I krásné linky je třeba čas od času přelíčit. Model 159 je na trhu přesně tu správnou dobu na to, aby do Ženevy mohla Alfa dovézt faceliftovanou verzi svého sedanu a kombíku prémiové nižší střední třídy.
Alfa se rozhodla zapracovat a svůj sedan v boji proti novému BMW 3 a ještě novější dvojici Audi A4 a Mercedes C trochu posílit.
Změny jsou na facelift docela rozsáhlé, proto hned začněme.
Na vnějším kabátu se toho opravdu mnoho nezměnilo. Zachován je agresivní vzhled společně s trojicí kulatých světel jakoby skrytých v útrobách předního nárazníku.
Měnila se funkčnost. Alfa poslala 159 do posilovny a výsledek se dostavil. Sedan zhubl o slušných 45 kilo. Mohou za to lehčí kola, hliníkové komponenty podvozku a změny na brzdách. Chválíme.
Změny jsou i v prostoru vyhrazenému motorům. Motory o objemu 1,9 a 2,4 v dieselu (120,150 resp. 200 koní) zůstávají, jedna-devítky však dostanou řadu inovací.
Benzínový motor 1,9 JTS se poroučí z nabídky a jeho místo obsadí menší a o 20 koní slabší 1,8 s výkonem 140 koní. 2,2 JTS zůstává výkonem (185 koní), čekejme však také úpravy.
Vrcholná motorizace 3,2 V6 nově dostane možnost samosvorného diferenciálu Q2 mezi přední kola.
Nové jsou samozřejmě i potahy a design litých kol... jako obvykle.
Bohužel vzhledem ke stále trvajícímu přesunu serveru nemohu nahrát fotky do databáze, proto se prosím podívejte například sem. Děkuji za pochopení.
Plug-in hybridy jsou zajímavým kompromisem mezi elektromobily a spalovacími vozy – z obou světů si berou to dobré. Model DS 7 jsme již testovali a to jak v nejvýkonnější verzi s 360 koňmi, tak opak v podobě naftového provedení v základní výbavě Pallas. Do dnešní recenze dorazila akční zvýhodněná verze Edition France se středně silným plug-in hybridním pohonem. Vyplatí se příplatek 400 tisíc za svižný plug-in hybrid proti naftovému základu?
Trh s novými automobily prošel za poslední roky poměrně turbulentním obdobím. Mizí mnoho tradičních modelů, řeší se emise a pozornost se soustředí na vozy typu SUV či elektromobily. Negativem je všeobecný nárůst cen nových aut a proto je skvělá zpráva, že zde existuje velké množství lehce ojetých automobilů, které jsou často o více, než třetinu levnější a nabízí mnoho prostoru za přijatelnou cenu. Přesně to je případ tohoto šikovně postaveného Mercedesu.
Každé vozidlo, se kterým vyrážíte na pozemní komunikace, musí mít sjednané alespoň nějaké pojištění. To se označuje jako povinné ručení a je klíčovou součástí odpovědného provozování motorového vozidla. Jeho sjednání je nejen zákonnou povinností, ale také ochranou před finančními následky potenciálních škod, proto si ho nezapomeňte sjednat a vybrat si nejen to nejvýhodnější, ale i nejlepší. Jak na to?
Jako žena motoristického novináře jsem si na místě spolujezdce vyslechla už nespočet monologů svého muže, když si nahlas komentoval výhody nebo naopak nedostatky jednotlivých vozů. Takový pohled na auto já bohužel nemám, takže nedokážu říct, kolik má pod kapotou koní nebo o jaký typ hybridu se jedná, ale mám mnoho svých postřehů, které jsem za dobu používání této krásné DS3 vypozorovala. Bude to tedy poněkud netradiční recenze.