Jak jsme již dříve avizovali, Peugeot představí v Ženevě prodlouženou verze svého modelu 308, kombi jménem SW. Dnes přinášíme první fotografie modelu na rozhraní kombíku a MPV spolu s novými informacemi.
V minulém článku jsem se pozastavoval nad tím, že vůbec není jisté, bude-li budoucí 308 pokračovat spíše ve stopách současného modelu 307 Break, tedy klasického kombíku, nebo modelu 307 SW, který u Peugeotu nahrazuje MPV.
Dnes máme jasno, vyhraje praktičtější linie. Stejně jako předchozí SW bude mít i to nové až 7 míst v interiéru. Variabilita bude srovnatelná s největším MPV 807, každé sedadlo je tedy samostatné a samostatně stavitelné.
Zadní sedadla lze navíc po jednom vyjmout a v případě nepotřeby nechat doma. Prostřední sedadla sice vyjmout nepůjde, jejich překlopení dopředu a vytvoření naprosto rovné podlahy již problémem není.
Kufr v případě sedmimístného obsazení Peugeot neuvádí, pravděpodobně je neměřitelný, ale je-li v autě jen pět osob, budete moct naložit 503-573 litrů (podle polohy sedadel), popřípadě kolem osmi set litrů, budete-li skládat až po strop.
Největší možná hodnota po sklopení zadních sedadel je velmi slušných 1736 litrů. Sklopí-li řidič sedadlo spolujezdce, převeze až 3,1 metru dlouhý předmět.
Motorová nabídka bude kopírovat hatchback, délka kombíku je přesně 4,5 metru.
Tento oblíbený městský crossover prošel v loňském roce spolu se Scalou drobnou omlazovací kúrou. Dnes se zaměříme na Kamiq a to hned v nejvyšší výbavě Monte Carlo. Proti svým konkurentům boduje vnitřní prostorností, snadným ovládáním a také nízkou spotřebou. Vše má ovšem svou cenu, která v tomto případě není zrovna nízká. Otázka tedy zní, zda-li není lepší volbou Scala, která je ve stejné výbavě a motorizaci levnější.
Zvýšené kombíky jsou fantastickým příkladem toho, jak jsou vlastně všechna SUV zbytečná a právě proto je mám tak rád. Dnes testované Volvo nabídne kvalitnější materiály uvnitř, než minule testovaný Mercedes GLE, světlá výška je vyšší než u Kodiaqu a výbavou dokáže konkurovat luxusním německým limuzínám. To vše za podobnou cenu ekvivalentně ojetého trojkového Superbu Scout, který je o úroveň níž. Má to vůbec nějaký háček?