Prestižní žebříčky Car of the year ať již Evropy či přímo světa, jsou neutralizovány méně lichotivými žebříčky. Komise posuzovala 260 vozů a vybrala z nich 11 propadáků. Které vozy jsou tedy na odstřel?
• Hummer H3 Co se hummeru týče, podle komise toho tento vůz příliš nepředvede ani v terénu, ani na silnici, na špatné úrovni je ale i spolehlivost. To odsuzuje minihummera k zařazení mezi tyto vozy,
• Jeep Liberty Sport Vysoké provozní náklady, výsledky nárazových testů, celková klavita. Takto stručně je charakterizováno umístění tohoto vozu v žebříčku.
• Chevrolet Aveo5 Aveo5 je penazováno za velice špatné výkony na silnici, které jsou nejhorší i v rámci vozů z Koreje.
• Dodge Nitro SLT Nitro se soudcům nelíbilo téměř v ničem. Jízdní zážitky, špatné brzdy, nelichotivé nárazové hdnocení a vysoké provozní náklady se porotě opravdu nelíbily.
• Toyota FJ Cruiser Tato Toytota je k peněžence majitele nešetrná především tím, že si žádá to nejkvalitnější palivo, je špatně zpracovaná a pod úrovní kategorie je i výkon na silnici.
• Toyota Yaris Toytota Yaris se v anketě objevila jako jedna z mála zástupců vozů prodávaných v Evropě. Porotě se nelíbila špatná akcelerace, vágní řízení, Celkově ji vyhodnotili jako jeden z nejhorších vozů srovnání.
• Suzuki Forenza Přijdu si, že opakuju, ale Forenza má údajně neadekvátně špatnou akceleraci, vysokou spotřebu, špatné výsledky nárazových testů a špatně se i řídí.
• Jeep Patriot Limited U patriotu jde opět o šptnou akceleraci, nízkou kvalitu, ale i o špatný výhled z vozu, špatnou a nekomforní pozici za volantem.
• Chevrolet TrailBlazer LT Špatné držení stopy na silnici, špatné brzdy, vysoká spotřeba...
• Mercury Grand Marquis Na konec seznamu umístili porotci Grand Marquis schválně. To kvůli hlučnému motru, špatné výkony na silnici, vysokou spotřebu a nepříliš lichotivé výsledky nárazových testů.
K tomuto žebříčku si neodpustím krátký komentář. Je vidět, že většina hlasujících jistě nepocházela z USA. Mám pocit, že porota posuzovala americkou produkci evropským okem. Velmi by mne zajímalo jak by anketa dopadla, kdyby byla většina porotců z USA.
Mladoboleslavská automobilka Škoda Auto představila světu svůj nejnovější crossover, Škoda Epiq. Nejdostupnější elektrické auto značky se dosud ukazovalo pouze jako designová studie, nyní se ale Epiq představil v Mnichově po boku dalších koncernových kompaktních crossoverů koncernu Volkswagen. Přestože detaily ohledně výbavy a cen zůstávají tajemstvím, víme, že cena by měla začínat na částce kolem 600 000 Kč. Sériová výroba započne už příští rok.
Minulý týden nám dělalo společnost velice příjemné SUV, které skvěle vypadá, výborně jezdí, má rozumný nájezd kilometrů a nestojí majlant. Potěší především řidiče, kteří si potrpí na špičkovou ergonomii, nízkou spotřebu a velmi dobré jízdní vlastnosti. Má to vůbec nějaký háček?
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.