Několik dní před autosalonem v Pekingu představuje Audi svoji důležitou novinku, kterou se bude snažit vydobýt pozice, které ztratila svým meškáním ve třídě SUV.
Q5 není malé. Na délku měří 463 centimetrů a rozvor je na hodnotě 281 cm. 188 cm je hodnota délky, 165 cm charakterizuje výšku.
Pod kapotou se objeví benzín 2,0 TFSI o výkonu 211 koní, točivý moment je 350 Nm a i díky němu je zrychlení na stovku za 7,2 sekundy a maximální rychlost je roztomilých 222 km/h. Spotřeba by mohla klesnout na 8,5 litru.
Turbodiesely jsou zastoupeny dvoulitrem a třílitrem. Menší motor má výkon 170 koní a točivý moment 350 Nm. Tachometr přesáhne stovku za 9,5 sekundy a dotáhne to na 204 km/h. Odvděčí se ale slušnou spotřebou 6,7 litru.
Silnější motor dodá až 240 koní výkonu a asfalt trhajících 500 Nm točivého momentu. Zrychlení je slušných 6,5 sekundy a maximální rychlost 225 km/h. 7,7 litru/100 km je spotřeba.
Všechny modely nabízí pohon všech kol Quattro a volbu dvouspojkové převodovky DSG sedmi stupních. Kufr se může ze základních 540 litrů zvětšit až na 1560 litrů.
Výbava zahrne třeba bezklíčový vstup, kontrolu tlaku v pneumatikách, třízonovou klimtzaci, panoramatickou střechu, elektronické páté dveře a adaptivní světlomety.
Mladoboleslavská automobilka Škoda Auto představila světu svůj nejnovější crossover, Škoda Epiq. Nejdostupnější elektrické auto značky se dosud ukazovalo pouze jako designová studie, nyní se ale Epiq představil v Mnichově po boku dalších koncernových kompaktních crossoverů koncernu Volkswagen. Přestože detaily ohledně výbavy a cen zůstávají tajemstvím, víme, že cena by měla začínat na částce kolem 600 000 Kč. Sériová výroba započne už příští rok.
Minulý týden nám dělalo společnost velice příjemné SUV, které skvěle vypadá, výborně jezdí, má rozumný nájezd kilometrů a nestojí majlant. Potěší především řidiče, kteří si potrpí na špičkovou ergonomii, nízkou spotřebu a velmi dobré jízdní vlastnosti. Má to vůbec nějaký háček?
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.