Nejnovější počin automobilky z Turína, ktrý nahradí stávající Alfu 147, dostala velmi nekonvenční jméno Mi.To. Název, který bychom čekli spíše z Číny, má symbolizovat dvě známá italská města, uhodnete která?
V tiskové zprávě, která doprovázela tyto fotografie je téměř za každým druhým slovem „8C Competizione“. Tak moc chce automobilka ukázat příslušnost nejen genetickou, ale i designovou k úžasnému superautu s oním jménem. Určité náznaky podoby tam jsou, ale odprostme se od myšlenky supersportu za pár kaček a podívejme se na Mi.To reálným očima.
Jde o malý hatchback s délkou o 6 cm překračující čtyři metry. Je tedy o fous větší než třeba Fabia, která má rovné čtyři metry. Šířka 1,7 a výška 1,4 metru ukazují na sportovní geny.
Jde o bratra Fiatu Grande Punto, z čehož vychází i proporce a především konstrukce podvozku s vlečnými rameny vzadu. Od Punta si vezme i paletu motorů, které budou mít prozatím výkon 90 - 155 koní, to vše především z různě naladěných o turbených motorů 1,4, ale vemte jed na to, že zanedlouho se objeví i ostrá a potom ještě ostřejší verze. Samotné Grande Punto je dobrým základem.
Zajímavým prvkem má být systém DNA. Nebojte, nejde o trvalé pozměnění řidičovy DNA a vštípení nadšení z tohoto vozu hned do genetického kódu, o to se snad postará podvozek, ale jde o soubor nastavení ve třech modech. Nastavovat se bude reakce motoru, brzd, řízení, podvozku... D znamená dynamický mód, N je normální a A je pro horší počasí, tedy All weather. V crashtestech se počítá nejhůř s maximálním hodnocením.
Věděli jste, že čtyřkovou Octavii můžete mít s dvoulitrovým benzínovým motorem o výkonu 150 kW a pohonem 4x4? Že ne? Buďte v klidu, v nabídce je tato motorizace poměrně čerstvě, ale dnes ji pořádně proklepneme. Pokud chcete do Octavie kultivovaný benzínový motor a zároveň příjemnou dynamiku, měli byste tento agregát zvážit. Dvoulitr 2,0 TDI o výkonu 110 kW je „traktoroidní“ motor s tupou reakcí na plyn a vedle patnáctistovky 1,5 TSI o stejném výkonu příliš nedává smysl – rozdíl cca jednoho litru ve spotřebě je zanedbatelný. Dnes testovaný benzínový dvoulitr povznesl Octavii na zcela novou úroveň, co ale spotřeba a cena?
Tento oblíbený městský crossover prošel v loňském roce spolu se Scalou drobnou omlazovací kúrou. Dnes se zaměříme na Kamiq a to hned v nejvyšší výbavě Monte Carlo. Proti svým konkurentům boduje vnitřní prostorností, snadným ovládáním a také nízkou spotřebou. Vše má ovšem svou cenu, která v tomto případě není zrovna nízká. Otázka tedy zní, zda-li není lepší volbou Scala, která je ve stejné výbavě a motorizaci levnější.