Jedním ze zajímavých vozů světového motorismu je Lotus Seven, kterým se inspiruje neskutečné množství dalších výrobců. Takovým je i Evisor, který ale oproti jiným přidává zajímavý prvek - elektrický pohon.
Elektrony pobíhající vedením a pohybující elektromotorem nemusí být vždycky nuda. Kromě trolejbusů jíž dnes jezdí mnoho hybridů, které elektropohon využívají, ale vypadá to, že světlo světa brzy spatří i čistě elektrická auta.
Jedním z nich je Evisor Thorr. Jde o čistokrevný sporták, který se tak zařadí z jedné strany vedle například Tesly Roadster díky elektrickému pohonu, vedle Lotusu Seven ze strany druhé vzhledem ke své filosofii.
Pod kapotou tradičně vyhlížejícího vozu je elektromotor o výkonu až 272 koní a točivým momentu 450 Nm. Právě ten je na elektromobilech nejlepší, protože se s otáčkami nemění a tah je dokonale lineární.
I přes slušný výkon je hmotnost jen 755 kilo, za což může absence moderních prvků jako ABS, ale také třeba převodovky, kterou elektromotor jednoduše nepotřebuje.
Na jedno nabití zvládne Thorr až 200 kilometrů dlouhou cestu, což docela stačí. Při řádném využití potenciálu to jistě bude o něco méně.
Mladoboleslavská automobilka Škoda Auto představila světu svůj nejnovější crossover, Škoda Epiq. Nejdostupnější elektrické auto značky se dosud ukazovalo pouze jako designová studie, nyní se ale Epiq představil v Mnichově po boku dalších koncernových kompaktních crossoverů koncernu Volkswagen. Přestože detaily ohledně výbavy a cen zůstávají tajemstvím, víme, že cena by měla začínat na částce kolem 600 000 Kč. Sériová výroba započne už příští rok.
Minulý týden nám dělalo společnost velice příjemné SUV, které skvěle vypadá, výborně jezdí, má rozumný nájezd kilometrů a nestojí majlant. Potěší především řidiče, kteří si potrpí na špičkovou ergonomii, nízkou spotřebu a velmi dobré jízdní vlastnosti. Má to vůbec nějaký háček?
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.