Abarth na závodě Mille Miglia 2008 - na závodní trati se objeví vůz Fiat 500 Abarth Assetto Corse. Právě ten si Abarth vybral pro návrat na závodní tratě - tento "dětský supersports" vznikne v limitované edici 49 vozů.
Tento nový automobil byl navržen stylovým centrem skupiny Fiat a je produkován týmem inženýrů a designérů firmy Abarth. Měl by se od příštího roku stát hvězdou závodních tratí a vznik vozu potvrzuje zájem firmy Abarth o účast v těchto závodech.
Verze Assetto Corse malého Fiatu 500 Abarth převzala štafetu od svého předchůdce, verze '595', která dosáhla od roku 1963 mnoha úspěchů a skvělých vítězství a vysloužila si přívlastky "malý ale smrtící".
Jako správné sportovní auto dostal tento vůz plně závodní vzhled: rozšířený rozcho , bílá speciální sedmnáctipalcová ultralehká závodní kola, snížený podvozek, sportovní zpětná zrcátka, a prostor pro nalepení závodního čísla na bocích . K dispozici bude v pastelově šedé barvě s červenými pruhy Abarth na boku, nápisy '500 Abarth Assetto Corse' a asertivní kapotou s logem Abarth a pod ním široký nárazník s aerodynamickým spoilerem.
Navíc spolu s klasickými klipsami na kapotě najdeme dva karbonové vzduchové vstupy s logem škorpióna Abarth. Zadní část vozu dostala bílý větrný spoiler, logo Abarth a dvojitou koncovku výfuku.
Uvnitř modelu Fiat 500 Abarth Assetto Corse najdeme ochranný rám, který je pro závodní vozy povinný - odstraněním vnitřní výbavy pak vůz byl odlehčen a tak je i rychlejší. Hmotnost automobilu je tak o přibližně 180 kg nižší než u standardní verze.
Zapomenout nemůžeme ani na anatomické sedačky, závodní volant a karbonové výplně dveřních panelů, což z Fiatu 500 Abarth Assetto Corse dělá skutečný "malý" sportovní vůz s nenapodobitelným charakterem.
Abarth také nabízí pro řidiče speciální závodní kombinézu, která je dodávána s originální koženou taškou se znakem Abarth. A řidiči závodních modelů Fiat 500 Abarth Assetto Corse proto budou v závodních overalech, helmách, rukavicích a botách nepřehlédnutelní.
Zdroj: Fiat a Abarth
Extrémní výkon přes 1.000 kW byl na běžný provoz až příliš – alespoň podle Xiaomi, které svůj hypersedan SU7 Ultra softwarově omezilo. Po silné kritice uživatelů ale automobilka otočila a výkon hodlá znovu uvolnit. Informoval web Carnewschina.
Do naší recenze tento týden zavítala modernizovaná Toyota ProAce Verso v prodloužené verzi L2, která vychytala drobné nedostatky starší verze. Jedná se o víceúčelového parťáka, který je překvapivě komfortní. Početnější rodiny, které si nemohou dovolit Multivan či Mercedes-Benz třídy V, budou dost možná překvapeni, že se jedná o konkurenceschopného rivala.
S příchodem elekromobility jsme byli svědky vzniku hned několika opravdu rychlých aut na baterky, která na semaforu sice potrápila kde jaký supersport, ale při řízení chyběly emoce a ani v zatáčkách to mnohdy nebyla moc zábava. Rychlost zkrátka neznamená automaticky zábavu a proto vznikl Ioniq 5 N, který se rozhodl zbořit mýty o tom, že elektromobil nemůže být zábavný. Jak se to podařilo?
V závěrečné kapitole naší dlouhodobé recenze se zaměříme především na konkurenty a také na cenu, která je hlavním, ale rozhodně ne jediným trumfem, který DS 7 drží v ruce. Zaslouží si tato akční DS 7 vaší pozornost a nebo je lepší volbou vyhlášené německé trio – Mercedes-Benz, BMW a Audi?
Čínská automobilka Denza, společný podnik značky BYD a Mercedesu, oznámila evropské uvedení svého vrcholného modelu Z9 GT, který vstoupí na trh jako elektrické vozidlo (EV) v říjnu 2025, následované plug-in hybridní verzí (PHEV) v lednu 2026.
Společnost BYD, světový lídr v oblasti vozidel na nové energie, oficiálně vstupuje na český trh. Tuzemským zákazníkům nabídne čistě elektrické i plug-in hybridní vozy s technologiemi, které jsou součástí její rychlé expanze v Evropě.