I krásné linky je třeba čas od času přelíčit. Model 159 je na trhu přesně tu správnou dobu na to, aby do Ženevy mohla Alfa dovézt faceliftovanou verzi svého sedanu a kombíku prémiové nižší střední třídy.
Alfa se rozhodla zapracovat a svůj sedan v boji proti novému BMW 3 a ještě novější dvojici Audi A4 a Mercedes C trochu posílit.
Změny jsou na facelift docela rozsáhlé, proto hned začněme.
Na vnějším kabátu se toho opravdu mnoho nezměnilo. Zachován je agresivní vzhled společně s trojicí kulatých světel jakoby skrytých v útrobách předního nárazníku.
Měnila se funkčnost. Alfa poslala 159 do posilovny a výsledek se dostavil. Sedan zhubl o slušných 45 kilo. Mohou za to lehčí kola, hliníkové komponenty podvozku a změny na brzdách. Chválíme.
Změny jsou i v prostoru vyhrazenému motorům. Motory o objemu 1,9 a 2,4 v dieselu (120,150 resp. 200 koní) zůstávají, jedna-devítky však dostanou řadu inovací.
Benzínový motor 1,9 JTS se poroučí z nabídky a jeho místo obsadí menší a o 20 koní slabší 1,8 s výkonem 140 koní. 2,2 JTS zůstává výkonem (185 koní), čekejme však také úpravy.
Vrcholná motorizace 3,2 V6 nově dostane možnost samosvorného diferenciálu Q2 mezi přední kola.
Nové jsou samozřejmě i potahy a design litých kol... jako obvykle.
Bohužel vzhledem ke stále trvajícímu přesunu serveru nemohu nahrát fotky do databáze, proto se prosím podívejte například sem. Děkuji za pochopení.
Mladoboleslavská automobilka Škoda Auto představila světu svůj nejnovější crossover, Škoda Epiq. Nejdostupnější elektrické auto značky se dosud ukazovalo pouze jako designová studie, nyní se ale Epiq představil v Mnichově po boku dalších koncernových kompaktních crossoverů koncernu Volkswagen. Přestože detaily ohledně výbavy a cen zůstávají tajemstvím, víme, že cena by měla začínat na částce kolem 600 000 Kč. Sériová výroba započne už příští rok.
Minulý týden nám dělalo společnost velice příjemné SUV, které skvěle vypadá, výborně jezdí, má rozumný nájezd kilometrů a nestojí majlant. Potěší především řidiče, kteří si potrpí na špičkovou ergonomii, nízkou spotřebu a velmi dobré jízdní vlastnosti. Má to vůbec nějaký háček?
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.