Další model se třícípou hvězdou na kapotě dostal facelift. Po nedávném představení luxusního SUV třídy ML dostalo novou tvář i malé MPV třídy B. Motto tohoto inovovaného modelu je pro změnu ekologie.
Mercedes Benz třídy B je zajímavým autem, které je odvozeno od o něco menší třídy A. Spolu s ním sdílí unikátní podvozkovou platformu se sendvičovým uspořádáním. To znamená, že vůz je o něco vyšší, ale kompenzuje to výbornou obestavěnou plochou. Málokterý jiný vůz nabízí tolik prostoru na tak malém půdorysu. Tím se odlišuje od běžné produkce. Bohužel, za tuto technologii je třeba také zaplatit.
Pod kapotou bude přesně šest motorů. Základem bude B 150 o výkonu 95 koní, vyšší verzí se stane B 170 s výkonem 116 koní a dvoulitr v B 200 nabídne 136 koní. Na vrcholu stane B 200 turbo s výkonem téměř 200 koní.
Za naftu je zde B 180 CDI o výkonu 109 a B 200 CDI s výkonem 140 koní.
Kombinovaná spotřeba napříč motorizacemi spadla o 7% a to i díky rozsáhlému použití technologie Stop and start, která vypíná motor při stání třeba na křižovatce.
Jako obvykle čekejme nové materiály interiéru, o něco lepší nárazníky a světla. Novinkou ve výbavě bude automatický parkovací asistent, který jistě ocení především naše drahé polovičky. Zaparkuje totiž za ně.
Mladoboleslavská automobilka Škoda Auto představila světu svůj nejnovější crossover, Škoda Epiq. Nejdostupnější elektrické auto značky se dosud ukazovalo pouze jako designová studie, nyní se ale Epiq představil v Mnichově po boku dalších koncernových kompaktních crossoverů koncernu Volkswagen. Přestože detaily ohledně výbavy a cen zůstávají tajemstvím, víme, že cena by měla začínat na částce kolem 600 000 Kč. Sériová výroba započne už příští rok.
Minulý týden nám dělalo společnost velice příjemné SUV, které skvěle vypadá, výborně jezdí, má rozumný nájezd kilometrů a nestojí majlant. Potěší především řidiče, kteří si potrpí na špičkovou ergonomii, nízkou spotřebu a velmi dobré jízdní vlastnosti. Má to vůbec nějaký háček?
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.