Volvo a zvyšování bezpečnosti vozidel jsou v dnešní době téměř synonyma. Severská automobilka nechce usnout na vydobytých vavřínech a do sériové produkce pouští jeden systém za druhým. Tentokrát je to CitySafe.
CitySafe je novým systémem Volva, který hodlá zabránit mnoha kolizím především, jak název napovídá, ve městě.
Vše je založeno na radaru, který stále hlídá vzdálenost od předjedoucího vozu a v případě rozdílů rychlostí, který se tváří kolizně, nejprve řidiče upozorní a potom mu rovnou a nekompromisně zašlápne brzdu. Tím, pokud nezabrání nehodě úplně, alespoň zmírní její následky.
Podle vedení Volva se systém časem dostane do všech Volv napříč třídami v souladu se zlevňováním technologií, přednost samozřejmě budou mít vyšší modely. Systém debutoval v modelu XC60.
Technologie samozřejmě nepřináší nic nového. Testovali jsme Ford Mondeo, který obsahoval radar zatím jen pro funkci aktivního tempomatu, tato permanentní a nevypínatelná funkce je jen logickým pokračováním.
Systém, který stále monitoruje prostor před vozidlem používá například Mercedes ve svém systému Pre-safe nebo Lexus LS, který jsme také netradičně testovali zde.
Nikde jsem nevyčetl, umí-li CitySafe sám zastavit. V některých vozech se systém po dobrzdění pod určitou hranici (kolem 30 km/h) sám vypne a zbytek je na řidiči. Ten sice má na pedálu připravený plný brzdný účinek, ale tu nohu tam zkrátka mít musí. Vzhledem k tomu, že jde o systém do měst, čekám, že dobrzdění na nulu tam asi bude...
Mladoboleslavská automobilka Škoda Auto představila světu svůj nejnovější crossover, Škoda Epiq. Nejdostupnější elektrické auto značky se dosud ukazovalo pouze jako designová studie, nyní se ale Epiq představil v Mnichově po boku dalších koncernových kompaktních crossoverů koncernu Volkswagen. Přestože detaily ohledně výbavy a cen zůstávají tajemstvím, víme, že cena by měla začínat na částce kolem 600 000 Kč. Sériová výroba započne už příští rok.
Minulý týden nám dělalo společnost velice příjemné SUV, které skvěle vypadá, výborně jezdí, má rozumný nájezd kilometrů a nestojí majlant. Potěší především řidiče, kteří si potrpí na špičkovou ergonomii, nízkou spotřebu a velmi dobré jízdní vlastnosti. Má to vůbec nějaký háček?
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.