World car of the year má odhalit to nejlepší auto, které na celém světě vzniklo. Volit se bude na autosalonu v New Yorku. Kdo má největší šanci na to stát se tím celosvětově nejlepším autem roku 2008?
Nemohu se ubránit jednomu poznatku. World car of the year, tedy světové auto roku, se pravděpodobně stalo regionální soutěží. Jak si jinak vysvětlit to, že do konečné nomicace se dostal jediný vůz, který nemá své kořeny v Evropě a to Mazda 2.
Asi nejsem dostatečný znalec amerických aut, ale nemám pocit, že by se v USA za celý rok nevyrobilo nic, co by mohlo konkurovat Evropě.
Ale nechme filosofování. Světové auto roku se vyhlašuje v několika kategoriích. Absolutní, tedy zkrátka auto roku, sportovní (world performance car), zeleně ekologické (green car) a designové. O vítězi hlasuje 47 motoristických novinářů z 24 zemí.
Podívejte se na konkrétní nominace a v diskusi nám sdělte co si o nich myslíte. Kdo je pro vás světovým autem?
World Car Ford Mondeo Mazda2 / Mazda Demio Mercedes-Benz C-Class
World Performance Car Audi R8 Audi S5 Coupe BMW M3
World Green Car BMW 118d with Efficient Dynamics SmartForTwo cdi Volkswagen Passat 1.9 TDI
World Car Design Audi R8 Mazda2 / Mazda Demio Volvo C30
Modely úspěšné automobilky Cupra prošly v nedávné době faceliftem, který se týká i pohledného kombíku Leon Sportstourer. Na první pohled by se mohlo zdát, že se jedná jen o lehké omlazení designu, jak to u faceliftů bývá zvykem, jenže to je omyl. Změněna byla jedna velice podstatná věc, která tento sportovní kombík posunula do vyšší ligy.
Extrémní výkon přes 1.000 kW byl na běžný provoz až příliš – alespoň podle Xiaomi, které svůj hypersedan SU7 Ultra softwarově omezilo. Po silné kritice uživatelů ale automobilka otočila a výkon hodlá znovu uvolnit. Informoval web Carnewschina.
Do naší recenze tento týden zavítala modernizovaná Toyota ProAce Verso v prodloužené verzi L2, která vychytala drobné nedostatky starší verze. Jedná se o víceúčelového parťáka, který je překvapivě komfortní. Početnější rodiny, které si nemohou dovolit Multivan či Mercedes-Benz třídy V, budou dost možná překvapeni, že se jedná o konkurenceschopného rivala.
S příchodem elekromobility jsme byli svědky vzniku hned několika opravdu rychlých aut na baterky, která na semaforu sice potrápila kde jaký supersport, ale při řízení chyběly emoce a ani v zatáčkách to mnohdy nebyla moc zábava. Rychlost zkrátka neznamená automaticky zábavu a proto vznikl Ioniq 5 N, který se rozhodl zbořit mýty o tom, že elektromobil nemůže být zábavný. Jak se to podařilo?