Další model se třícípou hvězdou na kapotě dostal facelift. Po nedávném představení luxusního SUV třídy ML dostalo novou tvář i malé MPV třídy B. Motto tohoto inovovaného modelu je pro změnu ekologie.
Mercedes Benz třídy B je zajímavým autem, které je odvozeno od o něco menší třídy A. Spolu s ním sdílí unikátní podvozkovou platformu se sendvičovým uspořádáním. To znamená, že vůz je o něco vyšší, ale kompenzuje to výbornou obestavěnou plochou. Málokterý jiný vůz nabízí tolik prostoru na tak malém půdorysu. Tím se odlišuje od běžné produkce. Bohužel, za tuto technologii je třeba také zaplatit.
Pod kapotou bude přesně šest motorů. Základem bude B 150 o výkonu 95 koní, vyšší verzí se stane B 170 s výkonem 116 koní a dvoulitr v B 200 nabídne 136 koní. Na vrcholu stane B 200 turbo s výkonem téměř 200 koní.
Za naftu je zde B 180 CDI o výkonu 109 a B 200 CDI s výkonem 140 koní.
Kombinovaná spotřeba napříč motorizacemi spadla o 7% a to i díky rozsáhlému použití technologie Stop and start, která vypíná motor při stání třeba na křižovatce.
Jako obvykle čekejme nové materiály interiéru, o něco lepší nárazníky a světla. Novinkou ve výbavě bude automatický parkovací asistent, který jistě ocení především naše drahé polovičky. Zaparkuje totiž za ně.
Prémiová SUV jsou u nás velice oblíbená a na silnicích jich vídáme opravdu mnoho. Pořizovací ceny ovšem běžně atakují hranici 3 milionů korun, což není úplně málo. Není tak divu, že se lidé rozhlíží i na trhu ojetých automobilů, kde jsou ceny podstatně příznivější. Jak jezdí tento bílý kousek z roku 2020?
Největším trendem za posledních 10 let jsou jednoznačně vozy typu SUV. Lidé je mají rádi pro svou robustní karoserii, zvýšení podvozek a dostatek prostoru, jenže mají i nějaká negativa. Proti klasickým kombíkům mívají horší jízdní vlastnosti a také vyšší spotřebu. Vezmeme-li z obou světů to dobré, vznikne zvýšený kombík s pohonem 4x4 a přesně takové auto máme v dnešní recenzi.