Málo známá automobilka z Jižní Koreje představila na autosalonu v Pekingu produkční verzi svého supersportovního automobilu. Ačkoliv je to pro tuto zemi docela netypická třída, dle čísel nevypadá novinka úplně bezbranně.
Patříte k těm, kteří stále považují vozy z Jižní Koreje za něco méněcenného a do Hyundaie se málem bojíte nasednout? Pak raději dále nečtěte, hrozil by vám totiž akutní infarkt.
V tomto asijském tygrovi automobilová výroba jen kvete a když už Hyundai a Ssangyong vyrábí vozy nejvyšších kategorií, proč se nepodívat do asi nejprestižnějšího segmentu, segmentu supersportů.
Spirra není úplně novou automobilkou, avšak dnes představuje svůj nový stroj, model S. Po slibném konceptu před několika lety s motorem o výkonu 600 koní je realita o 200 hřebců slabší.
Motor je přeplňovaný 2,7 V6 od Hyndaie a jak bylo řečeno výše, atakuje 400 koní. Točivý moment vrcholí hodnotou 355 Nm.
To stačí k prolomení magické pětisekundové hranice při zrychlení na stovku, které se odehraje za 4,8 sekundy. Maximální rychlost zase o 5 kilometrů překročí metu 300 km/h.
Výroba začne zanedlouho a letos se má vyrobit sto těchto designově čistých vozů, v dalším roce bude výroba navýšena na 300 kusů. Vzhledem k tomu, že cena je jen 100 tisíc dolarů, tedy 1 600 000 korun, nezní to úplně nereálně.
Prémiová SUV jsou u nás velice oblíbená a na silnicích jich vídáme opravdu mnoho. Pořizovací ceny ovšem běžně atakují hranici 3 milionů korun, což není úplně málo. Není tak divu, že se lidé rozhlíží i na trhu ojetých automobilů, kde jsou ceny podstatně příznivější. Jak jezdí tento bílý kousek z roku 2020?
Největším trendem za posledních 10 let jsou jednoznačně vozy typu SUV. Lidé je mají rádi pro svou robustní karoserii, zvýšení podvozek a dostatek prostoru, jenže mají i nějaká negativa. Proti klasickým kombíkům mívají horší jízdní vlastnosti a také vyšší spotřebu. Vezmeme-li z obou světů to dobré, vznikne zvýšený kombík s pohonem 4x4 a přesně takové auto máme v dnešní recenzi.