Ariel Atom V8 - zběsilost na čtyřech kolech

Marek Litzman, 29. února 2008, 07:01 Google+

Jen pár dní po představení velmi ostré verze Caterhamu s motorem o osmi válcích se se stejným motorem představuje i jiný malosériový výrobce lehoučkých vozů, Ariel a jeho model Atom. Osmiválec ho dostane do nové dmenze.

Počet komentářů:  0 komentářů Napište svůj názor
Atom

Atom | foto: Ariel

Sdílejte článek

Ten stejný motor, jaký dostal Caterham RS nyní dostal i Ariel Atom.

Atom je lehký vůz, na jehož trubkové konstrukci téměř chybí karoserie. Šetří se tak hmotnost.

Supersilný Atom byl, podobně jako Caterham, vyvinut společně se spoečností RS Performance a osazen stejným motorem. Jde o vidlicový osmiválec s nizoučkým objemem jen 2,4 litru. Díky tomu se může motor velmi dobře točit.

Jeho maximální výkon je totiž dosahován až v 10 000 otáčkách za minutu, což je u aut hodnota nevídaná. Jeho 500 koní na půltunu váhy spolehlivě převálcuje téměř jakéhokoliv konkurenta. Výjimky jsou dvě. Sesterský Catrham RS a Caparo T1.

Standardem je šestistupňová sekvenční předovoka a nutností je kontrola trakce.

Zbývá jen dodat, že sériový Atom s přeplňovaným dvoulitrem od Toytoty s výkonem 300 koní trhne stovku za 3 sekundy a zákldní verze s motorem 1,6 o výkonu 160 koní jede 100 za 4,4 sekundy.. Co udělá dalších 200, resp. 340 koní navíc... Adekvátním soupeřem mu pravděpodobně bude jen raketoplán a to ještě těžko...
Vytisknout

Diskuze: Ariel Atom V8 - zběsilost na čtyřech kolech

Přidejte svůj názor

Počet komentářů: 0, Buďte první Vložte komentář

Doporučujeme

Další články

Aktuálně

Volkswagen Golf People

TEST Volkswagen Golf People – čtyřválec, hezká výbava a cenovka 687 tisíc

Citroen C5X

DLOUHODOBÝ TEST: Citroen C5 X Plug-in Hybrid aneb francouzský křižník očima Terezky

Nový motor Honda V3

Společnost Honda na veletrhu EICMA 2024 představuje nový průlomový koncept spalovacího motoru

Ilustrační foto

Co ovlivňuje cenu vašeho havarijní pojištění?

Lexus UX300h

TEST Lexus UX300h F Sport – stále oblíbenější prémiový crossover po modernizaci

Toyota Corolla TS 1,8 Hybrid Style

TEST Toyota Corolla TS 1,8 Hybrid Style – univerzální kombík pro klidné řidiče

Škoda Enyaq Sportline 85

TEST Škoda Enyaq Sportline 85 – vylepšená vlajková loď z elektrické rodiny Škoda

Škoda Octavia Combi

TEST Škoda Octavia Combi 1,5 TSI m-HEV – faceliftovaná verze se spotřebou pod 5 litrů

Ilustrační foto

V čem se liší povinné ručení pro mladé?

Citroen C5X plug-in hybrid

DLOUHODOBÝ TEST: Citroen C5 X Plug-in Hybrid – cesta na dovolenou + spaní v autě

Cyklokaravan

Elektrokolo s mini karavanem, hodně stylové cestování

Škoda Kodiaq II

TEST Škoda Kodiaq 2,0 TDI 142 kW 4x4 – český sen podruhé, je ale lepší než Superb?

EcoWheel Diabel

TEST EcoWheel Diabel – elektrická motorka s drsnou tváří

Kontrola okresů

10 nejzvláštnějších dopravních předpisů, které byste měli před svými cestami do zahraničí znát

Ilustrační foto

Co je CarPlay a jak ho nejlépe využít? Plus další vychytávky do auta

reklama

Doporučujeme

Toyota

Martin Bursík a hybridní vozy Toyota

Čtěte dále

Nejčtenější články

Fotogalerie

reklama

Zprávy odjinud