Kromě praktické verze 308 SW si Peugeot připravil pro autosalon v Ženevě ještě jeden derivát modelu 308, ostrou GT. Střední lvíček nebude mít oproti konkurenci zrovna nejvyšší výkon, o to tady ale vůbec nejde.
Pod přední kapotu dynamického hatchbacku se dostal motor o objemu pouhých 1,6 litru, ovšem vyhnaný na velmi slušný výkon 175 koní.
Zajímavé jsou i ostatní parametry motoru. Zatímco výkon je dosažen v pěkných 6000 ot/min, točivý moment vrcholí již na 1600, což znamená velmi slušný zátah od nízkách otáček.
Onen točivý moment dosahuje hodnoty 240 Nm, krátkodobě při sepnutí fuknce overboost až 265 Nm.
I díky tomu ho přední kola dotlačí na stovku již za 8,3, přičemž maximálka je 225 km/h.
Takovéto výkony však nečekejte při udávané kombinované spotřebě 7,1.
Zvnějšku jistě přiostřenou verzi poznáte podle stylingového kitu, k dispozici zatím bude jen třídvéřová karoserie.
Mladoboleslavská automobilka Škoda Auto představila světu svůj nejnovější crossover, Škoda Epiq. Nejdostupnější elektrické auto značky se dosud ukazovalo pouze jako designová studie, nyní se ale Epiq představil v Mnichově po boku dalších koncernových kompaktních crossoverů koncernu Volkswagen. Přestože detaily ohledně výbavy a cen zůstávají tajemstvím, víme, že cena by měla začínat na částce kolem 600 000 Kč. Sériová výroba započne už příští rok.
Minulý týden nám dělalo společnost velice příjemné SUV, které skvěle vypadá, výborně jezdí, má rozumný nájezd kilometrů a nestojí majlant. Potěší především řidiče, kteří si potrpí na špičkovou ergonomii, nízkou spotřebu a velmi dobré jízdní vlastnosti. Má to vůbec nějaký háček?
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.