Čtyři sta kilometrů v hodině, to je meta, po které prahne mnoho výrobců po celém světě. Společnost Weber nyní vyrobila stroj, o kterém tvrdí, že se oné mýtické hodnoty nejen dotkne, on ji dokonce překoná.
Již podle fotek je jasné, že nepůjde o žádné ořezávátko. Auto jak se patří je nízké, aerodynamicky tvarované a díky tomu trochu ošklivé... vlastně ne, neskutečně přitažlivé.
Pod kapotou je motor z Corvetty Z06, ale s notnou dávkou dopingu. Finální výkon je 900 koní a to je na hmotnost 1100 kg snad až příliš. Díky tomu se tato střela dostane na stovku za neskutečných 2,5 sekundy a dvoustovka tam padne po 6,6 sekundy. Máte-li dost nervů, již za 13,6 sekundy jede Webber 300 a to je neskutečné hodnota, zvlášť když si pomyslím, že ten můj prcek tou dobou bude olizovat s bídou stovku...
Při tomto tempu se nelze divit tomu, že autu dojde dech až za hranicí 420 km/h.
Aby byly i extrémně vysoké rychlosti bezpečné, auto je vybaveno brzdami o průměru 380 mm, které svírá neskutečných 12 pístků. K bezpečnosti přispívá i to, že výkon je rozdělen mezi všechna čtyři kola.
Při těchto údajích není divu, že Weber svůj výrobek nazývá F1. Nikoliv v odkazu na Formuli 1, ale jako slova Faster one, v češtině „ten rychlejší“.
Máte chuť? Tak si ji nechte zajít, pokud nemáte v bance alespoň 25,5 milionu korun. A s mřížkou na N1 nepočítejte...
Extrémní výkon přes 1.000 kW byl na běžný provoz až příliš – alespoň podle Xiaomi, které svůj hypersedan SU7 Ultra softwarově omezilo. Po silné kritice uživatelů ale automobilka otočila a výkon hodlá znovu uvolnit. Informoval web Carnewschina.
Do naší recenze tento týden zavítala modernizovaná Toyota ProAce Verso v prodloužené verzi L2, která vychytala drobné nedostatky starší verze. Jedná se o víceúčelového parťáka, který je překvapivě komfortní. Početnější rodiny, které si nemohou dovolit Multivan či Mercedes-Benz třídy V, budou dost možná překvapeni, že se jedná o konkurenceschopného rivala.
S příchodem elekromobility jsme byli svědky vzniku hned několika opravdu rychlých aut na baterky, která na semaforu sice potrápila kde jaký supersport, ale při řízení chyběly emoce a ani v zatáčkách to mnohdy nebyla moc zábava. Rychlost zkrátka neznamená automaticky zábavu a proto vznikl Ioniq 5 N, který se rozhodl zbořit mýty o tom, že elektromobil nemůže být zábavný. Jak se to podařilo?
V závěrečné kapitole naší dlouhodobé recenze se zaměříme především na konkurenty a také na cenu, která je hlavním, ale rozhodně ne jediným trumfem, který DS 7 drží v ruce. Zaslouží si tato akční DS 7 vaší pozornost a nebo je lepší volbou vyhlášené německé trio – Mercedes-Benz, BMW a Audi?
Čínská automobilka Denza, společný podnik značky BYD a Mercedesu, oznámila evropské uvedení svého vrcholného modelu Z9 GT, který vstoupí na trh jako elektrické vozidlo (EV) v říjnu 2025, následované plug-in hybridní verzí (PHEV) v lednu 2026.
Společnost BYD, světový lídr v oblasti vozidel na nové energie, oficiálně vstupuje na český trh. Tuzemským zákazníkům nabídne čistě elektrické i plug-in hybridní vozy s technologiemi, které jsou součástí její rychlé expanze v Evropě.