World car of the year má odhalit to nejlepší auto, které na celém světě vzniklo. Volit se bude na autosalonu v New Yorku. Kdo má největší šanci na to stát se tím celosvětově nejlepším autem roku 2008?
Nemohu se ubránit jednomu poznatku. World car of the year, tedy světové auto roku, se pravděpodobně stalo regionální soutěží. Jak si jinak vysvětlit to, že do konečné nomicace se dostal jediný vůz, který nemá své kořeny v Evropě a to Mazda 2.
Asi nejsem dostatečný znalec amerických aut, ale nemám pocit, že by se v USA za celý rok nevyrobilo nic, co by mohlo konkurovat Evropě.
Ale nechme filosofování. Světové auto roku se vyhlašuje v několika kategoriích. Absolutní, tedy zkrátka auto roku, sportovní (world performance car), zeleně ekologické (green car) a designové. O vítězi hlasuje 47 motoristických novinářů z 24 zemí.
Podívejte se na konkrétní nominace a v diskusi nám sdělte co si o nich myslíte. Kdo je pro vás světovým autem?
World Car Ford Mondeo Mazda2 / Mazda Demio Mercedes-Benz C-Class
World Performance Car Audi R8 Audi S5 Coupe BMW M3
World Green Car BMW 118d with Efficient Dynamics SmartForTwo cdi Volkswagen Passat 1.9 TDI
World Car Design Audi R8 Mazda2 / Mazda Demio Volvo C30
Mladoboleslavská automobilka Škoda Auto představila světu svůj nejnovější crossover, Škoda Epiq. Nejdostupnější elektrické auto značky se dosud ukazovalo pouze jako designová studie, nyní se ale Epiq představil v Mnichově po boku dalších koncernových kompaktních crossoverů koncernu Volkswagen. Přestože detaily ohledně výbavy a cen zůstávají tajemstvím, víme, že cena by měla začínat na částce kolem 600 000 Kč. Sériová výroba započne už příští rok.
Minulý týden nám dělalo společnost velice příjemné SUV, které skvěle vypadá, výborně jezdí, má rozumný nájezd kilometrů a nestojí majlant. Potěší především řidiče, kteří si potrpí na špičkovou ergonomii, nízkou spotřebu a velmi dobré jízdní vlastnosti. Má to vůbec nějaký háček?
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.