – stále oblíbenější prémiový crossover po modernizaci

Toyota Corolla TS 1,8 Hybrid Style

TEST Toyota Corolla TS 1,8 Hybrid Style – univerzální kombík pro klidné řidiče

Škoda Enyaq Sportline 85

TEST Škoda Enyaq Sportline 85 – vylepšená vlajková loď z elektrické rodiny Škoda

Škoda Octavia Combi

TEST Škoda Octavia Combi 1,5 TSI m-HEV – faceliftovaná verze se spotřebou pod 5 litrů

Ilustrační foto

V čem se liší povinné ručení pro mladé?

Citroen C5X plug-in hybrid

DLOUHODOBÝ TEST: Citroen C5 X Plug-in Hybrid – cesta na dovolenou + spaní v autě

Cyklokaravan

Elektrokolo s mini karavanem, hodně stylové cestování

Škoda Kodiaq II

TEST Škoda Kodiaq 2,0 TDI 142 kW 4x4 – český sen podruhé, je ale lepší než Superb?

EcoWheel Diabel

TEST EcoWheel Diabel – elektrická motorka s drsnou tváří

Kontrola okresů

10 nejzvláštnějších dopravních předpisů, které byste měli před svými cestami do zahraničí znát

Ilustrační foto

Co je CarPlay a jak ho nejlépe využít? Plus další vychytávky do auta

reklama

Doporučujeme

HybridX

Nová Toytota Prius již za pár měsíců

Čtěte dále

Nejčtenější články

Fotogalerie

reklama

Zprávy odjinud