Na autosalonu v Pekingu se představí Besturn B50, vůz, který vychází z nám dobře známé Mazdy 6, jejíž nová generace se u nás začala před nedávnem prodávat. Besturn však vychází z předchozího modelu veleúspěšného sedanu.
Besturn je obchodní značkou společnosti FAW (First Automobile Works'), která spolupracuje s několika japonskými výrobci. Mezi nimi je i Mazda, která poskytla vnitřnsti tomuto vozu.
Pod kapotáží jsou nápravy z nedávno vysloužilé Mazdy 6. Besturn je upravil k obrazu svému a dodal řadu vlastních technologií, mezi kterými jsou především motory. Základem bude 1,6.
Plánuje se i nasazení, čtete dobře, hybridního ústrojí, které automobilka má díky propojení s Toyotou a licenční výrobě Priusů.
Spolupráce Mazdy a FAW trvá od začátku 90 let minulého století a je zářným důkazem toho, že kromě kopírování umí v Číně i vyvíjet vlastní technologie a ty ostatní nakupovat.
Představení se odehraje za několik dnů na autosalonu Peking.
Prémiová SUV jsou u nás velice oblíbená a na silnicích jich vídáme opravdu mnoho. Pořizovací ceny ovšem běžně atakují hranici 3 milionů korun, což není úplně málo. Není tak divu, že se lidé rozhlíží i na trhu ojetých automobilů, kde jsou ceny podstatně příznivější. Jak jezdí tento bílý kousek z roku 2020?
Největším trendem za posledních 10 let jsou jednoznačně vozy typu SUV. Lidé je mají rádi pro svou robustní karoserii, zvýšení podvozek a dostatek prostoru, jenže mají i nějaká negativa. Proti klasickým kombíkům mívají horší jízdní vlastnosti a také vyšší spotřebu. Vezmeme-li z obou světů to dobré, vznikne zvýšený kombík s pohonem 4x4 a přesně takové auto máme v dnešní recenzi.