Abarth na závodě Mille Miglia 2008 - na závodní trati se objeví vůz Fiat 500 Abarth Assetto Corse. Právě ten si Abarth vybral pro návrat na závodní tratě - tento "dětský supersports" vznikne v limitované edici 49 vozů.
Tento nový automobil byl navržen stylovým centrem skupiny Fiat a je produkován týmem inženýrů a designérů firmy Abarth. Měl by se od příštího roku stát hvězdou závodních tratí a vznik vozu potvrzuje zájem firmy Abarth o účast v těchto závodech.
Verze Assetto Corse malého Fiatu 500 Abarth převzala štafetu od svého předchůdce, verze '595', která dosáhla od roku 1963 mnoha úspěchů a skvělých vítězství a vysloužila si přívlastky "malý ale smrtící".
Jako správné sportovní auto dostal tento vůz plně závodní vzhled: rozšířený rozcho , bílá speciální sedmnáctipalcová ultralehká závodní kola, snížený podvozek, sportovní zpětná zrcátka, a prostor pro nalepení závodního čísla na bocích . K dispozici bude v pastelově šedé barvě s červenými pruhy Abarth na boku, nápisy '500 Abarth Assetto Corse' a asertivní kapotou s logem Abarth a pod ním široký nárazník s aerodynamickým spoilerem.
Navíc spolu s klasickými klipsami na kapotě najdeme dva karbonové vzduchové vstupy s logem škorpióna Abarth. Zadní část vozu dostala bílý větrný spoiler, logo Abarth a dvojitou koncovku výfuku.
Uvnitř modelu Fiat 500 Abarth Assetto Corse najdeme ochranný rám, který je pro závodní vozy povinný - odstraněním vnitřní výbavy pak vůz byl odlehčen a tak je i rychlejší. Hmotnost automobilu je tak o přibližně 180 kg nižší než u standardní verze.
Zapomenout nemůžeme ani na anatomické sedačky, závodní volant a karbonové výplně dveřních panelů, což z Fiatu 500 Abarth Assetto Corse dělá skutečný "malý" sportovní vůz s nenapodobitelným charakterem.
Abarth také nabízí pro řidiče speciální závodní kombinézu, která je dodávána s originální koženou taškou se znakem Abarth. A řidiči závodních modelů Fiat 500 Abarth Assetto Corse proto budou v závodních overalech, helmách, rukavicích a botách nepřehlédnutelní.
Zdroj: Fiat a Abarth
Mladoboleslavská automobilka Škoda Auto představila světu svůj nejnovější crossover, Škoda Epiq. Nejdostupnější elektrické auto značky se dosud ukazovalo pouze jako designová studie, nyní se ale Epiq představil v Mnichově po boku dalších koncernových kompaktních crossoverů koncernu Volkswagen. Přestože detaily ohledně výbavy a cen zůstávají tajemstvím, víme, že cena by měla začínat na částce kolem 600 000 Kč. Sériová výroba započne už příští rok.
Minulý týden nám dělalo společnost velice příjemné SUV, které skvěle vypadá, výborně jezdí, má rozumný nájezd kilometrů a nestojí majlant. Potěší především řidiče, kteří si potrpí na špičkovou ergonomii, nízkou spotřebu a velmi dobré jízdní vlastnosti. Má to vůbec nějaký háček?
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.