Volkswagen začal přijímat objednávky na nejvýkonnější motorizaci modelu Tiguan. Půjde o verzi s dvoulitrovým turbodieselem TDI o maximálním výkonu 170 koní, která bude disponovat přímým vysokotlakým vstřikem paliva common rail.
Jak Volkswagen nezapomíná zdůraznit, motor má vyšší maximální točivý moment než VW Golf GTI, a přitom dosahuje výrazně nižší spotřeby nafty a tedy i výrazně nižších emisí škodlivých látek, především oxidu uhličitého. Standardní výbavou motoru je vždy i filtr pevných částic DPF. Podle Volkswagenu navíc bude projev motoru díky systému common rail mnohem klidnější a kultivovaností by se měl zařadit mezi současnou špičku čtyřválcových dieselových motorů. Volkswagen Tiguan 2.0 TDI 170k tak nabízí vyvážený poměr mezi ekonomikou provozu a jízdními výkony vozu. Nový motor common rail je schopen vyprodukovat maximum točivého momentu na hodnotě 350 Nm, a tato síla je přenášena na kola pomocí šestistupňové manuální převodovky. Jako o ostatních motorizací Volkswagenu Tiguan se i tentokrát o přenos výkonu a síly motoru na povrch stará pohon všech kol 4MOTION, který dokáže přerozdělit točivý moment nejen mezi přední a zadní nápravu, ale také mezi jednotlivá kola - podle adheze kol je tedy v extrémním případě schopen přenést až 100 procent výkonu na jediné kolo.
Nový motor má proti dříve nabízeným motorizacím jak vyšší výkon, tak vyšší točivý moment. Proti slabšímu dieselovému dvoulitru ale nevzrostla spotřeba, zlepšily se pouze výkonové parametry. Kombinovaná spotřeba Volskwagenu Tiguan 2.0 TDI 170k je 7,0 l/100km, emise oxidu uhličitého dosahují úrovně 185 g/km. V současné chvíli nejvýkonnější Tiguan je také nejrychlejším. Z klidu na 100 km/h zrychlí za 8,9 sekundy a dosáhne maximální rychlosti 201 km/h.
Podobně jako všechny modely Tiguan je i tento nejnovější přírůstek vybaven rozsáhlou standardní výbavou, která zahrnuje šest airbagů, stabilizační program ESP, poloautomatickou klimatizaci Climatic, nebo audiosystém RCD 510 s ovládáním pomocí dotykového displeje a zabudovaným CD changerem na 6 disků. Novou motorizaci je možno objednat s výbavou Track & Field nebo Sport & Style. Ceny pro český trh činí 893100 Kč za verzi Track & Field a 911100 Kč za verzi Sport & Style.
Zdroj: Volkswagen
Mladoboleslavská automobilka Škoda Auto představila světu svůj nejnovější crossover, Škoda Epiq. Nejdostupnější elektrické auto značky se dosud ukazovalo pouze jako designová studie, nyní se ale Epiq představil v Mnichově po boku dalších koncernových kompaktních crossoverů koncernu Volkswagen. Přestože detaily ohledně výbavy a cen zůstávají tajemstvím, víme, že cena by měla začínat na částce kolem 600 000 Kč. Sériová výroba započne už příští rok.
Minulý týden nám dělalo společnost velice příjemné SUV, které skvěle vypadá, výborně jezdí, má rozumný nájezd kilometrů a nestojí majlant. Potěší především řidiče, kteří si potrpí na špičkovou ergonomii, nízkou spotřebu a velmi dobré jízdní vlastnosti. Má to vůbec nějaký háček?
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.