Kromě praktické verze 308 SW si Peugeot připravil pro autosalon v Ženevě ještě jeden derivát modelu 308, ostrou GT. Střední lvíček nebude mít oproti konkurenci zrovna nejvyšší výkon, o to tady ale vůbec nejde.
Pod přední kapotu dynamického hatchbacku se dostal motor o objemu pouhých 1,6 litru, ovšem vyhnaný na velmi slušný výkon 175 koní.
Zajímavé jsou i ostatní parametry motoru. Zatímco výkon je dosažen v pěkných 6000 ot/min, točivý moment vrcholí již na 1600, což znamená velmi slušný zátah od nízkách otáček.
Onen točivý moment dosahuje hodnoty 240 Nm, krátkodobě při sepnutí fuknce overboost až 265 Nm.
I díky tomu ho přední kola dotlačí na stovku již za 8,3, přičemž maximálka je 225 km/h.
Takovéto výkony však nečekejte při udávané kombinované spotřebě 7,1.
Zvnějšku jistě přiostřenou verzi poznáte podle stylingového kitu, k dispozici zatím bude jen třídvéřová karoserie.
Prémiová SUV jsou u nás velice oblíbená a na silnicích jich vídáme opravdu mnoho. Pořizovací ceny ovšem běžně atakují hranici 3 milionů korun, což není úplně málo. Není tak divu, že se lidé rozhlíží i na trhu ojetých automobilů, kde jsou ceny podstatně příznivější. Jak jezdí tento bílý kousek z roku 2020?
Největším trendem za posledních 10 let jsou jednoznačně vozy typu SUV. Lidé je mají rádi pro svou robustní karoserii, zvýšení podvozek a dostatek prostoru, jenže mají i nějaká negativa. Proti klasickým kombíkům mívají horší jízdní vlastnosti a také vyšší spotřebu. Vezmeme-li z obou světů to dobré, vznikne zvýšený kombík s pohonem 4x4 a přesně takové auto máme v dnešní recenzi.