Varianta SUV od Kia Motors představila novinku na rok 2009 v podobě nového Borrega. Výkonově nejsilnější Kia je po stránce designu dalším krokem k jemnějším rysům vozidla do drsných podmínek.
Koncept vozidla byl představen už v roce 2005 v Detroitu jako KCD-II Mesa na jehož základě bylo nové Borrego postaveno. Základním rozlišením jsou vyšší podběhy s plastovým krytem pro zvládnutí obtížné jízdy v terénu a velmi líbivá chromová maska dává celému automobilu luxusní tvář společně s lichoběžníkovými světlomety.
S rozvorem 2900 mm, celkovou délkou 4880 mm a výškou 1915 mm se řadí Borrego do kategorie vozů jako je Ford Explorer, Chevrolet TrailBlazer, Nissan Pathfinder nebo Toyota 4Runner. Nezávislé zavěšení kol a kotoučové brzdy poskytují vynikající jízdní vlastnosti v terénu, šotolině nebo asfaltu. Pozitivní vlastností jsou tři řady sedadel pro sedm pasažérů a to v základu. Poslední třetí řada je variabilní a může poskytnout místo pro dva pasažéry nebo přepravní prostor.
Borrego se bude dodávat se dvěma motorovými variantami. První jako šestiválec s objemem 3,8 litru a druhá osmiválcová varianta s obsahem 4,6 litru s více než 300 koňskými silami. Obě varianty budou s možností 6 stupňových automatických převodovek. Co se týče elektroniky lze dokoupit 600wattový audio systém, DVD s navigací, zpětnou kameru pro přehled provozu za vozidlem a samozřejmě USB port pro iPod.
Novinku si na americkém trhu dopřejí již koncem tohoto léta a v roce 2009 by se měla objevit i v Evropě a cena zatím není známa.
Tento oblíbený městský crossover prošel v loňském roce spolu se Scalou drobnou omlazovací kúrou. Dnes se zaměříme na Kamiq a to hned v nejvyšší výbavě Monte Carlo. Proti svým konkurentům boduje vnitřní prostorností, snadným ovládáním a také nízkou spotřebou. Vše má ovšem svou cenu, která v tomto případě není zrovna nízká. Otázka tedy zní, zda-li není lepší volbou Scala, která je ve stejné výbavě a motorizaci levnější.
Zvýšené kombíky jsou fantastickým příkladem toho, jak jsou vlastně všechna SUV zbytečná a právě proto je mám tak rád. Dnes testované Volvo nabídne kvalitnější materiály uvnitř, než minule testovaný Mercedes GLE, světlá výška je vyšší než u Kodiaqu a výbavou dokáže konkurovat luxusním německým limuzínám. To vše za podobnou cenu ekvivalentně ojetého trojkového Superbu Scout, který je o úroveň níž. Má to vůbec nějaký háček?