Čtyři sta kilometrů v hodině, to je meta, po které prahne mnoho výrobců po celém světě. Společnost Weber nyní vyrobila stroj, o kterém tvrdí, že se oné mýtické hodnoty nejen dotkne, on ji dokonce překoná.
Již podle fotek je jasné, že nepůjde o žádné ořezávátko. Auto jak se patří je nízké, aerodynamicky tvarované a díky tomu trochu ošklivé... vlastně ne, neskutečně přitažlivé.
Pod kapotou je motor z Corvetty Z06, ale s notnou dávkou dopingu. Finální výkon je 900 koní a to je na hmotnost 1100 kg snad až příliš. Díky tomu se tato střela dostane na stovku za neskutečných 2,5 sekundy a dvoustovka tam padne po 6,6 sekundy. Máte-li dost nervů, již za 13,6 sekundy jede Webber 300 a to je neskutečné hodnota, zvlášť když si pomyslím, že ten můj prcek tou dobou bude olizovat s bídou stovku...
Při tomto tempu se nelze divit tomu, že autu dojde dech až za hranicí 420 km/h.
Aby byly i extrémně vysoké rychlosti bezpečné, auto je vybaveno brzdami o průměru 380 mm, které svírá neskutečných 12 pístků. K bezpečnosti přispívá i to, že výkon je rozdělen mezi všechna čtyři kola.
Při těchto údajích není divu, že Weber svůj výrobek nazývá F1. Nikoliv v odkazu na Formuli 1, ale jako slova Faster one, v češtině „ten rychlejší“.
Máte chuť? Tak si ji nechte zajít, pokud nemáte v bance alespoň 25,5 milionu korun. A s mřížkou na N1 nepočítejte...
Tento oblíbený městský crossover prošel v loňském roce spolu se Scalou drobnou omlazovací kúrou. Dnes se zaměříme na Kamiq a to hned v nejvyšší výbavě Monte Carlo. Proti svým konkurentům boduje vnitřní prostorností, snadným ovládáním a také nízkou spotřebou. Vše má ovšem svou cenu, která v tomto případě není zrovna nízká. Otázka tedy zní, zda-li není lepší volbou Scala, která je ve stejné výbavě a motorizaci levnější.
Zvýšené kombíky jsou fantastickým příkladem toho, jak jsou vlastně všechna SUV zbytečná a právě proto je mám tak rád. Dnes testované Volvo nabídne kvalitnější materiály uvnitř, než minule testovaný Mercedes GLE, světlá výška je vyšší než u Kodiaqu a výbavou dokáže konkurovat luxusním německým limuzínám. To vše za podobnou cenu ekvivalentně ojetého trojkového Superbu Scout, který je o úroveň níž. Má to vůbec nějaký háček?