Několik dní před autosalonem v Pekingu představuje Audi svoji důležitou novinku, kterou se bude snažit vydobýt pozice, které ztratila svým meškáním ve třídě SUV.
Q5 není malé. Na délku měří 463 centimetrů a rozvor je na hodnotě 281 cm. 188 cm je hodnota délky, 165 cm charakterizuje výšku.
Pod kapotou se objeví benzín 2,0 TFSI o výkonu 211 koní, točivý moment je 350 Nm a i díky němu je zrychlení na stovku za 7,2 sekundy a maximální rychlost je roztomilých 222 km/h. Spotřeba by mohla klesnout na 8,5 litru.
Turbodiesely jsou zastoupeny dvoulitrem a třílitrem. Menší motor má výkon 170 koní a točivý moment 350 Nm. Tachometr přesáhne stovku za 9,5 sekundy a dotáhne to na 204 km/h. Odvděčí se ale slušnou spotřebou 6,7 litru.
Silnější motor dodá až 240 koní výkonu a asfalt trhajících 500 Nm točivého momentu. Zrychlení je slušných 6,5 sekundy a maximální rychlost 225 km/h. 7,7 litru/100 km je spotřeba.
Všechny modely nabízí pohon všech kol Quattro a volbu dvouspojkové převodovky DSG sedmi stupních. Kufr se může ze základních 540 litrů zvětšit až na 1560 litrů.
Výbava zahrne třeba bezklíčový vstup, kontrolu tlaku v pneumatikách, třízonovou klimtzaci, panoramatickou střechu, elektronické páté dveře a adaptivní světlomety.
Prémiová SUV jsou u nás velice oblíbená a na silnicích jich vídáme opravdu mnoho. Pořizovací ceny ovšem běžně atakují hranici 3 milionů korun, což není úplně málo. Není tak divu, že se lidé rozhlíží i na trhu ojetých automobilů, kde jsou ceny podstatně příznivější. Jak jezdí tento bílý kousek z roku 2020?
Největším trendem za posledních 10 let jsou jednoznačně vozy typu SUV. Lidé je mají rádi pro svou robustní karoserii, zvýšení podvozek a dostatek prostoru, jenže mají i nějaká negativa. Proti klasickým kombíkům mívají horší jízdní vlastnosti a také vyšší spotřebu. Vezmeme-li z obou světů to dobré, vznikne zvýšený kombík s pohonem 4x4 a přesně takové auto máme v dnešní recenzi.