Seat představil limitovanou edici modelu Leon se jménem Copa. Jde o nejostřejší Leon v nabídce a jako takový si jistě zaslouží pozornost. Celých 285 koní poráží většinu současných konkurenčních hothatchů na hlavu.
Leon Copa bude pod svou karoserií vozit historicky nejsilnější dvoulitr, jaký koncern Volkswagen dokáže vyrobit. Ze stejného objemu jako Octavia RS dostane tento Leon celých 285 koní. Bude se jím však honosit pouhých padesát pět kusů.
Tento přeposilovaný turbomotor ze sebe dostane kromě 285 koní 360 Nm točivého momentu. Tyto hodnoty budou bohatě stačit k tomu, aby předokolka dosáhla stovky za 5,9 sekundy a tachometr spolkne i metu 250 km/h.
Navíc exteriér dostal nové nárazníky se zajímavě tvarovanými vdechy. Uvidíme i vylepšené brzdy a optimalizované odpružení.
Zajímají někoho u takového vozu nepodstatnosti, jakými jsou spotřeba 8,3 litru na 100 km a emise 199g CO2/km?
Cen je stanovena na 38500 euro, což je v korunách téměř přesně milion.
Extrémní výkon přes 1.000 kW byl na běžný provoz až příliš – alespoň podle Xiaomi, které svůj hypersedan SU7 Ultra softwarově omezilo. Po silné kritice uživatelů ale automobilka otočila a výkon hodlá znovu uvolnit. Informoval web Carnewschina.
Do naší recenze tento týden zavítala modernizovaná Toyota ProAce Verso v prodloužené verzi L2, která vychytala drobné nedostatky starší verze. Jedná se o víceúčelového parťáka, který je překvapivě komfortní. Početnější rodiny, které si nemohou dovolit Multivan či Mercedes-Benz třídy V, budou dost možná překvapeni, že se jedná o konkurenceschopného rivala.
S příchodem elekromobility jsme byli svědky vzniku hned několika opravdu rychlých aut na baterky, která na semaforu sice potrápila kde jaký supersport, ale při řízení chyběly emoce a ani v zatáčkách to mnohdy nebyla moc zábava. Rychlost zkrátka neznamená automaticky zábavu a proto vznikl Ioniq 5 N, který se rozhodl zbořit mýty o tom, že elektromobil nemůže být zábavný. Jak se to podařilo?
V závěrečné kapitole naší dlouhodobé recenze se zaměříme především na konkurenty a také na cenu, která je hlavním, ale rozhodně ne jediným trumfem, který DS 7 drží v ruce. Zaslouží si tato akční DS 7 vaší pozornost a nebo je lepší volbou vyhlášené německé trio – Mercedes-Benz, BMW a Audi?
Čínská automobilka Denza, společný podnik značky BYD a Mercedesu, oznámila evropské uvedení svého vrcholného modelu Z9 GT, který vstoupí na trh jako elektrické vozidlo (EV) v říjnu 2025, následované plug-in hybridní verzí (PHEV) v lednu 2026.
Společnost BYD, světový lídr v oblasti vozidel na nové energie, oficiálně vstupuje na český trh. Tuzemským zákazníkům nabídne čistě elektrické i plug-in hybridní vozy s technologiemi, které jsou součástí její rychlé expanze v Evropě.