Dodge představuje jednu z novinek modelového roku 2009. Je jím model Dodge Challenger SE, poháněný šestiválcovým motorem V6 o objemu 3,5 litru. Motor je spřažený se čtyřstupňovou automatickou převodovkou a jeho parametry jsou výkon 250 koní (186 kW) a maximální točivý moment 339 Nm.
Pro modelový rok 2009 připravil Dodge tři novinky, a to modely Dodge Challenger SRT8R, Dodge Challenger R/T a Dodge Challenger SE ceny na americkém trhu začínají na 20 tisících dolarech.
Co se týká modelu Dodge Challenger SE - ten je následovníkem prvního modelu Dodge Challenger, který vznikl již před 35 lety jako jedna z ikon amerického muscle-caru.
Na základě této ikony nyní vzniká nový model, který karoserií stále navazuje na svého předchůdce, ale uvnitř je napěchován moderními technologiemi. Uvnitř vozu je dostatek prostoru pro pět pasažérů, ačkoliv jde o dvoudveřové sportovní kupé, vycházející z platformy modelů Chrysler 300 a Dodge Charger.
Další modely Dodge Challenger jsou poháněny motory HEMI a o přenos síly motoru na kola se stará přesná šestistupňová manuální převodovka. Pod kapotou se může objevit buď motor HEMI V-8 nové generace o zdvihovém objemu 5,7 litru, který má vylepšenou spotřebu paliva o zhruba 5 procent, a přitom dává o 30 koní vyšší výkon a 10 Nm větší točivý moment. Dodge Challenger s motorem HEMI o objemu 5,7 l zrychlí z klidu na 100 km/h za zhruba 6 sekund.
Nejvýkonnější motor HEMI V-8, exkluzivně nabízený pro model SRT, má zdvihový objem 6,1 litru a Dodge Challenger s ním z klidu na 100 km/h zrychlí za 5 sekund.
Nový Dodge Challenger modelového roku 2009 bude vyráběn v továrně v městě Brampton v provincii Ontario v Kanadě. Výroba poběží na stejné lince, na které jsou již vyráběny modely Chrysler 300 a Dodge Charger.
Zdroj: Chrysler LLC
Mladoboleslavská automobilka Škoda Auto představila světu svůj nejnovější crossover, Škoda Epiq. Nejdostupnější elektrické auto značky se dosud ukazovalo pouze jako designová studie, nyní se ale Epiq představil v Mnichově po boku dalších koncernových kompaktních crossoverů koncernu Volkswagen. Přestože detaily ohledně výbavy a cen zůstávají tajemstvím, víme, že cena by měla začínat na částce kolem 600 000 Kč. Sériová výroba započne už příští rok.
Minulý týden nám dělalo společnost velice příjemné SUV, které skvěle vypadá, výborně jezdí, má rozumný nájezd kilometrů a nestojí majlant. Potěší především řidiče, kteří si potrpí na špičkovou ergonomii, nízkou spotřebu a velmi dobré jízdní vlastnosti. Má to vůbec nějaký háček?
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.