Varianta SUV od Kia Motors představila novinku na rok 2009 v podobě nového Borrega. Výkonově nejsilnější Kia je po stránce designu dalším krokem k jemnějším rysům vozidla do drsných podmínek.
Koncept vozidla byl představen už v roce 2005 v Detroitu jako KCD-II Mesa na jehož základě bylo nové Borrego postaveno. Základním rozlišením jsou vyšší podběhy s plastovým krytem pro zvládnutí obtížné jízdy v terénu a velmi líbivá chromová maska dává celému automobilu luxusní tvář společně s lichoběžníkovými světlomety.
S rozvorem 2900 mm, celkovou délkou 4880 mm a výškou 1915 mm se řadí Borrego do kategorie vozů jako je Ford Explorer, Chevrolet TrailBlazer, Nissan Pathfinder nebo Toyota 4Runner. Nezávislé zavěšení kol a kotoučové brzdy poskytují vynikající jízdní vlastnosti v terénu, šotolině nebo asfaltu. Pozitivní vlastností jsou tři řady sedadel pro sedm pasažérů a to v základu. Poslední třetí řada je variabilní a může poskytnout místo pro dva pasažéry nebo přepravní prostor.
Borrego se bude dodávat se dvěma motorovými variantami. První jako šestiválec s objemem 3,8 litru a druhá osmiválcová varianta s obsahem 4,6 litru s více než 300 koňskými silami. Obě varianty budou s možností 6 stupňových automatických převodovek. Co se týče elektroniky lze dokoupit 600wattový audio systém, DVD s navigací, zpětnou kameru pro přehled provozu za vozidlem a samozřejmě USB port pro iPod.
Novinku si na americkém trhu dopřejí již koncem tohoto léta a v roce 2009 by se měla objevit i v Evropě a cena zatím není známa.
Mladoboleslavská automobilka Škoda Auto představila světu svůj nejnovější crossover, Škoda Epiq. Nejdostupnější elektrické auto značky se dosud ukazovalo pouze jako designová studie, nyní se ale Epiq představil v Mnichově po boku dalších koncernových kompaktních crossoverů koncernu Volkswagen. Přestože detaily ohledně výbavy a cen zůstávají tajemstvím, víme, že cena by měla začínat na částce kolem 600 000 Kč. Sériová výroba započne už příští rok.
Minulý týden nám dělalo společnost velice příjemné SUV, které skvěle vypadá, výborně jezdí, má rozumný nájezd kilometrů a nestojí majlant. Potěší především řidiče, kteří si potrpí na špičkovou ergonomii, nízkou spotřebu a velmi dobré jízdní vlastnosti. Má to vůbec nějaký háček?
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.