Nissan Qashqai je originálním a zajímavým vozem, do dokonalosti mu však v kategorii crossoverů něco chybělo. Výrobce proto vzal dnes již malý Qashqai a přičetl k němu dvě. Výsledkem bude velký Qashqai.
Nissan Qashqai je trochu podivný vůz. Nepatří ani sem, ani tam, tvoří si samostatnou kategorii crossoverů. Jeho kvality jsme ocenili již dříve při krátkém testu, který naleznete zde.
Ale. Qashqai neví proti komu vlastně útočit, na malé SUV téměř chybí průchodnost byť i lehčím terénem, na MPV chybí praktičnost a klasické hatchbacky jistě nedostihne ve sportovnosti. Verze +2 se pokusí vše trochu napravit.
Prodloužená délka o 21 cm, z čehož rozvor narostl o 13 cm, udělala dostatečný prostor pro instalaci třetí řady sedadel. O spíše milimetry narostla i výška, na hmotnosti přibral vůz rovný metrák.
Kufr je o 100 litrů větší než u krátké verze, má rovných 500 litrů. Motory včetně možnosti přikoupení pohonu všech kol zůstávají. V nabídce tak budou benzínové 1,5, 2,0 a dieselové 1,6 a 2,0. Pohon všech kol je určen pro oba dvoulitry.
Zvětšení je jasným tahem proti MPV, kde takto Nissan získává značnou konkurenční výhodu. Jen málokteré velkoprostorové vozidlo totiž nabídne pohon všech kol.
Mladoboleslavská automobilka Škoda Auto představila světu svůj nejnovější crossover, Škoda Epiq. Nejdostupnější elektrické auto značky se dosud ukazovalo pouze jako designová studie, nyní se ale Epiq představil v Mnichově po boku dalších koncernových kompaktních crossoverů koncernu Volkswagen. Přestože detaily ohledně výbavy a cen zůstávají tajemstvím, víme, že cena by měla začínat na částce kolem 600 000 Kč. Sériová výroba započne už příští rok.
Minulý týden nám dělalo společnost velice příjemné SUV, které skvěle vypadá, výborně jezdí, má rozumný nájezd kilometrů a nestojí majlant. Potěší především řidiče, kteří si potrpí na špičkovou ergonomii, nízkou spotřebu a velmi dobré jízdní vlastnosti. Má to vůbec nějaký háček?
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.