Infiniti na autosalonu v Ženevě představilo zcela nové luxusní a výkonné SUV - model Infiniti FX. Jde o v pořadí druhou generaci modelu FX, která se vyznačuje unikátní symbiózou designu sportovních vozů v kabátě SUV.
Nabízeny budou tři motorizace, nejsilnější z nich bude pod kapotou pracovat vidlicový osmiválec V8 o zdvihovém objemu 5 litrů - vrcholný model tedy bude nazván Infiniti FX50.
Nové Infinity FX modelového roku 2009 by se mělo do prodeje dostat nejprve ve Spojených státech a Kanadě, a to již v červnu letošního roku.
Světovou premiéru nové generace modelu FX v Ženevě uváděl prezident a ředitel mateřského koncernu Nissan Motor, pan Carlos Ghosn, který také představil další detaily z plánů Infiniti na získání většího podílu na západoevropských trzích v posledním čtvrtletí roku 2008.
O novém Infiniti FX Zcela nová, již druhá generace Infiniti FX je navržena tak, aby nabízela výjimečnou úroveň výkonu, kvality zpracování, bezpečnosti a potěšení z jízdy. Infinity FX má být spojením sportovního auta a vozu SUV, s uchvacujícím stylingem. Vůz je postaven na upravené podvozkové platformě vycházející ze sportovního sedanu a nové FX tak má demonstrovat špičkovou úroveň designu a technoligie Infiniti.
Kromě dramatické a agresivní karoserie je vůz aerodynamicky optimalizován a v nabídce je rozsáhlý senzam výbav i technologických prvků, které mají zajistit zvrušující jízdní dojmy. Pod kapotu se dostane jako nejvýkonnější motorizace zcela nový pětilitr se 32 ventily o výkonu 390 koní. Jako alternativa budou nabízeny o něco slabší motory V6. Motory budou spolupracovat se sedmistupňovou automatickou převodovkou s možností ručního řazení a systémem Adaptive Shift Control, a dále budou vozy disponovat inteligentním (připojitelným) pohonem všech kol.
Nové Infiniti FX také nabízí rozsáhlou bezpečnostní výbavu, která zahrnuje mimo jiné: - inteligentí brdový asisten (IBA), který je vybaven funkcí varování před čelním nárazen a dokáže v případě nutnosti sám nouzově brzdit - systémem hlídání jízdy v jízdních pruzích - inteligentním tempomatem, který udržuje přednastavenou vzdálenost od vepředu jedoucího vozu v rozmezí rychlostí 0-145 km/h - systémem udržení vzdálenosti (DCA), který pomáhá snižovat stres řidiče v pomalu jedoucích kolonách a dopravních zácpách, kdy zcela samostatně ovládá brzdu i plyn a udržuje bezpečnou vzdálenost od vozidla vepředu
Výkonům vozu Infiniti FX odpovídá také charakteristika podvozku s nezávislým zavěšením všech kol, brzdami s velkými kotouči a možností osazením protiběžně působících pístků v brzdičích. K modelů FX lze také objednat sportovní paket, který zahrnuje elektrinocky řízené odpružení (CDC), řízená kola na zadní nápravě a litá kola o průměru 21 palců.
V interiéru nového FX jsou použity teplé a moderní prvky, přičemž celé prostředí interiéru je orientováno na pohodlí řidiče a pasažérů. V nabídce jsou sportovní sedačky, špičkový audiosystém, navigace a domácí kino, a to včetně systému Bose s 11 reproduktory, nebo inteligentní klíč Infiniti či systém sledování okolí vozu.
Zdroj: Infiniti
Mladoboleslavská automobilka Škoda Auto představila světu svůj nejnovější crossover, Škoda Epiq. Nejdostupnější elektrické auto značky se dosud ukazovalo pouze jako designová studie, nyní se ale Epiq představil v Mnichově po boku dalších koncernových kompaktních crossoverů koncernu Volkswagen. Přestože detaily ohledně výbavy a cen zůstávají tajemstvím, víme, že cena by měla začínat na částce kolem 600 000 Kč. Sériová výroba započne už příští rok.
Minulý týden nám dělalo společnost velice příjemné SUV, které skvěle vypadá, výborně jezdí, má rozumný nájezd kilometrů a nestojí majlant. Potěší především řidiče, kteří si potrpí na špičkovou ergonomii, nízkou spotřebu a velmi dobré jízdní vlastnosti. Má to vůbec nějaký háček?
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.