Málo známá automobilka z Jižní Koreje představila na autosalonu v Pekingu produkční verzi svého supersportovního automobilu. Ačkoliv je to pro tuto zemi docela netypická třída, dle čísel nevypadá novinka úplně bezbranně.
Patříte k těm, kteří stále považují vozy z Jižní Koreje za něco méněcenného a do Hyundaie se málem bojíte nasednout? Pak raději dále nečtěte, hrozil by vám totiž akutní infarkt.
V tomto asijském tygrovi automobilová výroba jen kvete a když už Hyundai a Ssangyong vyrábí vozy nejvyšších kategorií, proč se nepodívat do asi nejprestižnějšího segmentu, segmentu supersportů.
Spirra není úplně novou automobilkou, avšak dnes představuje svůj nový stroj, model S. Po slibném konceptu před několika lety s motorem o výkonu 600 koní je realita o 200 hřebců slabší.
Motor je přeplňovaný 2,7 V6 od Hyndaie a jak bylo řečeno výše, atakuje 400 koní. Točivý moment vrcholí hodnotou 355 Nm.
To stačí k prolomení magické pětisekundové hranice při zrychlení na stovku, které se odehraje za 4,8 sekundy. Maximální rychlost zase o 5 kilometrů překročí metu 300 km/h.
Výroba začne zanedlouho a letos se má vyrobit sto těchto designově čistých vozů, v dalším roce bude výroba navýšena na 300 kusů. Vzhledem k tomu, že cena je jen 100 tisíc dolarů, tedy 1 600 000 korun, nezní to úplně nereálně.
Mladoboleslavská automobilka Škoda Auto představila světu svůj nejnovější crossover, Škoda Epiq. Nejdostupnější elektrické auto značky se dosud ukazovalo pouze jako designová studie, nyní se ale Epiq představil v Mnichově po boku dalších koncernových kompaktních crossoverů koncernu Volkswagen. Přestože detaily ohledně výbavy a cen zůstávají tajemstvím, víme, že cena by měla začínat na částce kolem 600 000 Kč. Sériová výroba započne už příští rok.
Minulý týden nám dělalo společnost velice příjemné SUV, které skvěle vypadá, výborně jezdí, má rozumný nájezd kilometrů a nestojí majlant. Potěší především řidiče, kteří si potrpí na špičkovou ergonomii, nízkou spotřebu a velmi dobré jízdní vlastnosti. Má to vůbec nějaký háček?
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.