Weber Faster One - F1 ve slušivém balení

Marek Litzman, 2. května 2008, 07:01 Google+

Čtyři sta kilometrů v hodině, to je meta, po které prahne mnoho výrobců po celém světě. Společnost Weber nyní vyrobila stroj, o kterém tvrdí, že se oné mýtické hodnoty nejen dotkne, on ji dokonce překoná.

Počet komentářů:  0 komentářů Napište svůj názor
Faster One

Faster One | foto: Weber

Sdílejte článek

Již podle fotek je jasné, že nepůjde o žádné ořezávátko. Auto jak se patří je nízké, aerodynamicky tvarované a díky tomu trochu ošklivé... vlastně ne, neskutečně přitažlivé.

Pod kapotou je motor z Corvetty Z06, ale s notnou dávkou dopingu. Finální výkon je 900 koní a to je na hmotnost 1100 kg snad až příliš. Díky tomu se tato střela dostane na stovku za neskutečných 2,5 sekundy a dvoustovka tam padne po 6,6 sekundy. Máte-li dost nervů, již za 13,6 sekundy jede Webber 300 a to je neskutečné hodnota, zvlášť když si pomyslím, že ten můj prcek tou dobou bude olizovat s bídou stovku...

Při tomto tempu se nelze divit tomu, že autu dojde dech až za hranicí 420 km/h.

Aby byly i extrémně vysoké rychlosti bezpečné, auto je vybaveno brzdami o průměru 380 mm, které svírá neskutečných 12 pístků. K bezpečnosti přispívá i to, že výkon je rozdělen mezi všechna čtyři kola.

Při těchto údajích není divu, že Weber svůj výrobek nazývá F1. Nikoliv v odkazu na Formuli 1, ale jako slova Faster one, v češtině „ten rychlejší“.

Máte chuť? Tak si ji nechte zajít, pokud nemáte v bance alespoň 25,5 milionu korun. A s mřížkou na N1 nepočítejte...

Vytisknout

Diskuze: Weber Faster One - F1 ve slušivém balení

Přidejte svůj názor

Počet komentářů: 0, Buďte první Vložte komentář

Doporučujeme

Další články

Aktuálně

Volkswagen Golf People

TEST Volkswagen Golf People – čtyřválec, hezká výbava a cenovka 687 tisíc

Citroen C5X

DLOUHODOBÝ TEST: Citroen C5 X Plug-in Hybrid aneb francouzský křižník očima Terezky

Nový motor Honda V3

Společnost Honda na veletrhu EICMA 2024 představuje nový průlomový koncept spalovacího motoru

Ilustrační foto

Co ovlivňuje cenu vašeho havarijní pojištění?

Lexus UX300h

TEST Lexus UX300h F Sport – stále oblíbenější prémiový crossover po modernizaci

Toyota Corolla TS 1,8 Hybrid Style

TEST Toyota Corolla TS 1,8 Hybrid Style – univerzální kombík pro klidné řidiče

Škoda Enyaq Sportline 85

TEST Škoda Enyaq Sportline 85 – vylepšená vlajková loď z elektrické rodiny Škoda

Škoda Octavia Combi

TEST Škoda Octavia Combi 1,5 TSI m-HEV – faceliftovaná verze se spotřebou pod 5 litrů

Ilustrační foto

V čem se liší povinné ručení pro mladé?

Citroen C5X plug-in hybrid

DLOUHODOBÝ TEST: Citroen C5 X Plug-in Hybrid – cesta na dovolenou + spaní v autě

Cyklokaravan

Elektrokolo s mini karavanem, hodně stylové cestování

Škoda Kodiaq II

TEST Škoda Kodiaq 2,0 TDI 142 kW 4x4 – český sen podruhé, je ale lepší než Superb?

EcoWheel Diabel

TEST EcoWheel Diabel – elektrická motorka s drsnou tváří

Kontrola okresů

10 nejzvláštnějších dopravních předpisů, které byste měli před svými cestami do zahraničí znát

Ilustrační foto

Co je CarPlay a jak ho nejlépe využít? Plus další vychytávky do auta

reklama

Doporučujeme

A3

Cenová evoluce Audi v České republice

Čtěte dále

Nejčtenější články

Fotogalerie

reklama

Zprávy odjinud