Švédský výrobce vozů Saab oznámil, že se na trh dostává nová speciální edice modelu Saab 9-5, která má mezi prémiovými vozy na trhu nabídnout nejlepší poměr mezi cenou, výbavou a jízdními výkony. Tato nová speciální edice dostala název Saab 9-5 Turbo Edition.
Vozy Turbo Edition dostaly do vínku standardní výbavy spoustu doplňků, které jsou obvykle nabízeny jen za příplatek, a kompletní ceník speciálního modelu je opravdu atraktivní - jde o výjimečnou nabídku pro všechny příznivce sportovního luxusu vozů Saab.
Pod kapotou vozu najdeme úsporné a přitom výkonné přeplňované motory Saab, které řidiči nabízejí výhody výkonu větších motorů, ale bez nevýhod spojených s jejich vyšší hmotností, rozměry a vyšší spotřebou. Nabízeny jsou dvě specifikace - Saab 9-5 Turbo Edition a vrcholná verze Saab 9-5 Aero Turbo Edition.
Model Saab 9-5 Turbo Edition je nabízen se třemi různými motory - základním motorem je dvoulitr 2.0t, výkonnější volbou je motor 2.3t a ekonomickou volbou pak dieselový motor 1.9 TiD. Novým standardem jsou sedmnáctipalcová kola z lehkých slitin s pěti paprsky, kožené sportovní sedačky, vyhřívané jak vepředu, tak vzadu, elektricky nastavitelné sedadlo řidiče, nebo ostřikovače světel. Nabízeny jsou karosářské verze sedan i kombi, a to s manuálními i automatickými převodovkami.
Pro řidiče, kteří chtějí výkonnější vůz, je pak správnou volbou model Saab 9-5 Aero Turbo Edition. Je nabízen s motorem 2.3T o výkonu 260 koní, se kterým zrychlí z klidu na 100 km/h za necelých 7 sekund a dosáhne maximální rychlosti 250 km/h. Výbava modelu Aero zahrnuje například satelitní navigaci s DVD a dvě elektricky nastavitelné sedačky; jako tradičně nabízí model Aero výkonnější brzdy, bi-xenon ová světla, metalický lak a sportovní podvozek. Rovněž model 9-5 Aero je nabízen buď jako sedan, nebo jako kombi s manuálními či automatickými převodovkami.
Oba speciální modely přitom zahrnují i standardní prvky výbavy modelu 9-5, které jej činí tak komfortním a přitom příjemným, tedy sportovní sedačky, automatickou klimatizaci, tempomat, palubní počítač, elektrické ovládání oken, noční osvětlení přístrojové desky, CD přehrávač, systém proti odcizení s alarmem a imobilizérem, zadní parkovací asistent a mnoho dalšího.
Nové modely Saab 9-5 Turbo Editions mají také veškerou bezpečnostní výbavu modelu Saab 9-5, který v testu EuroNCAP získal maximální počet pěti hvězdiček, jako jsou aktivní hlavové opěrky Saab (SAHR), dvoustupňové přední a boční aurbagy, elektronický stabilizační systém nebo vyztužené dveře.
Zdroj: Saab
Po delší době se podíváme na zoubek atraktivní ojetině, avšak v tomto konkrétním případě se spíše jedná o zánovní auto, než vyloženě ojetinu. Má najeto lehce přes 7 tisíc kilometrů, je z roku 2021 a největší výhoda je, že proti ceně nové plug-in hybridní Q5 stojí tato přibližně o milion méně. Dnešní recenze zjistí, jak se s touto Q5 jezdí a pro koho bude skvělou volbou.
Před třemi měsíci se společnost AURES Holdings rozhodla po 76 letech transformovat tradiční značku Mototechna do nové podoby. V Praze v ulici Kolbenova otevřela první polistopadovou samostatnou pobočku a značce dala nejen novou podobu loga, ale výrazně posunula na novou úroveň nabídku aut i služeb. To se ukázalo jako dobrý tah, protože tím zacílila na náročnější klientelu. Potvrzuje to i rostoucí NPS (hodnocení úrovně služeb od zákazníků) a vysoké hodnocení na Googlu. Doposud byla Mototechna součástí nabídky všech poboček AURES Holdings v Česku a na Slovensku. Do tří let plánuje Mototechna rozšířit nabídku na 2 000 aut a otevřít další pobočky nejen v České republice, ale i na Slovensku a v Polsku.
Modely úspěšné automobilky Cupra prošly v nedávné době faceliftem, který se týká i pohledného kombíku Leon Sportstourer. Na první pohled by se mohlo zdát, že se jedná jen o lehké omlazení designu, jak to u faceliftů bývá zvykem, jenže to je omyl. Změněna byla jedna velice podstatná věc, která tento sportovní kombík posunula do vyšší ligy.
Extrémní výkon přes 1.000 kW byl na běžný provoz až příliš – alespoň podle Xiaomi, které svůj hypersedan SU7 Ultra softwarově omezilo. Po silné kritice uživatelů ale automobilka otočila a výkon hodlá znovu uvolnit. Informoval web Carnewschina.
Do naší recenze tento týden zavítala modernizovaná Toyota ProAce Verso v prodloužené verzi L2, která vychytala drobné nedostatky starší verze. Jedná se o víceúčelového parťáka, který je překvapivě komfortní. Početnější rodiny, které si nemohou dovolit Multivan či Mercedes-Benz třídy V, budou dost možná překvapeni, že se jedná o konkurenceschopného rivala.
S příchodem elekromobility jsme byli svědky vzniku hned několika opravdu rychlých aut na baterky, která na semaforu sice potrápila kde jaký supersport, ale při řízení chyběly emoce a ani v zatáčkách to mnohdy nebyla moc zábava. Rychlost zkrátka neznamená automaticky zábavu a proto vznikl Ioniq 5 N, který se rozhodl zbořit mýty o tom, že elektromobil nemůže být zábavný. Jak se to podařilo?