Ford Fiesta Van je nejpilnějším vozidlem ve městě. Jeho výrazný vzhled se snoubí s vnitřním prostorem a elegancí a vždy vytváří skvělý dojem. Kromě toho, že ostatní malé dodávky poráží v délce a šířce nákladu, nosnosti a průměru otáčení, nabízí také hodně prostoru v kabině.
EXTERIÉR Dodávky s krátkým rozvorem náprav jsou ideální pro řízení ve městě. Široké, vysoko se otevírající výklopné dveře a nízká výška prahu nabízejí snadný přístup ke štědrému vnitřnímu prostoru. Praktická skládací síťová přepážka umožňuje přepravovat delší předměty a chrání přitom řidiče před posunutím nákladu. Vnější výbava zahrnuje tónovaná skla, přední mlhovky, náhradní kolo, boční ochranné lišty, horní část nárazníku v barvě karoserie a dolní část v černé barvě a 14“ ocelová kola s puklicemi.
INTERIÉR Uvnitř Fordu Fiesta Van najdete víc než byste čekali. S vybavením, které zahrnuje výškově nastavitelné sedadlo řidiče, airbag řidiče a na přání dodávaný airbag spolujezdce*, protiblokovací brzdový systém ABS, posilovač řízení, výškově nastavitelný sloupek řízení a také otáčkoměr, zahanbíte spoustu malých automobilů. Pro novou Fiestu je charakteristický výrazný styling. Velké světlomety propůjčují novému modelu osobitý výraz, uvnitř v prostorném interiéru najdete nové čalounění v lákavých odstínech. Nechybí ani výbava založená na pokročilých technologiích, jako např. automatický stěrač s dešťovým senzorem nebo vyhřívané čelní sklo. Výbava zahrnuje výškově nastavitelné sedadlo řidiče, výškově nastavitelný sloupek řízení, posilovač řízení a otáčkoměr.
MOTORY Ford Fiesta Van vám dává na výběr z těchto motorů: živý zážehový motor 1,3 Duratec s nízkým třením nebo kultivovaný a trvanlivý turbodieselový motor 1,4 Duratorq TDCi s technologií common-rail. Oba motory se k Fordu Fiesta Van výborně hodí a obdařují ho dostatkem výkonu, a co je důležité, jsou i úsporné z hlediska spotřeby paliva.
NÁKLADOVÝ PROSTOR Přístup k 1,013 m3 velkému nákladovému prostoru je díky velkým výklopným dveřím otevíraným pomocí klíče nebo dálkového ovládání velmi snadný. Jakmile je zvednete, objeví se nákladový prostor s maximální délkou nákladu 1320 mm, nejlepší ve své třídě. Nízká výška nakládací hrany (647 mm) umožňuje nakládání a vykládání bez velké námahy.
VNITŘNÍ A VNĚJŠÍ ROZMĚRY
Exteriér (mm)
Celková délka
3918
Celková šířka včetně zrcátek
1907
Celková výška (nenaložený)
1468
Výška nakládací hrany (nenaložený)
647
Vnitřní rozměry (mm)
Max. délka nákladového prostoru
1320
Max. šířka nákladového prostoru
1366
Šířka mezi podběhy
980
Výška nakládacího prostoru
835
CENYMotory
Výkon
Převodovka
Nosnost
Cena
1.3 Duratec
51kW/70k
5 st.
451 kg
249 990,-Kč
1.4 TDCi
50kW/68k
5 st.
496 kg
289 990,- Kč
Každé vozidlo, se kterým vyrážíte na pozemní komunikace, musí mít sjednané alespoň nějaké pojištění. To se označuje jako povinné ručení a je klíčovou součástí odpovědného provozování motorového vozidla. Jeho sjednání je nejen zákonnou povinností, ale také ochranou před finančními následky potenciálních škod, proto si ho nezapomeňte sjednat a vybrat si nejen to nejvýhodnější, ale i nejlepší. Jak na to?
