Jedním ze zajímavých vozů světového motorismu je Lotus Seven, kterým se inspiruje neskutečné množství dalších výrobců. Takovým je i Evisor, který ale oproti jiným přidává zajímavý prvek - elektrický pohon.
Elektrony pobíhající vedením a pohybující elektromotorem nemusí být vždycky nuda. Kromě trolejbusů jíž dnes jezdí mnoho hybridů, které elektropohon využívají, ale vypadá to, že světlo světa brzy spatří i čistě elektrická auta.
Jedním z nich je Evisor Thorr. Jde o čistokrevný sporták, který se tak zařadí z jedné strany vedle například Tesly Roadster díky elektrickému pohonu, vedle Lotusu Seven ze strany druhé vzhledem ke své filosofii.
Pod kapotou tradičně vyhlížejícího vozu je elektromotor o výkonu až 272 koní a točivým momentu 450 Nm. Právě ten je na elektromobilech nejlepší, protože se s otáčkami nemění a tah je dokonale lineární.
I přes slušný výkon je hmotnost jen 755 kilo, za což může absence moderních prvků jako ABS, ale také třeba převodovky, kterou elektromotor jednoduše nepotřebuje.
Na jedno nabití zvládne Thorr až 200 kilometrů dlouhou cestu, což docela stačí. Při řádném využití potenciálu to jistě bude o něco méně.
Prémiová SUV jsou u nás velice oblíbená a na silnicích jich vídáme opravdu mnoho. Pořizovací ceny ovšem běžně atakují hranici 3 milionů korun, což není úplně málo. Není tak divu, že se lidé rozhlíží i na trhu ojetých automobilů, kde jsou ceny podstatně příznivější. Jak jezdí tento bílý kousek z roku 2020?
Největším trendem za posledních 10 let jsou jednoznačně vozy typu SUV. Lidé je mají rádi pro svou robustní karoserii, zvýšení podvozek a dostatek prostoru, jenže mají i nějaká negativa. Proti klasickým kombíkům mívají horší jízdní vlastnosti a také vyšší spotřebu. Vezmeme-li z obou světů to dobré, vznikne zvýšený kombík s pohonem 4x4 a přesně takové auto máme v dnešní recenzi.