Dodge představuje jednu z novinek modelového roku 2009. Je jím model Dodge Challenger SE, poháněný šestiválcovým motorem V6 o objemu 3,5 litru. Motor je spřažený se čtyřstupňovou automatickou převodovkou a jeho parametry jsou výkon 250 koní (186 kW) a maximální točivý moment 339 Nm.
Pro modelový rok 2009 připravil Dodge tři novinky, a to modely Dodge Challenger SRT8R, Dodge Challenger R/T a Dodge Challenger SE ceny na americkém trhu začínají na 20 tisících dolarech.
Co se týká modelu Dodge Challenger SE - ten je následovníkem prvního modelu Dodge Challenger, který vznikl již před 35 lety jako jedna z ikon amerického muscle-caru.
Na základě této ikony nyní vzniká nový model, který karoserií stále navazuje na svého předchůdce, ale uvnitř je napěchován moderními technologiemi. Uvnitř vozu je dostatek prostoru pro pět pasažérů, ačkoliv jde o dvoudveřové sportovní kupé, vycházející z platformy modelů Chrysler 300 a Dodge Charger.
Další modely Dodge Challenger jsou poháněny motory HEMI a o přenos síly motoru na kola se stará přesná šestistupňová manuální převodovka. Pod kapotou se může objevit buď motor HEMI V-8 nové generace o zdvihovém objemu 5,7 litru, který má vylepšenou spotřebu paliva o zhruba 5 procent, a přitom dává o 30 koní vyšší výkon a 10 Nm větší točivý moment. Dodge Challenger s motorem HEMI o objemu 5,7 l zrychlí z klidu na 100 km/h za zhruba 6 sekund.
Nejvýkonnější motor HEMI V-8, exkluzivně nabízený pro model SRT, má zdvihový objem 6,1 litru a Dodge Challenger s ním z klidu na 100 km/h zrychlí za 5 sekund.
Nový Dodge Challenger modelového roku 2009 bude vyráběn v továrně v městě Brampton v provincii Ontario v Kanadě. Výroba poběží na stejné lince, na které jsou již vyráběny modely Chrysler 300 a Dodge Charger.
Zdroj: Chrysler LLC
Prémiová SUV jsou u nás velice oblíbená a na silnicích jich vídáme opravdu mnoho. Pořizovací ceny ovšem běžně atakují hranici 3 milionů korun, což není úplně málo. Není tak divu, že se lidé rozhlíží i na trhu ojetých automobilů, kde jsou ceny podstatně příznivější. Jak jezdí tento bílý kousek z roku 2020?
Největším trendem za posledních 10 let jsou jednoznačně vozy typu SUV. Lidé je mají rádi pro svou robustní karoserii, zvýšení podvozek a dostatek prostoru, jenže mají i nějaká negativa. Proti klasickým kombíkům mívají horší jízdní vlastnosti a také vyšší spotřebu. Vezmeme-li z obou světů to dobré, vznikne zvýšený kombík s pohonem 4x4 a přesně takové auto máme v dnešní recenzi.