Abarth na závodě Mille Miglia 2008 - na závodní trati se objeví vůz Fiat 500 Abarth Assetto Corse. Právě ten si Abarth vybral pro návrat na závodní tratě - tento "dětský supersports" vznikne v limitované edici 49 vozů.
Tento nový automobil byl navržen stylovým centrem skupiny Fiat a je produkován týmem inženýrů a designérů firmy Abarth. Měl by se od příštího roku stát hvězdou závodních tratí a vznik vozu potvrzuje zájem firmy Abarth o účast v těchto závodech.
Verze Assetto Corse malého Fiatu 500 Abarth převzala štafetu od svého předchůdce, verze '595', která dosáhla od roku 1963 mnoha úspěchů a skvělých vítězství a vysloužila si přívlastky "malý ale smrtící".
Jako správné sportovní auto dostal tento vůz plně závodní vzhled: rozšířený rozcho , bílá speciální sedmnáctipalcová ultralehká závodní kola, snížený podvozek, sportovní zpětná zrcátka, a prostor pro nalepení závodního čísla na bocích . K dispozici bude v pastelově šedé barvě s červenými pruhy Abarth na boku, nápisy '500 Abarth Assetto Corse' a asertivní kapotou s logem Abarth a pod ním široký nárazník s aerodynamickým spoilerem.
Navíc spolu s klasickými klipsami na kapotě najdeme dva karbonové vzduchové vstupy s logem škorpióna Abarth. Zadní část vozu dostala bílý větrný spoiler, logo Abarth a dvojitou koncovku výfuku.
Uvnitř modelu Fiat 500 Abarth Assetto Corse najdeme ochranný rám, který je pro závodní vozy povinný - odstraněním vnitřní výbavy pak vůz byl odlehčen a tak je i rychlejší. Hmotnost automobilu je tak o přibližně 180 kg nižší než u standardní verze.
Zapomenout nemůžeme ani na anatomické sedačky, závodní volant a karbonové výplně dveřních panelů, což z Fiatu 500 Abarth Assetto Corse dělá skutečný "malý" sportovní vůz s nenapodobitelným charakterem.
Abarth také nabízí pro řidiče speciální závodní kombinézu, která je dodávána s originální koženou taškou se znakem Abarth. A řidiči závodních modelů Fiat 500 Abarth Assetto Corse proto budou v závodních overalech, helmách, rukavicích a botách nepřehlédnutelní.
Zdroj: Fiat a Abarth
Prémiová SUV jsou u nás velice oblíbená a na silnicích jich vídáme opravdu mnoho. Pořizovací ceny ovšem běžně atakují hranici 3 milionů korun, což není úplně málo. Není tak divu, že se lidé rozhlíží i na trhu ojetých automobilů, kde jsou ceny podstatně příznivější. Jak jezdí tento bílý kousek z roku 2020?
Největším trendem za posledních 10 let jsou jednoznačně vozy typu SUV. Lidé je mají rádi pro svou robustní karoserii, zvýšení podvozek a dostatek prostoru, jenže mají i nějaká negativa. Proti klasickým kombíkům mívají horší jízdní vlastnosti a také vyšší spotřebu. Vezmeme-li z obou světů to dobré, vznikne zvýšený kombík s pohonem 4x4 a přesně takové auto máme v dnešní recenzi.