Nejnovější počin automobilky z Turína, ktrý nahradí stávající Alfu 147, dostala velmi nekonvenční jméno Mi.To. Název, který bychom čekli spíše z Číny, má symbolizovat dvě známá italská města, uhodnete která?
V tiskové zprávě, která doprovázela tyto fotografie je téměř za každým druhým slovem „8C Competizione“. Tak moc chce automobilka ukázat příslušnost nejen genetickou, ale i designovou k úžasnému superautu s oním jménem. Určité náznaky podoby tam jsou, ale odprostme se od myšlenky supersportu za pár kaček a podívejme se na Mi.To reálným očima.
Jde o malý hatchback s délkou o 6 cm překračující čtyři metry. Je tedy o fous větší než třeba Fabia, která má rovné čtyři metry. Šířka 1,7 a výška 1,4 metru ukazují na sportovní geny.
Jde o bratra Fiatu Grande Punto, z čehož vychází i proporce a především konstrukce podvozku s vlečnými rameny vzadu. Od Punta si vezme i paletu motorů, které budou mít prozatím výkon 90 - 155 koní, to vše především z různě naladěných o turbených motorů 1,4, ale vemte jed na to, že zanedlouho se objeví i ostrá a potom ještě ostřejší verze. Samotné Grande Punto je dobrým základem.
Zajímavým prvkem má být systém DNA. Nebojte, nejde o trvalé pozměnění řidičovy DNA a vštípení nadšení z tohoto vozu hned do genetického kódu, o to se snad postará podvozek, ale jde o soubor nastavení ve třech modech. Nastavovat se bude reakce motoru, brzd, řízení, podvozku... D znamená dynamický mód, N je normální a A je pro horší počasí, tedy All weather. V crashtestech se počítá nejhůř s maximálním hodnocením.
Mladoboleslavská automobilka Škoda Auto představila světu svůj nejnovější crossover, Škoda Epiq. Nejdostupnější elektrické auto značky se dosud ukazovalo pouze jako designová studie, nyní se ale Epiq představil v Mnichově po boku dalších koncernových kompaktních crossoverů koncernu Volkswagen. Přestože detaily ohledně výbavy a cen zůstávají tajemstvím, víme, že cena by měla začínat na částce kolem 600 000 Kč. Sériová výroba započne už příští rok.
Minulý týden nám dělalo společnost velice příjemné SUV, které skvěle vypadá, výborně jezdí, má rozumný nájezd kilometrů a nestojí majlant. Potěší především řidiče, kteří si potrpí na špičkovou ergonomii, nízkou spotřebu a velmi dobré jízdní vlastnosti. Má to vůbec nějaký háček?
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.