Jak jsme již dříve avizovali, Peugeot představí v Ženevě prodlouženou verze svého modelu 308, kombi jménem SW. Dnes přinášíme první fotografie modelu na rozhraní kombíku a MPV spolu s novými informacemi.
V minulém článku jsem se pozastavoval nad tím, že vůbec není jisté, bude-li budoucí 308 pokračovat spíše ve stopách současného modelu 307 Break, tedy klasického kombíku, nebo modelu 307 SW, který u Peugeotu nahrazuje MPV.
Dnes máme jasno, vyhraje praktičtější linie. Stejně jako předchozí SW bude mít i to nové až 7 míst v interiéru. Variabilita bude srovnatelná s největším MPV 807, každé sedadlo je tedy samostatné a samostatně stavitelné.
Zadní sedadla lze navíc po jednom vyjmout a v případě nepotřeby nechat doma. Prostřední sedadla sice vyjmout nepůjde, jejich překlopení dopředu a vytvoření naprosto rovné podlahy již problémem není.
Kufr v případě sedmimístného obsazení Peugeot neuvádí, pravděpodobně je neměřitelný, ale je-li v autě jen pět osob, budete moct naložit 503-573 litrů (podle polohy sedadel), popřípadě kolem osmi set litrů, budete-li skládat až po strop.
Největší možná hodnota po sklopení zadních sedadel je velmi slušných 1736 litrů. Sklopí-li řidič sedadlo spolujezdce, převeze až 3,1 metru dlouhý předmět.
Motorová nabídka bude kopírovat hatchback, délka kombíku je přesně 4,5 metru.
Prémiová SUV jsou u nás velice oblíbená a na silnicích jich vídáme opravdu mnoho. Pořizovací ceny ovšem běžně atakují hranici 3 milionů korun, což není úplně málo. Není tak divu, že se lidé rozhlíží i na trhu ojetých automobilů, kde jsou ceny podstatně příznivější. Jak jezdí tento bílý kousek z roku 2020?
Největším trendem za posledních 10 let jsou jednoznačně vozy typu SUV. Lidé je mají rádi pro svou robustní karoserii, zvýšení podvozek a dostatek prostoru, jenže mají i nějaká negativa. Proti klasickým kombíkům mívají horší jízdní vlastnosti a také vyšší spotřebu. Vezmeme-li z obou světů to dobré, vznikne zvýšený kombík s pohonem 4x4 a přesně takové auto máme v dnešní recenzi.