Fiat 500 Abarth uvidíme v Ženevě, ale italská automobilka si nechává v zásobě něco mnohem zajímavějšího. Až v prosinci oficiáně uvede na trh posíleno verzi sportovního Abarthu s názvem esse esse, neboli SS.
Co v té Ženevě tedy přesně uvidíme? Pouze "slabou" verzi továrního tuningu s proslulou značkou Abarth. Bude mít výkon 135 koní, což bude ani ne tunu vážícímu prckovi stačit ke skvělé dynamice. Verze SS bude mít sice ten stejný čtyřválec 1,4 turbo, ale vyšponovaný až na 160 koní, tedy na výkon, kterého ještě před pár lety dosahovaly ostré hatchbacky velikosti Golfu. SS bude o 20 mm nižší než Abarth, dostane nové, výkonnější brzdy a nový bude i přední nárazník. Tunerům se potom otevírá šance na využití dalšího potenciálu tohoto motoru, neboť v Grande Puntu je stejný základ naladěn až na 180 koní. Jak velké jsou rozdíly je zatím těžké ohadnout.
Tento oblíbený městský crossover prošel v loňském roce spolu se Scalou drobnou omlazovací kúrou. Dnes se zaměříme na Kamiq a to hned v nejvyšší výbavě Monte Carlo. Proti svým konkurentům boduje vnitřní prostorností, snadným ovládáním a také nízkou spotřebou. Vše má ovšem svou cenu, která v tomto případě není zrovna nízká. Otázka tedy zní, zda-li není lepší volbou Scala, která je ve stejné výbavě a motorizaci levnější.
Zvýšené kombíky jsou fantastickým příkladem toho, jak jsou vlastně všechna SUV zbytečná a právě proto je mám tak rád. Dnes testované Volvo nabídne kvalitnější materiály uvnitř, než minule testovaný Mercedes GLE, světlá výška je vyšší než u Kodiaqu a výbavou dokáže konkurovat luxusním německým limuzínám. To vše za podobnou cenu ekvivalentně ojetého trojkového Superbu Scout, který je o úroveň níž. Má to vůbec nějaký háček?