Fiat 500 Abarth uvidíme v Ženevě, ale italská automobilka si nechává v zásobě něco mnohem zajímavějšího. Až v prosinci oficiáně uvede na trh posíleno verzi sportovního Abarthu s názvem esse esse, neboli SS.
Co v té Ženevě tedy přesně uvidíme? Pouze "slabou" verzi továrního tuningu s proslulou značkou Abarth. Bude mít výkon 135 koní, což bude ani ne tunu vážícímu prckovi stačit ke skvělé dynamice. Verze SS bude mít sice ten stejný čtyřválec 1,4 turbo, ale vyšponovaný až na 160 koní, tedy na výkon, kterého ještě před pár lety dosahovaly ostré hatchbacky velikosti Golfu. SS bude o 20 mm nižší než Abarth, dostane nové, výkonnější brzdy a nový bude i přední nárazník. Tunerům se potom otevírá šance na využití dalšího potenciálu tohoto motoru, neboť v Grande Puntu je stejný základ naladěn až na 180 koní. Jak velké jsou rozdíly je zatím těžké ohadnout.
Mladoboleslavská automobilka Škoda Auto představila světu svůj nejnovější crossover, Škoda Epiq. Nejdostupnější elektrické auto značky se dosud ukazovalo pouze jako designová studie, nyní se ale Epiq představil v Mnichově po boku dalších koncernových kompaktních crossoverů koncernu Volkswagen. Přestože detaily ohledně výbavy a cen zůstávají tajemstvím, víme, že cena by měla začínat na částce kolem 600 000 Kč. Sériová výroba započne už příští rok.
Minulý týden nám dělalo společnost velice příjemné SUV, které skvěle vypadá, výborně jezdí, má rozumný nájezd kilometrů a nestojí majlant. Potěší především řidiče, kteří si potrpí na špičkovou ergonomii, nízkou spotřebu a velmi dobré jízdní vlastnosti. Má to vůbec nějaký háček?
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.