Prémiovému sedanu Audi A4 právě přibyla druhá karosářská verze, tentokrát jde o praktické kombi. Oproti odcházející generaci narostlo o neskutečných 12 centimetrů a tím výčet novinek dozajista nekončí.
Nová A4 sdílí svůj základ se sedanem, čímž je většina vlastností jasně dána. Nová generace bude větší, sportovnější a luxusnější než byla doposud.
Design vypadá svěže, dynamicky a nemá se určitě za co stydět. Příslušnost k rodu ukazuje již typicky tvarovanými LED světlomety pro denní svícení.
Novinka měří na délku velmi slušných 4,7 metru, to je o 12 cm více než předchozí generace. To je velmi slušný nárůst. I přesto váží o 10% méně a to díky rozsáhlému použití aluminia.
Kufr nabídne objem 490 litrů, v případě potřeby ale naroste na ve třídě slušných 1430 litrů.
Prodeje budou začínat se čtveřicí jednotek, přičemž dva budou benzíny a dva diesely. Výkonově pokryjí 140-265 koní.
Půjde o 2,0 TDI o výkonu 140 koní, 3,0 TDI o výkonu 240 koní, benzíny 1,8 TSI o výkonu 160 koní a 3,2 FSI s výkonem 265 koní.
Prémiová SUV jsou u nás velice oblíbená a na silnicích jich vídáme opravdu mnoho. Pořizovací ceny ovšem běžně atakují hranici 3 milionů korun, což není úplně málo. Není tak divu, že se lidé rozhlíží i na trhu ojetých automobilů, kde jsou ceny podstatně příznivější. Jak jezdí tento bílý kousek z roku 2020?
Největším trendem za posledních 10 let jsou jednoznačně vozy typu SUV. Lidé je mají rádi pro svou robustní karoserii, zvýšení podvozek a dostatek prostoru, jenže mají i nějaká negativa. Proti klasickým kombíkům mívají horší jízdní vlastnosti a také vyšší spotřebu. Vezmeme-li z obou světů to dobré, vznikne zvýšený kombík s pohonem 4x4 a přesně takové auto máme v dnešní recenzi.