Čtyři sta kilometrů v hodině, to je meta, po které prahne mnoho výrobců po celém světě. Společnost Weber nyní vyrobila stroj, o kterém tvrdí, že se oné mýtické hodnoty nejen dotkne, on ji dokonce překoná.
Již podle fotek je jasné, že nepůjde o žádné ořezávátko. Auto jak se patří je nízké, aerodynamicky tvarované a díky tomu trochu ošklivé... vlastně ne, neskutečně přitažlivé.
Pod kapotou je motor z Corvetty Z06, ale s notnou dávkou dopingu. Finální výkon je 900 koní a to je na hmotnost 1100 kg snad až příliš. Díky tomu se tato střela dostane na stovku za neskutečných 2,5 sekundy a dvoustovka tam padne po 6,6 sekundy. Máte-li dost nervů, již za 13,6 sekundy jede Webber 300 a to je neskutečné hodnota, zvlášť když si pomyslím, že ten můj prcek tou dobou bude olizovat s bídou stovku...
Při tomto tempu se nelze divit tomu, že autu dojde dech až za hranicí 420 km/h.
Aby byly i extrémně vysoké rychlosti bezpečné, auto je vybaveno brzdami o průměru 380 mm, které svírá neskutečných 12 pístků. K bezpečnosti přispívá i to, že výkon je rozdělen mezi všechna čtyři kola.
Při těchto údajích není divu, že Weber svůj výrobek nazývá F1. Nikoliv v odkazu na Formuli 1, ale jako slova Faster one, v češtině „ten rychlejší“.
Máte chuť? Tak si ji nechte zajít, pokud nemáte v bance alespoň 25,5 milionu korun. A s mřížkou na N1 nepočítejte...
Mladoboleslavská automobilka Škoda Auto představila světu svůj nejnovější crossover, Škoda Epiq. Nejdostupnější elektrické auto značky se dosud ukazovalo pouze jako designová studie, nyní se ale Epiq představil v Mnichově po boku dalších koncernových kompaktních crossoverů koncernu Volkswagen. Přestože detaily ohledně výbavy a cen zůstávají tajemstvím, víme, že cena by měla začínat na částce kolem 600 000 Kč. Sériová výroba započne už příští rok.
Minulý týden nám dělalo společnost velice příjemné SUV, které skvěle vypadá, výborně jezdí, má rozumný nájezd kilometrů a nestojí majlant. Potěší především řidiče, kteří si potrpí na špičkovou ergonomii, nízkou spotřebu a velmi dobré jízdní vlastnosti. Má to vůbec nějaký háček?
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.