PŘIDÁNY NOVÉ FOTKY:Zatím nejmenší terénní Volvo je tu. První tři, zatím nepříliš kvalitní snímky spolu s prvními informacemi pronikly do médií. Nová XC60 vypadá moderně, svěže a přináší novou generaci vzhledu budoucích Volv.
Možná trochu překvapivě se na světlo světa dostaly snímky budoucího Volva XC60 již dnes. Jeho sériovou podobu uvidíme na autosalonu v Ženevě, představme si ale již nyní co známe.
Základní linie vycházejí ze staršího konceptu, odlišností přesto nalezneme plno. Nové Volvo si oproti dosavadní modelové řadě výrazně polepšilo co se designu týče, odhodilo přesnost a pustilo se do trochu více rozverných a oblých linek. Podle prvních snímků udělalo jen dobře.
Vypadá hravěji, přesto neztratilo moc ze své důstojnosti. Na zádi jsou v hojnosti použity vysoce svítivé diody, což umožnilo designérům zakomponování tradičních vysokých světlometů do zajímavějších tvarů.
K identitě Volva se jasně hlásí i středový panel, který je opět plochý jako list papíru. Oproti jiným volvům však i zde vidíme posun, celá konzola je i s kapličkou nad ní více orientovaná směrem k řidiči. Tento nastávající trend jen a jen chválíme a doufáme, že bude pokračovat.
Motorová paleta by měla zahrnout tři benzíny a dva diesely. Benzíny jsou pěkně odstupňovány po válci, v nabídce tak najdeme 1,8 čtyřválec, pětiválec 2,5 turbo a šestiválec 3,2. Diesely zastupují motory 1,8 a 2,3.
V Ženevě tak uvidíme jednoho z největších rivalů Mercedesu GLK, kterého evropské představení čeká také ve Švýcarsku. Na posledního do party, Audi Q5, budeme muset ještě pár měsíců čekat.
Mladoboleslavská automobilka Škoda Auto představila světu svůj nejnovější crossover, Škoda Epiq. Nejdostupnější elektrické auto značky se dosud ukazovalo pouze jako designová studie, nyní se ale Epiq představil v Mnichově po boku dalších koncernových kompaktních crossoverů koncernu Volkswagen. Přestože detaily ohledně výbavy a cen zůstávají tajemstvím, víme, že cena by měla začínat na částce kolem 600 000 Kč. Sériová výroba započne už příští rok.
Minulý týden nám dělalo společnost velice příjemné SUV, které skvěle vypadá, výborně jezdí, má rozumný nájezd kilometrů a nestojí majlant. Potěší především řidiče, kteří si potrpí na špičkovou ergonomii, nízkou spotřebu a velmi dobré jízdní vlastnosti. Má to vůbec nějaký háček?
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.