Ford Fiesta Van je nejpilnějším vozidlem ve městě. Jeho výrazný vzhled se snoubí s vnitřním prostorem a elegancí a vždy vytváří skvělý dojem. Kromě toho, že ostatní malé dodávky poráží v délce a šířce nákladu, nosnosti a průměru otáčení, nabízí také hodně prostoru v kabině.
EXTERIÉR Dodávky s krátkým rozvorem náprav jsou ideální pro řízení ve městě. Široké, vysoko se otevírající výklopné dveře a nízká výška prahu nabízejí snadný přístup ke štědrému vnitřnímu prostoru. Praktická skládací síťová přepážka umožňuje přepravovat delší předměty a chrání přitom řidiče před posunutím nákladu. Vnější výbava zahrnuje tónovaná skla, přední mlhovky, náhradní kolo, boční ochranné lišty, horní část nárazníku v barvě karoserie a dolní část v černé barvě a 14“ ocelová kola s puklicemi.
INTERIÉR Uvnitř Fordu Fiesta Van najdete víc než byste čekali. S vybavením, které zahrnuje výškově nastavitelné sedadlo řidiče, airbag řidiče a na přání dodávaný airbag spolujezdce*, protiblokovací brzdový systém ABS, posilovač řízení, výškově nastavitelný sloupek řízení a také otáčkoměr, zahanbíte spoustu malých automobilů. Pro novou Fiestu je charakteristický výrazný styling. Velké světlomety propůjčují novému modelu osobitý výraz, uvnitř v prostorném interiéru najdete nové čalounění v lákavých odstínech. Nechybí ani výbava založená na pokročilých technologiích, jako např. automatický stěrač s dešťovým senzorem nebo vyhřívané čelní sklo. Výbava zahrnuje výškově nastavitelné sedadlo řidiče, výškově nastavitelný sloupek řízení, posilovač řízení a otáčkoměr.
MOTORY Ford Fiesta Van vám dává na výběr z těchto motorů: živý zážehový motor 1,3 Duratec s nízkým třením nebo kultivovaný a trvanlivý turbodieselový motor 1,4 Duratorq TDCi s technologií common-rail. Oba motory se k Fordu Fiesta Van výborně hodí a obdařují ho dostatkem výkonu, a co je důležité, jsou i úsporné z hlediska spotřeby paliva.
NÁKLADOVÝ PROSTOR Přístup k 1,013 m3 velkému nákladovému prostoru je díky velkým výklopným dveřím otevíraným pomocí klíče nebo dálkového ovládání velmi snadný. Jakmile je zvednete, objeví se nákladový prostor s maximální délkou nákladu 1320 mm, nejlepší ve své třídě. Nízká výška nakládací hrany (647 mm) umožňuje nakládání a vykládání bez velké námahy.
VNITŘNÍ A VNĚJŠÍ ROZMĚRY
Exteriér (mm)
Celková délka
3918
Celková šířka včetně zrcátek
1907
Celková výška (nenaložený)
1468
Výška nakládací hrany (nenaložený)
647
Vnitřní rozměry (mm)
Max. délka nákladového prostoru
1320
Max. šířka nákladového prostoru
1366
Šířka mezi podběhy
980
Výška nakládacího prostoru
835
CENYMotory
Výkon
Převodovka
Nosnost
Cena
1.3 Duratec
51kW/70k
5 st.
451 kg
249 990,-Kč
1.4 TDCi
50kW/68k
5 st.
496 kg
289 990,- Kč
Mladoboleslavská automobilka Škoda Auto představila světu svůj nejnovější crossover, Škoda Epiq. Nejdostupnější elektrické auto značky se dosud ukazovalo pouze jako designová studie, nyní se ale Epiq představil v Mnichově po boku dalších koncernových kompaktních crossoverů koncernu Volkswagen. Přestože detaily ohledně výbavy a cen zůstávají tajemstvím, víme, že cena by měla začínat na částce kolem 600 000 Kč. Sériová výroba započne už příští rok.
Minulý týden nám dělalo společnost velice příjemné SUV, které skvěle vypadá, výborně jezdí, má rozumný nájezd kilometrů a nestojí majlant. Potěší především řidiče, kteří si potrpí na špičkovou ergonomii, nízkou spotřebu a velmi dobré jízdní vlastnosti. Má to vůbec nějaký háček?
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.