Jako žena motoristického novináře jsem si na místě spolujezdce vyslechla už nespočet monologů svého muže, když si nahlas komentoval výhody nebo naopak nedostatky jednotlivých vozů. Takový pohled na auto já bohužel nemám, takže nedokážu říct, kolik má pod kapotou koní nebo o jaký typ hybridu se jedná, ale mám mnoho svých postřehů, které jsem za dobu používání této krásné DS3 vypozorovala. Bude to tedy poněkud netradiční recenze.
Třetí generace modelu Audi Q3 přijíždí po sedmi letech s výrazným technologickým posunem. Nabídne micro-LED světla s desítkami tisíc pixelů, inteligentní páčky pod volantem i umělou inteligenci v infotainmentu. Kromě benzínu a dieselu nabídne také plug-in hybrid s dojezdem 120 km čistě na elektřinu. Do showroomů dorazí letos v říjnu, cena základní verze startuje v Německu na 44 600 eurech.
BMW vypustilo první technické detaily k nové generaci elektromobilu iX3 a nastavilo laťku vysoko. Dojezd přes 800 kilometrů, ultrarychlé nabíjení výkonem 400 kW a zcela nový softwarový mozek s názvem „Srdce radosti“. Premiéru chystá v září na autosalonu IAA.
Tesla rozšiřuje nabídku restylovaných Modelů S a X. Design téměř beze změn, ale dojezd i ceny míří nahoru. Novinkou jsou adaptivní světla, vylepšené odpružení a delší dojezd až 660 kilometrů. Američané si ale připlatí – až o 5 tisíc dolarů (cca 108 tisíc korun) více než dosud.
Tento týden nám do redakční garáže přijela nová generace legendárního Land Cruiseru. Proti předchůdci udělala velký skok kupředu, což je znát hlavně uvnitř. Mezi novinky se však neřadí jen hranatější design a modernější interiér, ale také různé technické vychytávky, které oceníte především v terénu, kde je proti předchůdci schopnější. Dnešní recenze však ukáže i nějaké oblasti, které jsou v novince horší, které to jsou?
Před začátkem 81. ročníku Polské rally došlo k tragické události. Jednadvacetiletý italský jezdec Matteo Doretto, juniorský mistr Itálie pro rok 2024, zahynul při nehodě během soukromého testu. Podle dostupných informací jeho vůz narazil do stromu poté, co sjel ze silnice.
Audi rozšiřuje rodinu modelu Q5 o plug-in hybridy. Nové SUV i Sportback e-hybrid kombinují výkon až 367 koní, elektrický dojezd do 100 kilometrů a vyspělé technologie. Do prodeje vstoupí koncem roku 2025, nejlevnější verze vyjde na více než 69 tisíc eur (cca 1,7 milionu korun).
Do další dlouhodobé recenze zavítal francouzský elegantní crossover, který díky svému sebevědomí nemá nejsnazší život. Naše testování bude mít dvě části – první bude z pohledu mého a druhá z pohledu mé ženy. Budeme mít stejné závěrečné hodnocení nebo se naše názory budou výrazně lišit?
Facelift populárního korejského crossoveru Kia Sportage přináší kromě kosmetických úprav i technologický skok. Nový infotainment zvládne streamování videa, aktualizace přes internet i platby za parkování. Pod kapotou se objeví výkonnější hybridy s novou automatickou převodovkou a poprvé i plug-in verze s pohonem předních kol.
BMW na prestižním festivalu elegance u jezera Como představilo vůz, který bere dech. Nový model Speedtop navazuje na loňské koncepty a tentokrát nepůjde jen o výstavní kus – limitovaná série 70 vozů s osmiválcem pod kapotou míří do výroby. Design, luxus a výkon v unikátním shooting braku, který si ale běžný smrtelník nekoupí.
Nejmenší model Toyoty dostal to, co u městských vozů nevídáme – silný full-hybridní pohon. Omlazené Aygo X nejen že výrazně posílilo, ale nově nabídne i techniku z větších modelů a lepší výbavu. A to všechno dál vyrábějí čeští dělníci v Kolíně.