U nás pro neúspěch stažen, jinde pro úspěch vylepšen. Tak vypadá životní příběh jednoho z nejpozoruhodnějších aut francouzské značky Citroen. Hned čtyři karoserie v jednom balení nabízí tento malý automobil.
C3 Pluriel určitě nevídáme na každém rohu. U nás už vůbec ne, vždyť jeho dovoz k nám skončil v roce 2006 a to kvůli prodejnímu neúspěchu. Ve světě se však ročně prodá přes deset tisíc těchto hraček. To je tak akorát, aby se model sice vyplatil, ale nestal úplně běžným zbožím. On totiž opravdu běžný není.
Jeho karoserie umožňuje několik různých variant. První je hatchback, ze kterého se dá shrnutím střechy dělat targa. Po sundání bočních oblouků je z vozu rázem kabriolet. Bohužel, oblouky je třeba nechat doma, takže při dešti není co natáhnout. Pravděpodobně právě tento prvek odradil tolik kupců v deštivém tuzemsku, kteří raději sáhli po plnohodnotném kabrioletu. To poslední karoserií je pick-up, který vznikne složením, popř i vyjmutím zadních sedadel.
Změny se dotkly především světel a to zadních i předních. Zadní jsou nyní zatmavená, vepředu jsou výraznější blinkry. Interiér je nově celý černý, změnily se dekory. Lak je stále efektně dvoubarevný.
Na motorech změny nehledejte, ty jsou od roku 2003, kde se model začal vyrábět, stejné.
Zanedlouho je plánován příchod nové generace Citroenu C3. Zda se opět dočkáme originálního Plurielu, nebo zda bude tento koncept zapomenut, to se dozvíme poměrně brzy.
Pluriel ještě před faceliftem:
Mladoboleslavská automobilka Škoda Auto představila světu svůj nejnovější crossover, Škoda Epiq. Nejdostupnější elektrické auto značky se dosud ukazovalo pouze jako designová studie, nyní se ale Epiq představil v Mnichově po boku dalších koncernových kompaktních crossoverů koncernu Volkswagen. Přestože detaily ohledně výbavy a cen zůstávají tajemstvím, víme, že cena by měla začínat na částce kolem 600 000 Kč. Sériová výroba započne už příští rok.
Minulý týden nám dělalo společnost velice příjemné SUV, které skvěle vypadá, výborně jezdí, má rozumný nájezd kilometrů a nestojí majlant. Potěší především řidiče, kteří si potrpí na špičkovou ergonomii, nízkou spotřebu a velmi dobré jízdní vlastnosti. Má to vůbec nějaký háček?
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.