Právě před námi, tedy zatím jen na fotkách, stojí asi nejkrásnější Hyundai minimálně poslední doby, ale troufnu si říct, že vůbec. Genesis coupé je pro automobilku dalším vstupem do neprobádaných vod.
Předně se sluší říct, že kupé toho se sedanem stejného jména nebude mít příliš společného. Ano, podvozková platforma s pohonem zadních kol by včetně motorizací měla zůstat, ale srovnávat sportovní kupé s limuzínou, která se bude snažit konkurovat Mercedesu třídy S a BMW 7, není příliš košér.
Napovídá už základní motorizace 2.0 turbo o zatím neznámém výkonu. Následovat by měly 3,8 V6 o třech stech koní a na vrcholu V8 o výkonu téměř 400 koní.
O očekávaných schopnostech vozu napovídá to, že na testech byl často vídán s Fordem Mustang. V nabídce budou brzdy Brembo a samosvorný diferenciál.
Základní cena by se v USA měla dostat na hranici 20 tisíc dolarů, tedy asi 320 tisíc korun. Pokud si cenu zdvojnásobíme, dostaneme se asi na cenu, za kterou by se takový vůz dal koupit u nás. Přesto si myslím, že dovoz čekat příliš nemůžeme.
Prémiová SUV jsou u nás velice oblíbená a na silnicích jich vídáme opravdu mnoho. Pořizovací ceny ovšem běžně atakují hranici 3 milionů korun, což není úplně málo. Není tak divu, že se lidé rozhlíží i na trhu ojetých automobilů, kde jsou ceny podstatně příznivější. Jak jezdí tento bílý kousek z roku 2020?
Největším trendem za posledních 10 let jsou jednoznačně vozy typu SUV. Lidé je mají rádi pro svou robustní karoserii, zvýšení podvozek a dostatek prostoru, jenže mají i nějaká negativa. Proti klasickým kombíkům mívají horší jízdní vlastnosti a také vyšší spotřebu. Vezmeme-li z obou světů to dobré, vznikne zvýšený kombík s pohonem 4x4 a přesně takové auto máme v dnešní recenzi.