V nyní již střední SUV od Mercedesu se jménem ML se v posledních dnech podrobil faceliftu. Motory jsou o chloupek lepší a do výbavy se dostaly nové zajímavé věci. Nakonec i ten vzhled se trošku změnil.
Pro modelový rok 2009 dozná Mercedes ML několika změn, aby se mu lépe soupeřilo s BMW X5 a do jisté míry i s Audi Allroad.
Na karoserii se objeví nově tvarované nárazníky a to na obou stranách. V interiéru přibudou nové materiály a čtyřpaprskový multifunkční volant. Zlepší se i konektivita díky Bluetooth a handsfree.
Nově bude mít ML v nabídce systém aktivní ochrany PRE-SAFE, který rozpozná riziko kolize a řidiče na to upozorní, přičemž vůz připraví na náraz a uhýbací manévr. Objeví se i ochrana krku NECK-PRO.
Výkony pofaceliftové verze budou začínat na 190 koních a půjdou až ke 388 koním. N vrcholu bude stát AMG se 510 koňmi. Všechny motory vykážou díky dílčím úpravám spotřebu přibližně o 0,4 litru nižší.
Supersilné SUV ML 63 AMG dokáže se svým 6,3 litru velkým osmiválcem uhánět stovkou už za 5 sekund. Všechna kola jsou poháněna přes sedmistupňový automat. Upraveny byly jak nárazníky, tak i vzduchové odpružení.
Prémiová SUV jsou u nás velice oblíbená a na silnicích jich vídáme opravdu mnoho. Pořizovací ceny ovšem běžně atakují hranici 3 milionů korun, což není úplně málo. Není tak divu, že se lidé rozhlíží i na trhu ojetých automobilů, kde jsou ceny podstatně příznivější. Jak jezdí tento bílý kousek z roku 2020?
Největším trendem za posledních 10 let jsou jednoznačně vozy typu SUV. Lidé je mají rádi pro svou robustní karoserii, zvýšení podvozek a dostatek prostoru, jenže mají i nějaká negativa. Proti klasickým kombíkům mívají horší jízdní vlastnosti a také vyšší spotřebu. Vezmeme-li z obou světů to dobré, vznikne zvýšený kombík s pohonem 4x4 a přesně takové auto máme v dnešní recenzi.