Nissan Qashqai je originálním a zajímavým vozem, do dokonalosti mu však v kategorii crossoverů něco chybělo. Výrobce proto vzal dnes již malý Qashqai a přičetl k němu dvě. Výsledkem bude velký Qashqai.
Nissan Qashqai je trochu podivný vůz. Nepatří ani sem, ani tam, tvoří si samostatnou kategorii crossoverů. Jeho kvality jsme ocenili již dříve při krátkém testu, který naleznete zde.
Ale. Qashqai neví proti komu vlastně útočit, na malé SUV téměř chybí průchodnost byť i lehčím terénem, na MPV chybí praktičnost a klasické hatchbacky jistě nedostihne ve sportovnosti. Verze +2 se pokusí vše trochu napravit.
Prodloužená délka o 21 cm, z čehož rozvor narostl o 13 cm, udělala dostatečný prostor pro instalaci třetí řady sedadel. O spíše milimetry narostla i výška, na hmotnosti přibral vůz rovný metrák.
Kufr je o 100 litrů větší než u krátké verze, má rovných 500 litrů. Motory včetně možnosti přikoupení pohonu všech kol zůstávají. V nabídce tak budou benzínové 1,5, 2,0 a dieselové 1,6 a 2,0. Pohon všech kol je určen pro oba dvoulitry.
Zvětšení je jasným tahem proti MPV, kde takto Nissan získává značnou konkurenční výhodu. Jen málokteré velkoprostorové vozidlo totiž nabídne pohon všech kol.
Prémiová SUV jsou u nás velice oblíbená a na silnicích jich vídáme opravdu mnoho. Pořizovací ceny ovšem běžně atakují hranici 3 milionů korun, což není úplně málo. Není tak divu, že se lidé rozhlíží i na trhu ojetých automobilů, kde jsou ceny podstatně příznivější. Jak jezdí tento bílý kousek z roku 2020?
Největším trendem za posledních 10 let jsou jednoznačně vozy typu SUV. Lidé je mají rádi pro svou robustní karoserii, zvýšení podvozek a dostatek prostoru, jenže mají i nějaká negativa. Proti klasickým kombíkům mívají horší jízdní vlastnosti a také vyšší spotřebu. Vezmeme-li z obou světů to dobré, vznikne zvýšený kombík s pohonem 4x4 a přesně takové auto máme v dnešní recenzi.