Supersilný Caterham - V8 v muší váze

Marek Litzman, 27. února 2008, 07:02 Google+

Caterham vyrábí bez nadsázky jedny z nejzábavnějších strojů na této planetě, které ke svému pohybu potřebují 4 kola. Díky naprosto nicotné váze je zážitek z jejich řízení srovnatelný snad jen s motokárou...

Počet komentářů:  0 komentářů Napište svůj názor
V8

V8 | foto: Caterham

Sdílejte článek

Většina Caterhamů obsahuje čtyřválce s objemem od 1,6 po 2,3 s výkony řádově od sta do dvou set šedesáti koní. To je při váze do půltuny plně dostačující.

Co se ale stane když se pod kapotu subtilního vozu dostane V8?

Caterham to společně s firmou RS Performance nabízející úpravy jiných Caterhamů, zkusil.

Speciální malobjemový V8 s objemem pouhého 2,4 litru má v amosferické verzi výkon skvělých 400 koní, v přeplňované verzi je to dokonce 500 koní. A co je na tom všem nejlepší, hmotnost je stále kolem pěti metráků. Svými tisíci koni na tunu hmotnosti deklasuje Veyron a problém udržet se budou mít i monoposty F1.

Nejde jen o showcar, tohle zběsilé monstrum se bude vyrábět. Po 12 týdnech výroby a zaplacení 115 tisíc liber (3,8 milionu korun) dostanete svůj super seven.

Oproti ostatním modelům této značky je zde velká novinka. Vzhledem k obřímu výkonu bylo třeba implentovat kontrolu trakce, tedy snad jedinou elektronickou hlídací pomůcku na celém voze.
Vytisknout

Diskuze: Supersilný Caterham - V8 v muší váze

Přidejte svůj názor

Počet komentářů: 0, Buďte první Vložte komentář

Doporučujeme

Další články

Aktuálně

Volkswagen Golf People

TEST Volkswagen Golf People – čtyřválec, hezká výbava a cenovka 687 tisíc

Citroen C5X

DLOUHODOBÝ TEST: Citroen C5 X Plug-in Hybrid aneb francouzský křižník očima Terezky

Nový motor Honda V3

Společnost Honda na veletrhu EICMA 2024 představuje nový průlomový koncept spalovacího motoru

Ilustrační foto

Co ovlivňuje cenu vašeho havarijní pojištění?

Lexus UX300h

TEST Lexus UX300h F Sport – stále oblíbenější prémiový crossover po modernizaci

Toyota Corolla TS 1,8 Hybrid Style

TEST Toyota Corolla TS 1,8 Hybrid Style – univerzální kombík pro klidné řidiče

Škoda Enyaq Sportline 85

TEST Škoda Enyaq Sportline 85 – vylepšená vlajková loď z elektrické rodiny Škoda

Škoda Octavia Combi

TEST Škoda Octavia Combi 1,5 TSI m-HEV – faceliftovaná verze se spotřebou pod 5 litrů

Ilustrační foto

V čem se liší povinné ručení pro mladé?

Citroen C5X plug-in hybrid

DLOUHODOBÝ TEST: Citroen C5 X Plug-in Hybrid – cesta na dovolenou + spaní v autě

Cyklokaravan

Elektrokolo s mini karavanem, hodně stylové cestování

Škoda Kodiaq II

TEST Škoda Kodiaq 2,0 TDI 142 kW 4x4 – český sen podruhé, je ale lepší než Superb?

EcoWheel Diabel

TEST EcoWheel Diabel – elektrická motorka s drsnou tváří

Kontrola okresů

10 nejzvláštnějších dopravních předpisů, které byste měli před svými cestami do zahraničí znát

Ilustrační foto

Co je CarPlay a jak ho nejlépe využít? Plus další vychytávky do auta

reklama

Doporučujeme

B.A.T.

Bertone BAT v Ženevě nebude

Čtěte dále

Nejčtenější články

Fotogalerie

reklama

Zprávy odjinud