Prestižní žebříčky Car of the year ať již Evropy či přímo světa, jsou neutralizovány méně lichotivými žebříčky. Komise posuzovala 260 vozů a vybrala z nich 11 propadáků. Které vozy jsou tedy na odstřel?
• Hummer H3 Co se hummeru týče, podle komise toho tento vůz příliš nepředvede ani v terénu, ani na silnici, na špatné úrovni je ale i spolehlivost. To odsuzuje minihummera k zařazení mezi tyto vozy,
• Jeep Liberty Sport Vysoké provozní náklady, výsledky nárazových testů, celková klavita. Takto stručně je charakterizováno umístění tohoto vozu v žebříčku.
• Chevrolet Aveo5 Aveo5 je penazováno za velice špatné výkony na silnici, které jsou nejhorší i v rámci vozů z Koreje.
• Dodge Nitro SLT Nitro se soudcům nelíbilo téměř v ničem. Jízdní zážitky, špatné brzdy, nelichotivé nárazové hdnocení a vysoké provozní náklady se porotě opravdu nelíbily.
• Toyota FJ Cruiser Tato Toytota je k peněžence majitele nešetrná především tím, že si žádá to nejkvalitnější palivo, je špatně zpracovaná a pod úrovní kategorie je i výkon na silnici.
• Toyota Yaris Toytota Yaris se v anketě objevila jako jedna z mála zástupců vozů prodávaných v Evropě. Porotě se nelíbila špatná akcelerace, vágní řízení, Celkově ji vyhodnotili jako jeden z nejhorších vozů srovnání.
• Suzuki Forenza Přijdu si, že opakuju, ale Forenza má údajně neadekvátně špatnou akceleraci, vysokou spotřebu, špatné výsledky nárazových testů a špatně se i řídí.
• Jeep Patriot Limited U patriotu jde opět o šptnou akceleraci, nízkou kvalitu, ale i o špatný výhled z vozu, špatnou a nekomforní pozici za volantem.
• Chevrolet TrailBlazer LT Špatné držení stopy na silnici, špatné brzdy, vysoká spotřeba...
• Mercury Grand Marquis Na konec seznamu umístili porotci Grand Marquis schválně. To kvůli hlučnému motru, špatné výkony na silnici, vysokou spotřebu a nepříliš lichotivé výsledky nárazových testů.
K tomuto žebříčku si neodpustím krátký komentář. Je vidět, že většina hlasujících jistě nepocházela z USA. Mám pocit, že porota posuzovala americkou produkci evropským okem. Velmi by mne zajímalo jak by anketa dopadla, kdyby byla většina porotců z USA.
Prémiová SUV jsou u nás velice oblíbená a na silnicích jich vídáme opravdu mnoho. Pořizovací ceny ovšem běžně atakují hranici 3 milionů korun, což není úplně málo. Není tak divu, že se lidé rozhlíží i na trhu ojetých automobilů, kde jsou ceny podstatně příznivější. Jak jezdí tento bílý kousek z roku 2020?
Největším trendem za posledních 10 let jsou jednoznačně vozy typu SUV. Lidé je mají rádi pro svou robustní karoserii, zvýšení podvozek a dostatek prostoru, jenže mají i nějaká negativa. Proti klasickým kombíkům mívají horší jízdní vlastnosti a také vyšší spotřebu. Vezmeme-li z obou světů to dobré, vznikne zvýšený kombík s pohonem 4x4 a přesně takové auto máme v dnešní recenzi.