Několik dní před autosalonem v Pekingu představuje Audi svoji důležitou novinku, kterou se bude snažit vydobýt pozice, které ztratila svým meškáním ve třídě SUV.
Q5 není malé. Na délku měří 463 centimetrů a rozvor je na hodnotě 281 cm. 188 cm je hodnota délky, 165 cm charakterizuje výšku.
Pod kapotou se objeví benzín 2,0 TFSI o výkonu 211 koní, točivý moment je 350 Nm a i díky němu je zrychlení na stovku za 7,2 sekundy a maximální rychlost je roztomilých 222 km/h. Spotřeba by mohla klesnout na 8,5 litru.
Turbodiesely jsou zastoupeny dvoulitrem a třílitrem. Menší motor má výkon 170 koní a točivý moment 350 Nm. Tachometr přesáhne stovku za 9,5 sekundy a dotáhne to na 204 km/h. Odvděčí se ale slušnou spotřebou 6,7 litru.
Silnější motor dodá až 240 koní výkonu a asfalt trhajících 500 Nm točivého momentu. Zrychlení je slušných 6,5 sekundy a maximální rychlost 225 km/h. 7,7 litru/100 km je spotřeba.
Všechny modely nabízí pohon všech kol Quattro a volbu dvouspojkové převodovky DSG sedmi stupních. Kufr se může ze základních 540 litrů zvětšit až na 1560 litrů.
Výbava zahrne třeba bezklíčový vstup, kontrolu tlaku v pneumatikách, třízonovou klimtzaci, panoramatickou střechu, elektronické páté dveře a adaptivní světlomety.
Extrémní výkon přes 1.000 kW byl na běžný provoz až příliš – alespoň podle Xiaomi, které svůj hypersedan SU7 Ultra softwarově omezilo. Po silné kritice uživatelů ale automobilka otočila a výkon hodlá znovu uvolnit. Informoval web Carnewschina.
Do naší recenze tento týden zavítala modernizovaná Toyota ProAce Verso v prodloužené verzi L2, která vychytala drobné nedostatky starší verze. Jedná se o víceúčelového parťáka, který je překvapivě komfortní. Početnější rodiny, které si nemohou dovolit Multivan či Mercedes-Benz třídy V, budou dost možná překvapeni, že se jedná o konkurenceschopného rivala.
S příchodem elekromobility jsme byli svědky vzniku hned několika opravdu rychlých aut na baterky, která na semaforu sice potrápila kde jaký supersport, ale při řízení chyběly emoce a ani v zatáčkách to mnohdy nebyla moc zábava. Rychlost zkrátka neznamená automaticky zábavu a proto vznikl Ioniq 5 N, který se rozhodl zbořit mýty o tom, že elektromobil nemůže být zábavný. Jak se to podařilo?
V závěrečné kapitole naší dlouhodobé recenze se zaměříme především na konkurenty a také na cenu, která je hlavním, ale rozhodně ne jediným trumfem, který DS 7 drží v ruce. Zaslouží si tato akční DS 7 vaší pozornost a nebo je lepší volbou vyhlášené německé trio – Mercedes-Benz, BMW a Audi?
Čínská automobilka Denza, společný podnik značky BYD a Mercedesu, oznámila evropské uvedení svého vrcholného modelu Z9 GT, který vstoupí na trh jako elektrické vozidlo (EV) v říjnu 2025, následované plug-in hybridní verzí (PHEV) v lednu 2026.
Společnost BYD, světový lídr v oblasti vozidel na nové energie, oficiálně vstupuje na český trh. Tuzemským zákazníkům nabídne čistě elektrické i plug-in hybridní vozy s technologiemi, které jsou součástí její rychlé expanze v Evropě.