V nyní již střední SUV od Mercedesu se jménem ML se v posledních dnech podrobil faceliftu. Motory jsou o chloupek lepší a do výbavy se dostaly nové zajímavé věci. Nakonec i ten vzhled se trošku změnil.
Pro modelový rok 2009 dozná Mercedes ML několika změn, aby se mu lépe soupeřilo s BMW X5 a do jisté míry i s Audi Allroad.
Na karoserii se objeví nově tvarované nárazníky a to na obou stranách. V interiéru přibudou nové materiály a čtyřpaprskový multifunkční volant. Zlepší se i konektivita díky Bluetooth a handsfree.
Nově bude mít ML v nabídce systém aktivní ochrany PRE-SAFE, který rozpozná riziko kolize a řidiče na to upozorní, přičemž vůz připraví na náraz a uhýbací manévr. Objeví se i ochrana krku NECK-PRO.
Výkony pofaceliftové verze budou začínat na 190 koních a půjdou až ke 388 koním. N vrcholu bude stát AMG se 510 koňmi. Všechny motory vykážou díky dílčím úpravám spotřebu přibližně o 0,4 litru nižší.
Supersilné SUV ML 63 AMG dokáže se svým 6,3 litru velkým osmiválcem uhánět stovkou už za 5 sekund. Všechna kola jsou poháněna přes sedmistupňový automat. Upraveny byly jak nárazníky, tak i vzduchové odpružení.
Mladoboleslavská automobilka Škoda Auto představila světu svůj nejnovější crossover, Škoda Epiq. Nejdostupnější elektrické auto značky se dosud ukazovalo pouze jako designová studie, nyní se ale Epiq představil v Mnichově po boku dalších koncernových kompaktních crossoverů koncernu Volkswagen. Přestože detaily ohledně výbavy a cen zůstávají tajemstvím, víme, že cena by měla začínat na částce kolem 600 000 Kč. Sériová výroba započne už příští rok.
Minulý týden nám dělalo společnost velice příjemné SUV, které skvěle vypadá, výborně jezdí, má rozumný nájezd kilometrů a nestojí majlant. Potěší především řidiče, kteří si potrpí na špičkovou ergonomii, nízkou spotřebu a velmi dobré jízdní vlastnosti. Má to vůbec nějaký háček?
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.